afgebrokenbout-verwijder-gereedschapje te leen gezocht

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
8 jan 2003
112.120
27.766
Naast Meangreengirl
B|

Nooit draai ik iets kapot...... oké, bijna nooit, maar toch in ieder geval nooit iets belangrijks en nooit op een moeilijke manier.

Tot vandaag '(

Foto's spreken voor zich.
Bout kleppendeksel afgebroken en er is niets over om 'm aan vast te pakken.
Sterker, breuk is netjes verzonken en erboven is niet eens zo heel veel ruimte voor er een framebalk zit.


full


full


Iemand in de omgeving van Wageningen die mij een handig stukje gereedschap kan lenen ?? O-)









De 'boosdoener' ..... '( ..... als iemand nog zoiets heeft liggen hou ik me ook zwaar aanbevolen trouwens, spul is natuurlijk alleen weer te bestellen en dat duurt dan weer een week, terwijl ik de motor dagelijks nodig heb B|

full


Gaat dus om een bout voor t kleppendeksel van een CBR1100XX uit 1998.
 
Laatst bewerkt:
Dusseh, nou is ie weer sticky af...? ;) Spammer.

Mooi dat het opgelost is. Het is grappig om te zien dat ik dus niet als enige dat ongeduld heb, zo heb ik een timmerman als vriend die het "2 keer meten 1 keer zagen" gebeuren goed toepast. Helemaal gek word je daarvan, maar het resultaat is er op een of andere manier toch wel altijd na.
Je weet in ieder geval wel hoe die monteurs hun loon verdienen nu he ;)
 
Lekker bezig Sleutel. Mooi dat het opgelost is. *O*

Maar ik snap het niet helemaal, gewoon uit nieuwsgierigheid. De bout zat verzonken in het gat, dus waar tik je dan nog tegenaan? Was de breuk dusdanig ruw dat er nog een stevig opstaand randje te vinden was? Beschadig je dan niet het schroefdraad in het gat?

Ow, dankjewel beste Lankho09 dat je mij dit even meedeelt, dat dit gewoon in het topic staat.
Mag ik ook iets over het hoofd zien of een foutje maken? Man erger je niet zo.
Probeer op een normale manier een ervaring te vertellen, waar de TS wellicht iets aan heeft wat die juist wel of niet kan en/of wil gaan doen.

Dat jij van die rontgenogen hebt die alles "zo" al kunnen zien ging ik niet vanuit, anders had ik niet gepost, dan hed jij het vast ook "zo" al op kunnen lossen.
Verders heb je idd echt geen slechte ideen :).

Voor de duidelijkheid, ik viel je absoluut niet aan en het spijt me als dat zo overkwam. Het was meer quasi-grappig bedoeld. (En het stond echt in het topic... ;) ). Verder wat mij betreft geen problemen, ik wou er gewoon even op terugkomen zonder het topic te vervuilen. Wat niet doorgaat, want je PM staat uit!

Ilja
 
Lekker bezig Sleutel. Mooi dat het opgelost is. *O*

Maar ik snap het niet helemaal, gewoon uit nieuwsgierigheid. De bout zat verzonken in het gat, dus waar tik je dan nog tegenaan? Was de breuk dusdanig ruw dat er nog een stevig opstaand randje te vinden was? Beschadig je dan niet het schroefdraad in het gat?

Het boutje zat inderdaad 5mm onder het pasvlak.
De breuk was niet recht, maar er zat ook niet echt een opstaand randje aan.
Naar aanleiding van hoe hij was afgebroken, had ik het vermoeden dat hij niet echt vast zou zitten.
Ben dus eerst met een kraspen gaan kijken of er beweging in zat....en warempel, het gekke ding bewoog })
Maar dan komt het....wil hij de links draaiende beweging ook maken???
Een kraspen heeft een vrij ranke en harde punt, waarme je dus in kleine ruimtes nog een beetje kunt sturen.
Nu mag je normaal gesproken een kraspen niet als beitel gebruiken, want de widia punt breek gegarandeerd af.
Maar in dit geval was het een uitkomst en moest het maar even.
Met de kraspen dus het stukje bout links en rechtsom proberen te tikken...en na een tijdje kwam er een draaiende beweging in.
Na dat het boutje een keer volledig linksom rond was geweest, vond ik het tijd voor koffie :)
Daarna met goede moed weer verder stoeien en een aantal minuten later was hij eruit, zonder ook maar iets van het schroefdraad en het pasvlak van de cilinderkop te beschadigen.
 
Het boutje zat inderdaad 5mm onder het pasvlak.
De breuk was niet recht, maar er zat ook niet echt een opstaand randje aan.
Naar aanleiding van hoe hij was afgebroken, had ik het vermoeden dat hij niet echt vast zou zitten.
Ben dus eerst met een kraspen gaan kijken of er beweging in zat....en warempel, het gekke ding bewoog })
Maar dan komt het....wil hij de links draaiende beweging ook maken???
Een kraspen heeft een vrij ranke en harde punt, waarme je dus in kleine ruimtes nog een beetje kunt sturen.
Nu mag je normaal gesproken een kraspen niet als beitel gebruiken, want de widia punt breek gegarandeerd af.
Maar in dit geval was het een uitkomst en moest het maar even.
Met de kraspen dus het stukje bout links en rechtsom proberen te tikken...en na een tijdje kwam er een draaiende beweging in.
Na dat het boutje een keer volledig linksom rond was geweest, vond ik het tijd voor koffie :)
Daarna met goede moed weer verder stoeien en een aantal minuten later was hij eruit, zonder ook maar iets van het schroefdraad en het pasvlak van de cilinderkop te beschadigen.
:} hulde aan de vakman (met veel geduld) :Y
 
Ik had toch de fik erin gestoken O-)

Jij brand ze sowiezo af, boutje los of vast maakt dan niet eens uit.... _O-




Maar,... het belangrijkste.... euhm Wat heb je nou geleerd? Buiten het fiet dat Sleutel zijn naam eer aan doet ;)


Euueuhhmm. Sleutel z'n adres })



En fragiel gereedschap gaan kopen :P









Nou ik hoop dat je ervan geleerd hebt en inziet dat je maar beter niet aan die VFR kan gaan sleutelen. Nee dat kan je maar beter overlaten aan mensen die er echt verstand van hebben....zoals ik, inleveren maar dus! :+


Nou ik hoop dat je ervan geleerd hebt en inziet dat je maar beter niet aan die VFR kan gaan sleutelen. Nee dat kan je maar beter overlaten aan mensen die er echt verstand van hebben....zoals ik, inleveren maar dus! :+

Nice ty...... B| :P
 
Hattie maar een goede baan moeten zoeken. Lijkt leuk motorsmeris zijn maar betaald voor geen hout en denk maar niet dat je je werkvoeruig mee naar huis mag nemen. Om over vakantiekilometers maar te zwijgen _O-

:?

Het lijkt wel alsof je een soort humor hebt die mensen niet makkelijk begrijpen. Daardoor kom je erg rot over.
 
Ik denk dat jullie het veel te subtiel proberen te zeggen, transaap komt niet al te snugger over dus ik gok dat direct zijn beter over komt bij hem.


@ transaap, je komt echt ontzettend dom over, en je bent heel irritant bezig. Als je volgende keer een topic ziet waarop je wilt reageren, ga dan even rustig in de bank zitten met een kop thee, denk 10 minuten na of het uberhaupt IETS bijdraagt aan het topic. Denk dan nog 10 minuten na hoe je het gaat formuleren, ben je dan NOG zeker van de zaak dat je het wilt posten kun je eens een poging wagen....
 
Ik denk dat jullie het veel te subtiel proberen te zeggen, transaap komt niet al te snugger over dus ik gok dat direct zijn beter over komt bij hem.


@ transaap, je komt echt ontzettend dom over, en je bent heel irritant bezig. Als je volgende keer een topic ziet waarop je wilt reageren, ga dan even rustig in de bank zitten met een kop thee, denk 10 minuten na of het uberhaupt IETS bijdraagt aan het topic. Denk dan nog 10 minuten na hoe je het gaat formuleren, ben je dan NOG zeker van de zaak dat je het wilt posten kun je eens een poging wagen....


Goed advies; het kan zo maar het laatste zijn zijn dat op MF terecht komt... O-)
 
Als je volgende keer een topic ziet waarop je wilt reageren, ga dan even rustig in de bank zitten met een kop thee, denk 10 minuten na of het uberhaupt IETS bijdraagt aan het topic. Denk dan nog 10 minuten na hoe je het gaat formuleren, ben je dan NOG zeker van de zaak dat je het wilt posten kun je eens een poging wagen....


Als dit voor iedereen zou gelden dan zou M-F nog maar 1/3 zo druk zijn :X O-) :P
 
ik had paar weken geleden exact zelfde probleem maar bij mij zat de bout wel vast.
gelukkig was die bij jou makkelijk te verwijderen!

ik had op draaibank een busje gedraaid met gaatje exact in het midden geboord.
busje paste precies in het gat wat overbleef boven de bout. Boren door dit busje in de bout en met linkse uitdraaier ging die er zo uit.
 
Ik denk dat jullie het veel te subtiel proberen te zeggen, transaap komt niet al te snugger over dus ik gok dat direct zijn beter over komt bij hem.


@ transaap, je komt echt ontzettend dom over, en je bent heel irritant bezig. Als je volgende keer een topic ziet waarop je wilt reageren, ga dan even rustig in de bank zitten met een kop thee, denk 10 minuten na of het uberhaupt IETS bijdraagt aan het topic. Denk dan nog 10 minuten na hoe je het gaat formuleren, ben je dan NOG zeker van de zaak dat je het wilt posten kun je eens een poging wagen....

Mag het in plaats van thee ook koffie zijn?
 
Laatst bewerkt:
Het boutje zat inderdaad 5mm onder het pasvlak.
De breuk was niet recht, maar er zat ook niet echt een opstaand randje aan.
Naar aanleiding van hoe hij was afgebroken, had ik het vermoeden dat hij niet echt vast zou zitten.
Ben dus eerst met een kraspen gaan kijken of er beweging in zat....en warempel, het gekke ding bewoog })
Maar dan komt het....wil hij de links draaiende beweging ook maken???
Een kraspen heeft een vrij ranke en harde punt, waarme je dus in kleine ruimtes nog een beetje kunt sturen.
Nu mag je normaal gesproken een kraspen niet als beitel gebruiken, want de widia punt breek gegarandeerd af.
Maar in dit geval was het een uitkomst en moest het maar even.
Met de kraspen dus het stukje bout links en rechtsom proberen te tikken...en na een tijdje kwam er een draaiende beweging in.
Na dat het boutje een keer volledig linksom rond was geweest, vond ik het tijd voor koffie :)
Daarna met goede moed weer verder stoeien en een aantal minuten later was hij eruit, zonder ook maar iets van het schroefdraad en het pasvlak van de cilinderkop te beschadigen.

Hulde *O* *O*

Iemand die begrijpt hoe bouten werken :Y Omdat ie afgeknapt is staat er uiteraard geen spanning op. Maarja, zelfs dan is het lastig om 'm rond te draaien.

Altijd mooi als het uiteindelijk lukt, en dan ook nog zonder iets te beschadigen. Gelukkig hoefde er ook niet geboord te worden, want dan moet je donders oppassen voor spanen in je blok :X

*O* :]
 
:?

Het lijkt wel alsof je een soort humor hebt die mensen niet makkelijk begrijpen. Daardoor kom je erg rot over.
Het probleem is dat het voor hem wss geen humor is, maar een serieuze opmerking.
Ja: er zijn nog steeds mensen die enkel 'Salaris' als waardering voor een baan zien, niet maatschappelijk belang, betrokkenheid met de samenleving, etc, etc.
 
Omdat het toch over blauw op straat gaat nog eenmaal mijn reactie.
Laat de politie-cultuur bestaan, met al die wijven en allochtonen in het blauw is het er echt niet beter op geworden.

Je ben politieman of je bent het niet.

Waar het misging is met vrouwen en allochtonen voortrekken...

-edit-
Als er een neger met een bijl loopt te zwaaien worden er 2 paardenstaarten met dikke reten op afgestuurd. Gaat echt niet werken. De "mannetjes" die wel op een motor durfen te rijden moeten vanwege bonnen-quota zich achter een muurtje verstoppen om mede-motorrijders te "pakken".

Mag ik aub een teiltje.

De politie-cultuur in dit land kan zoveel beter.

Deze vrouw met 1 streep, paardestaart en een dikke reet zou jou graag opsluiten in de Apenheul. Zelf de selectie niet doorgekomen zeker?
Kiss my...

full


@ Baksteen: Fijn dat je probleem is opgelost! Lang leve MF! *O*
 
Ik heb zo snel niet alles gelezen maar heb wel en tipo van hoe ik het wel is doe, ben bedrijfswagen monteur en het is miss wel handig,

je kan em ook gewoon uitboren en dn nieuw draad tappen ma dat zalik als laatsteoptie laten.

zal eerder een kleiner maatje boor pakken bvb 5mm en dan rustig een gat boren, pak een links tapsetje ( om draat te tappen) en draai die er in ( het is links dus andere kant op draaien, ) :P en draai die klem in het gat, probeer dan voorzichtig verder tedraaien, miss dat de bout mee draait, stel hij draait weer dol, stook em dan ff warm ( snij brander ) en pak een groter tap, meesta wilt het dan wel ;) als dat niet wil, voorzichtig opboren en draad tappen, s6 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan