Afdingen bij aanschaf nieuwe motor

Ding jij af bij aanschaf van een nieuwe motor

  • ja

    Stemmen: 90 90,9%
  • nee

    Stemmen: 9 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99
:^ overal "moet"(eigen keus maar zonde van je geld als je het niet doet) je bij afdingen ik heb bij mijn motorpak 150 euro eraf geluld mijn helm een gratis donker vizier bij (helm was 200euro en vizier los 50)gekregen, op bijna alle dure aankopen kun je afdingen!

En je rijdt nu in een roze motorpak?
 
Als je niet gaat inruilen dan kun je natuurlijk wat korting bedingen binnen het redelijke. Dat is met auto's zo en met motoren net zo. Kortingen zijn verdeeld in percentages die wat kunnen varieren per model. In de regel zit op een dure motor dus meer marge.

Als ik een auto of motor koop bij een bedrijf zonder inruil dan vraag ik altijd hoeveel korting ik krijg. Daarbij ga ik niet tot aan het naadje omdat een bedrijf ook moet bestaan maar het moet wel enigzins redelijk en interessant zijn. Daarnaast kun je ook nog onderhandelen of je wel of geen garantie wilt als je gebruikt koopt. Op internet wordt ook veelal geadverteerd met "zo mee" prijs dus zonder inruil en garantie. Een paar jaar terug kocht ik een auto die al scherp geprijst was. De markt deed zo ongeveer 14.000,- deze was 12.950,- en die nam ik mee voor 12.500,- zonder inruil maar met garantie. Vond ik prima qua prijs in relatie tot de markt, de korting was acceptabel want ik werd er prettig geholpen en de service was ook prima :)

Op martkplaats vraag ik markt conforme prijzen en daarover valt alleen te onderhandelen als a) mensen komen kijken, b) mensen serieus geinteresseerd zijn en zich niet schofterig gedragen. Daarnaast moet het redelijk zijn. Dat kan varieeren van: er zitten toch wat kosten aan te komen, tot; eigenlijk valt er niet af te dingen maar ik ben student en heb maar 3000,- en kan net niet de 3250,- betalen die je vraagt ;) Met mensen die redelijk zijn ben ik er nog altijd goed uitgekomen.

Wat je momenteel veel ziet op mp is dat verkopende partijen al rekening houden met een schofterig bod en daarom gewoon te veel vragen. Iets wat natuurlijk ook niet werkt aangezien ze zich dan de markt uit prijzen.

V.w.b. een nieuwe motor zou ik streven naar 10% korting indien je niets inruilt en afhankelijk van wat de afleverkosten zijn. Maar het blijft een spel van gunnen voor zowel koper als verkoper.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan