Afmetingen motoraanhanger voor 2 supersports?

snelle-meid

MF veteraan
7 mrt 2009
2.361
0
IJzendoorn
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een aanhangertje om mijn circuitmotor op te vervoeren. Nu zijn er veel verschillende aanhangertjes te koop natuurlijk.
Een kant en klare aanhanger zou erg mooi zijn maar is nog iets boven budget. Nu vind ik het ook niet erg om zelf wat te klussen.

Ik heb nu ergens een nette aanhanger gevonden voor 1 motor. Kost: 300 euro. (duur of netjes?!) Nu vraag ik mij echter af of ik er qua afmetingen een 2e goot op zou kunnen maken zodat er 2 motoren op kunnen?
Weet iemand toevallig hoe groot het oppervlak voor 2 supersportmotoren minimaal zou moeten zijn? De aanhanger die ik heb gevonden is 215x84. Ik ben nl bang dat dit net iets te krap is in de breedte. De motoren kunnen natuurlijk wel iets uitsteken naar opzij maar dit is wel de ruimte die de banden/wielen van de motors hebben.

PS: Als trouwens iemand nog een leuke aanhanger heeft (voor weinig?! ;) ) laat maar weten!?
 
215x84 ?? Zal wel een foutje zijn neem ik aan, lijkt me anders een apart ding hoor. Je motor opzij laten uitsteken lijkt me niet zo'n goed idee, zullen toch ook nog spanbanden naar opzij aan moeten. Weet niet wat een minimale breedte zou moeten zijn maar allicht heeft er hier iemand eentje staan om ff te meten. Onderstel van een vouwwagen od zou ook goed kunnen.
 
Vond m er wel redelijk uitzien. Kijk maar:
full
 
Volgens mij heb ik op internet al ergens nieuwe aanhangers gezien voor 1 motor voor een kleine 600 euro. En voor 2 motoren een kleine 700 euro.
Nu moet je klussen en het blijft een oud barrel. En als ik dat ding zo bekijk gaat 2 motoren hem niet worden. Je wil je buitenste spanbanden toch ook onder een hoek hebben en niet stijl naar beneden toch? Iets meer uitgeven en je was overal van af geweest. Smeer dat uit over een jaar of 15 en dan is 300 euro niet zo veel extra.....

Ik zou dus dit ding verkopen en voor een nieuwe gaan.

Tweedehands Auto's te Koop en gevraagd
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik op internet al ergens nieuwe aanhangers gezien voor 1 motor voor een kleine 600 euro. En voor 2 motoren een kleine 700 euro.
Nu moet je klussen en het blijft een oud barrel. En als ik dat ding zo bekijk gaat 2 motoren hem niet worden. Je wil je buitenste spanbanden toch ook onder een hoek hebben en niet stijl naar beneden toch? Iets meer uitgeven en je was overal van af geweest. Smeer dat uit over een jaar of 15 en dan is 300 euro niet zo veel extra.....

Ik zou dus dit ding verkopen en voor een nieuwe gaan.

Tweedehands Auto's te Koop en gevraagd

Ik heb m nog niet gekocht hoor ;) want ik zit inderdaad met de afmetingen. Ben gewoon een beetje aan het rondkijken wat er is. Maar ik denk dat het zoizo wel goedkoper kan dan 700 euro. Ligt er natuurlijk aan wat je wilt. Voor 500 euro staan er soms ook te koop die gegalvaniseerd zijn en er goed uitzien. Moet je alleen snel bij zijn.
Ik vind het altijd leuk om een koopje te vinden. Hij hoeft er van mij ook niet perfect uit te zien want ik heb voorlopig al genoeg geld uitgeven door een racer te kopen. O-) Dan zie ik over 2 jaar wel weer. ;)
 
Ik heb m nog niet gekocht hoor ;) want ik zit inderdaad met de afmetingen. Ben gewoon een beetje aan het rondkijken wat er is. Maar ik denk dat het zoizo wel goedkoper kan dan 700 euro. Ligt er natuurlijk aan wat je wilt. Voor 500 euro staan er soms ook te koop die gegalvaniseerd zijn en er goed uitzien. Moet je alleen snel bij zijn.
Ik vind het altijd leuk om een koopje te vinden. Hij hoeft er van mij ook niet perfect uit te zien want ik heb voorlopig al genoeg geld uitgeven door een racer te kopen. O-) Dan zie ik over 2 jaar wel weer. ;)


je kan ook eens op marktplaats kijken of in het verkoop gedeelte van zac en knvm cup

sommige aanhangwagendealers hebben ook nog 2dehandse
 
Thanks voor de tip maar had het beide al een langere tijd bijgehouden.
Je moet echt geluk hebben!

geduld is een schone zaak ;)

heb je persè een kar nodig waar 2 motoren op moeten ? voor 1 motor kan je met een gewone kar ook prima uit te voeten hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Klikje...

Heb je voor een honderd of 5 á 6 een nieuwe, maar misschien hebben ze ook wel wat inruilers staan :)
 
Laatst bewerkt:
Het vloeroppervlak kán, alleen de banden gaan het waarschijnlijk niet trekken, dat zijn vaak nog Tube-Type banden die enorm warm worden onder belasting.


De grap is dat ik 2 jaar terug een prachtig vouwwagentje hier neer heb gezet, gegalvaniseerd chassis (geremd!), prima basis met als vraagprijs (heel bescheiden) 1 kratje bier), heeft volgens mij wel 6 weken geduurd toen voordat ik 'm kwijt was :+


Wat al gepost is, koop een stuntprijs aanhanger, zijn geremd, dus ook met klein wagentje mag je 2 motoren laden. Ik heb zó 1 voor 3 motoren volgens mij nog mee gehad naar Frankrijk, prima ding, alleen de rijgeulen waren te breed (even rekening mee houden met opladen).
 
Heb er nog wel eentje, kostte 600, mag weg voor 500, geheel gegalvaniseerd met neuswiel, reservewiel en oprijplaat. Kunnen 2 motoren (plenty of room) op en heb in het midden ook een parkeergoot zodat je ook 1 motor er op kunt vervoeren. Er zitten ook nog 8 spanbanden bij.

Hij is vrijwel nieuw, alleen een ritje Frankrijk mee gemaakt, met 2 Fireblades erop en kan makkelijk 120km/u rijden zonder gewiebel achter de auto...

Perfecte trailer, mocht je interesse hebben, kan je ff een PB sturen.... ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Ga gewoon naar een sloperij, waar de politie weggesleepte voertuigen brengt, daar komen ook regelmatig caravans....
onderstel gebruiken , hoef alleen maar platte plaat op en ogen voor de spanbanden, kun je prima zelf doen, heb ik ook gedaan, oppervlakte 122 x 200 , die breedte heb je minimaal nodig

kosten totaal 65 euro, 130 op de peage geen probleem, weegt 190 kg, dus kun je met 2 motoren op met klein rijbewijs rijden, en ook nog geremd
 
geduld is een schone zaak ;)

heb je persè een kar nodig waar 2 motoren op moeten ? voor 1 motor kan je met een gewone kar ook prima uit te voeten hoor :Y

Ja heb ik ook naar gekeken maar kom je bijna op dezelfde prijs als een echte motoraanhanger. Het is ook zo dat ik soms ook met meerdere mensen naar het circuit ga en dan moeten we dus weer een aanhanger huren als er maar 1 op kan. Dus vandaar dat het me makkelijker lijkt om meteen een aanhanger te kopen waar er 2 op kunnen.

@ Testa-Rossa: Goeie tip van die banden. Had ik nog niet eens aan gedacht! Jammer van de vouwwagen. Daar had ik iid ook al naar zitten kijken. Maar zijn vaak hele kleine bandjes.

@ Bassie: hele mooie aanhanger zeg! Is wel precies wat ik zoek en wil m wel graag hebben :y maarre.. is helaas voor mij nog net iets boven budget voorlopig. Ik heb net een racer gekocht die al iets duurder werd als gepland. O-) Heel erg blij mee maar moet dus moet weer ff sparen. Heb je hem trouwens echt te koop staan? Of nu alleen even vermeldt? Dan kan ik nl intussen nog ff sparen! ;)
 
Tis toch wel belangrijk dattie goed is want ik ga dit seizoen ook naar de Race-acedamy in frankrijk. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja heb ik ook naar gekeken maar kom je bijna op dezelfde prijs als een echte motoraanhanger. Het is ook zo dat ik soms ook met meerdere mensen naar het circuit ga en dan moeten we dus weer een aanhanger huren als er maar 1 op kan. Dus vandaar dat het me makkelijker lijkt om meteen een aanhanger te kopen waar er 2 op kunnen.

@ Testa-Rossa: Goeie tip van die banden. Had ik nog niet eens aan gedacht! Jammer van de vouwwagen. Daar had ik iid ook al naar zitten kijken. Maar zijn vaak hele kleine bandjes.

@ Bassie: hele mooie aanhanger zeg! Is wel precies wat ik zoek en wil m wel graag hebben :y maarre.. is helaas voor mij nog net iets boven budget voorlopig. Ik heb net een racer gekocht die al iets duurder werd als gepland. O-) Heel erg blij mee maar moet dus moet weer ff sparen. Heb je hem trouwens echt te koop staan? Of nu alleen even vermeldt? Dan kan ik nl intussen nog ff sparen! ;)

Heb je ff een PB gestuurd.
 
Iets meer neerleggen en je aanhanger een paar keer voordelig verhuren. Enige wat je wel moet vragen dan is een flinke borg.

Zo verhuur ik af en toe mn boottrailertje.
 
Iets meer neerleggen en je aanhanger een paar keer voordelig verhuren. Enige wat je wel moet vragen dan is een flinke borg.

Zo verhuur ik af en toe mn boottrailertje.

Had ik inderdaad ook al aan zitten denken. Enne..zekers borg en evt. Kopie van rijbewijs ofzo vragen. Anders zie je het aanhangertje niet meer terug!
Het is een goede oplossing voor een goede (iets duurdere) aanhanger. Dat lijkt me wel een stuk fijner, zeker omdat hij mee naar Ales moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan