Afplakband verwijderen??

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Howdy, ik heb mijn velgen terug van de spuiter. Ze zijn gisteren gespoten. Volgens de spuiter mag ik de afplafband verwijderen. Dat heb ik bij 1 zijde reeds gedaan maar ik heb kleine beschadigingen (kartelingen). Volgens mijn vader moet ik nog tot morgen wachten. Kan iemand mij zeggen of langer wachten beter of slechter zal worden.

full
 
Slechter dan de kwaliteit van je foto? Da's wel heel slecht ja :+

als ze vandaag teruggekomen zijn, gewoon morgen ochtend eraf halen. Weet niet hoe laat ze gespoten zijn, maar anders lekker laten drogen, maar das mijn mening :P
Ik zou wel teruggaan met die beschadigde, tenzij het je niet uitmaakt, dan moet je het gewoon zo laten...

[edit]
Voor zover ik dat kan opmaken uit je foto, is het wel mooi geworden :)
 
Ik laat hem zoals hij is, heb geen zin meer om hem te wijven, etc... Als ik verder polier gewoon een beetje de randjes meenemen zodat ze mooi glad zijn.
 
..langer wachten is funest, de lak droogt dan aan de tape vast, en trek je nog grotere 'kartels', die spuiter is een EI, hij had het meteen na het spuiten zelf moeten verwijderen (ik heb bij een beletteringsbedrijf stage gelopen).

Koz
 
een paar uur geleden dus eigelijk....klopt, die band moet GELIJK na het spuiten eraf. Anders gaat de verf aan elkaar hechten..dus ook aan de plakband en die trek je eraf |(
Jammer hoor, dat de spuiter dat niet heeft verteld...magtie ze als dank special painten :?
 
Tjah, wat is het nu? Morgenochtend of nu??

je kunt proberen eerst heel voorzichtig met een vers breekmesje de rand van de tape na te lopen, dan snij je als het ware de lak los van de tape (laat de tape-rand het mesje geleiden), maar wel voorzichtig en niet te hard op het mesje duwen (daarom een verse)..

Koz
 
Ok ik heb voorzichtig de tape losgetrokken, resultaat valt zeer goed mee. Is enkel die eerste die ik gedaan heb waar een paar mankementjes aan zijn. Maar het resultaat mag gezien worden.
 
OK nog twee vraagje:

1. Wanneer is de verf doorhard?
2. Mag ik met fijn schuurpapier of met polijst (moet de rims toch nog wat bijwerken) de randjes wat gladder maken. Zodat de overgang geen verf naar verf niet met een 'trapje' is. Of gewoon afblijven.
 
Door en door hard kan 4 tot 6 weken duren..... Met polijsten zou ik wachten totdat de lak echt hard is. Je hebt anders kans dat de lak gaat "rullen" oftwel het word een janboel. Je mag normaliter ook pas na 4 tot 6 weken boenen e.d. Geduld is een schone zaak (en de spuiter is een ei).
 
Terug
Bovenaan Onderaan