Afdingen bij aanschaf nieuwe motor

Ding jij af bij aanschaf van een nieuwe motor

  • ja

    Stemmen: 90 90,9%
  • nee

    Stemmen: 9 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Iedereen moet vooral doen waar hij zich prettig bij voelt, maar als mij een motor wordt aangeboden voor, laten we zeggen 12.000 eu, dan beslis ik of ik dat ding 12.000 eu waard vind of niet. Hoogstwaarschijnlijk niet, en dan koop ik hem gewoon niet, klaar.

Dat gezeik... dan heeft de dealer 10.000 in zijn hoofd.. krijg je dit:
- 12.000
- Nee 9.000
- Nee 11.000
- Nee 9.500
- Nee 10.500
- Nee 10.000
- ok deal

Mijn god, zeg dan gewoon gelijk 10.000, waarom deze poppenkast? |(


Er is nogal een verschil tussen handjeklap zoals jij beschrijft en onderhandelen. :/
Dus jij koopt wellicht liever een motor voor jouw prijs bij een klote dealer?
In plaats van de fiets bij de dealer kopen waar jij wilt tegen jouw prijs; Da's juist het mooie bij nieuwe motorfietsen/ auto's of whatsoever.
 
Laatst bewerkt:
Dat vindt ik ook het kromme met bieden voor motoren op Marktplaats.

De potentiële koper maakt alvorens voordat hij de motor überhaupt heeft gezien (lees: getest) een prijsafspraak met de verkoper :?

Het bod van de potentiële koper moet de verkoper al zodanig bevallen als hij wil worden uitgenodigd voor een bezichtiging.

Als ik een bod uitbreng zeg ik er ook altijd bij dat het een voorlopig bod is ter indicatie van hoeveel ik ongeveer bereid ben te betalen als de motor voldoet aan al mijn verwachtingen.

Zodra ik niet genoemde minpuntjes aan tref zoals bijv. beschadiging, roest, lekkages etc. dan begint voor mij het afpingelen pas.



:)
Dan vind ik dat je niet moet bieden. Dan moet je gewoon een afspraak maken om te komen kijken :Y

Niks zo vervelends als iemand die al een bepaald bedrag heeft geboden en vervolgens minder wil gaan betalen dat die al had geboden. Dan had je het niet moeten bieden.
 
Nee, als ik 10.000 wil betalen, dan betaal ik 10.000, en zeker niet meer. Dus anders gewoon geen deal, klaar. Wat de dealer mij wel of niet kwalijk neemt zal me worst wezen, ik ben de klant, niet hij :?
Dan ben je alsnog aan het afdingen of niet soms?

Zo doe ik het overigens ook, werkt veel prettiger en sneller. Maar het is toch echt afdingen.
 
Niks zo vervelends als iemand die al een bepaald bedrag heeft geboden en vervolgens minder wil gaan betalen dat die al had geboden. Dan had je het niet moeten bieden.

Dat is (voor de bieder) weer het voordeel van marktplaats/speurders. Een bod is vrijblijvend en niet bindend. Een nadeel (en weer een voordeel voor de verkoper) is dat als er eenmaal betaald is, en blijkt dat de koper een kat in de zak gekocht heeft, deze nergens meer terrecht kan.

Geen bod uitbrengen kan natuurlijk ook, maar vaak is er al een bod uitgebracht en dan verwacht de verkoper dat jij minimaal daarboven gaat zitten. En anders krijg je te horen: ''Ik heb al een bieder van €4500,-''

Tevens zie ik steeds vaker advertenties met 'op de mail wordt niet gereageerd'.
 
Kortingen bestaan niet.
Die onderhandelingsruimte zit al ingecalculeerd.
Is alleen een kwestie van hoever de verkoper wil gaan om boven zijn minimum te blijven.Alles daarboven is extra winst.
Afdingen is in veel exotische landen een vorm van persoonlijk contact en betaal je de gevraagde prijs bestaat zelfs de kans dat je 't item niet eens krijgt vanwege het niet tonen van respect middels de onderhandelingen.
 
@ hc460: Oftewel, als je de verkoper het volledige bedrag wil betalen, dan gaat de koop misschien niet eens door omdat de verkoper graag met jou wou pingelen en dat je minder voor zijn product betaalde?

Klinkt niet echt logisch :/
 
Dat vindt ik ook het kromme met bieden voor motoren op Marktplaats.

De potentiële koper maakt alvorens voordat hij de motor überhaupt heeft gezien (lees: getest) een prijsafspraak met de verkoper :?

Het bod van de potentiële koper moet de verkoper al zodanig bevallen als hij wil worden uitgenodigd voor een bezichtiging.

Als ik een bod uitbreng zeg ik er ook altijd bij dat het een voorlopig bod is ter indicatie van hoeveel ik ongeveer bereid ben te betalen als de motor voldoet aan al mijn verwachtingen.

Zodra ik niet genoemde minpuntjes aan tref zoals bijv. beschadiging, roest, lekkages etc. dan begint voor mij het afpingelen pas.



:)
Mijn motor startte niet toen ik hem kocht. Dus een blinde gok hoe hij motorisch was. Zag er wel goed uit. De gok gewaagd en gewonnen ;)
De prijs was er ook naar, bijna 50% korting op de vraagprijs.
 
ff een ander puntje:
Maakt het qua korting/prijs nog veel uit of ik op 31 december met mijn flappen loop te zwaaien of kan ik net zo goed wachten tot maart?
 
Volgens mij is het enige waar ik niet over onderhandel de levensmiddelen :?
Ohja... bij een automaterialenhandel waar ik vaak kom want daar krijg ik standaard al korting O-)
@ZwaaiZwaai
Je kan in beide maanden een korting bedingen maar met nog wat koude maanden te gaan zal dit hoger uit kunnen vallen.
Dat is een kwestie van vraag en aanbod, genoeg aanbod maar de meeste mensen komen in het voorjaar dus als ze er vanaf kunnen geven ze liever iets meer korting dan dat ze hem nog een X aantal maanden laten staan in de hoop dat ze er dan vanaf komen.
 
Bijna niemand zet iets te koop voor zn minimum prijs, dus kwa afdingen moet je maar zo denken je kan altijd nog de volle mep betalen.

Ik bel meestal op als ik de advertentie zie en vraag de dingen die ik wil weten en kan er nog wat van de prijs af, bieden op marktplaats doe ik nooit gewoon to the point, ik wil het graag of niet.
Als ik het gezien heb en erop gereden heb kijk ik nog goed en neem ik alles in me op. Weet ik het niet zeker dan denk ik na en zeg ook tegen de koper ik denk nog even opweg naar huis vanavond laat ik altijd iets weten.
Dan bel ik dus op en noem ik dus een prijs en dan ben je snel zat tot een overeenkomst.
 
Mijn motor startte niet toen ik hem kocht. Dus een blinde gok hoe hij motorisch was. Zag er wel goed uit. De gok gewaagd en gewonnen ;)
De prijs was er ook naar, bijna 50% korting op de vraagprijs.

Oe kinky gokje.. Maar wel lekker van die korting. Ben je er nog achter gekomen waarom die toevallig toen niet wou starten?
Want het komt vaker voor, veel motoren worden verkocht omdat de eigenaar er nooit meer op rijd. Als die een tijdje heeft stil gestaan dan is natuurlijk de accu zwak en start ie slecht. Ook kan het komen omdat de eigenaar voordat iemand komt kijken hem 'te goed' heeft afgespoten.

Als ik een motor ga bezichtigen vraag ik of hij hem van te voren niet warm wil draaien en koud wil laten. Als ik er eenmaal ben voel ik ook eerst meteen aan het blok en uitlaat of hij inderdaad nog koud is.
 
Mensen kijken veel te veel naar hoeveel ze kunnen afdingen en veel te weinig op wat de feitelijke waarde is van het product wat ze kopen. Dus vraagt een verkoper gewoon 10% meer, is de koper blij dat hij 10% heeft weten af te dingen, maar in totaal is de prijs vaak nog steeds veel te hoog.
 
Mijn broer heeft een hele andere methode van bieden. Als hij iets wil hebben dan bekijkt hij de advertenties die er het langst opstaan. Vervolgens biedt hij een belachelijk laag bedrag op meerdere ad's.

Het zou je verbazen hoevaak verkopers nog serieus op je bod reageren! }) }) })

Nadeeltje is wel dat 2 van de 3 keer het product al verkocht is :/
 
@ hc460: Oftewel, als je de verkoper het volledige bedrag wil betalen, dan gaat de koop misschien niet eens door omdat de verkoper graag met jou wou pingelen en dat je minder voor zijn product betaalde?

Klinkt niet echt logisch :/

Tja, in die bananenrepublieken gaat het er nou eenmaal raar aan toe he :+
 
Mijn broer heeft een hele andere methode van bieden. Als hij iets wil hebben dan bekijkt hij de advertenties die er het langst opstaan. Vervolgens biedt hij een belachelijk laag bedrag op meerdere ad's.

Het zou je verbazen hoevaak verkopers nog serieus op je bod reageren! }) }) })

Nadeeltje is wel dat 2 van de 3 keer het product al verkocht is :/
Zulke biedingen reageer ik ook altijd heel serieus op: "Graag normaal bieden. Je bod is bij deze verwijderd." :+
 
Laatst bewerkt:
Soms heb ik ook dat ik het nog liever in de otto gooi dan het iemand gun die denkt het allemaal maar voor niets te kunnen krijgen..


O-)
Daarom. Als ik iets te koop heb staan en er komt geen fatsoenlijk bod op dan hou ik et of zelf, of ik geef et weg aan iemand die het wel waardeert of ik mik het weg. (ja, liever bij het vuil dan aan iemand gunnen die voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan