Afgebroken bout

Lisannity

MF'er
30 apr 2018
46
4
Deinum
Ik heb een kawasaki kz 440 ltd, waarvan een bout van de inlaat vlak met het motorblok is afgebroken. Hier heb ik een gat in geboord, en daarna met een linkse tap een poging gedaan de bout los te draaien. Hierbij is de tap ook afgebroken. Nu zoek ik een bedrijf dat dit uit kan boren, want dit lukt mij zelf niet meer. Iemand suggesties?
 
Ik heb een kawasaki kz 440 ltd, waarvan een bout van de inlaat vlak met het motorblok is afgebroken. Hier heb ik een gat in geboord, en daarna met een linkse tap een poging gedaan de bout los te draaien. Hierbij is de tap ook afgebroken. Nu zoek ik een bedrijf dat dit uit kan boren, want dit lukt mij zelf niet meer. Iemand suggesties?
dremel of rechte slijper gebruiken. Boren kan niet meer.
rondom de tap dremelen en dan tap verwijderen is de manier. Daarna het verneukte gat met een dremel goed rond en gecentreerd maken en opnieuw proberen
 
En anders kun je hier ook de nodige info halen uit de startpost:

 
Begin met het weggooien van je linkse tappen.
Draadvonken is de meest nette methode, niet goedkoop en je moet het onderdeel los inleveren.
Ik heb bij een onhandig maatje ook wel eens een afgebroken tap uit een blok verwijderd. Hij had geen geld dus de vraag was of ik het op een goedkope manier kon oplossen. Kosten waren belangrijker dan het resultaat zeg maar.
Ik heb de afgebroken tap met een geharde drevel iedere keer een tikje er af gekregen, net zo lang tot het uit elkaar flikkerde en ik alles er kon vissen met een magneetje. De rest van de bout uitgeboord.
De schroefdraad was uiteraard niet geheel onbeschadigd meer maar met een tapje was dat zo opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan