racemichel
MF'er
Goededag,
Ik zal even het hele verhaal vertellen om een goed beeld te geven. De eerste keer reed ik met mijn R6 op de snelweg en viel die dood. Bleek al snel de spoel los te zijn gekomen en een bout had daardoor aantal zaken kapot gemaakt waaronder dynamo.
Dealer gebeld, en zij hebben het gemaakt. (Ik had toen al aangegeven dat de versnellingsbak niet goed was.)
Een tijdje later ben ik weer terug gegaan om te vertellen dat de versnellingsbak dus echt niet goed is. Het probleem werd nu erkent, maar er werd eerst een nieuwe koppeling ingezet. Dat zou eventueel ook de oorzaak kunenn zijn volgens hun, maar dat was dus niet het geval. Wel bedankt voor de nieuwe koppeling.. Zo gezegd zo gedaan werd het blok voor de 2e keer eronder uit gehaald. Bleek dat idd de schakelvork/nog wat dingen (vergeten) niet helemaal goed zat.
Er is toen meteen groot onderhoud gepleegd zoals olie, filters, kleppen gecontroleerd/gesteld, de hele zooi... aangezien het blok toch gesplitst en eronderuit lag.
Dus ik me R6 blij ophalen, en hij reed als nieuw, je kon duidelijk merken dat er zeeer degelijk reparatie/onderhoud was gepleegd. En de versnellingsbak voelde nu heerlijk.
Na een stukje rijden bleek helaas dat wanneer ik volgas gaf, hij bij de 10000RPM bleef hangen. Hij komt er dan gewoon niet doorheen, mits je het gas eventjes een stukje terug laat, vervolgens over de 10500 toeren heen laat komen, en dan kun je weer volgas tot de 15500 geloof ik..
Dit rijdt natuurlijk voor geen meter, want je kunt nooit ff een lekker sprintje doen of wat dan ook...
Dus ik ben terug gegaan, en zij zouden 'm opnieuw gaan afstellen.
Er schijnt nog een bobine half kapot te zijn geweest en de inlaat rubbers zijn ook nog vervangen, maar voor de zekerheid hebben ze 'm naar Hees(?) gebracht om 'm op een testbank te zetten en af te laten stellen.
De eerste foto is van vóór het afstellen, de tweede van na het afstellen.
Want je raad het al, na het ophalen van me R6 vandaag kwam ik er op de snelweg helaas al vrij snel achter dat het probleem er nog steeds is!! Hij trekt bij volgas gewoon niet door die 10000RPM
VOOR het afstellen
Hieronder van NA het afstellen
Voor de rest is mijn R6 motorisch standaard op de akropovic titanium demper na.
Overigens voordat het blok eronder uit was gegaan om de versnellingsbak te repareren, liep die als een speer!
Ik hoop dat iemand suggesties heeft, anders zal ik helaas de dealer morgen weer moeten bellen. Ze zijn al niet zo blij met me denk ik, want dit is helaas allemaal garantie werk voor hun.
Ik zal even het hele verhaal vertellen om een goed beeld te geven. De eerste keer reed ik met mijn R6 op de snelweg en viel die dood. Bleek al snel de spoel los te zijn gekomen en een bout had daardoor aantal zaken kapot gemaakt waaronder dynamo.
Dealer gebeld, en zij hebben het gemaakt. (Ik had toen al aangegeven dat de versnellingsbak niet goed was.)
Een tijdje later ben ik weer terug gegaan om te vertellen dat de versnellingsbak dus echt niet goed is. Het probleem werd nu erkent, maar er werd eerst een nieuwe koppeling ingezet. Dat zou eventueel ook de oorzaak kunenn zijn volgens hun, maar dat was dus niet het geval. Wel bedankt voor de nieuwe koppeling.. Zo gezegd zo gedaan werd het blok voor de 2e keer eronder uit gehaald. Bleek dat idd de schakelvork/nog wat dingen (vergeten) niet helemaal goed zat.
Er is toen meteen groot onderhoud gepleegd zoals olie, filters, kleppen gecontroleerd/gesteld, de hele zooi... aangezien het blok toch gesplitst en eronderuit lag.
Dus ik me R6 blij ophalen, en hij reed als nieuw, je kon duidelijk merken dat er zeeer degelijk reparatie/onderhoud was gepleegd. En de versnellingsbak voelde nu heerlijk.
Na een stukje rijden bleek helaas dat wanneer ik volgas gaf, hij bij de 10000RPM bleef hangen. Hij komt er dan gewoon niet doorheen, mits je het gas eventjes een stukje terug laat, vervolgens over de 10500 toeren heen laat komen, en dan kun je weer volgas tot de 15500 geloof ik..
Dit rijdt natuurlijk voor geen meter, want je kunt nooit ff een lekker sprintje doen of wat dan ook...
Dus ik ben terug gegaan, en zij zouden 'm opnieuw gaan afstellen.
Er schijnt nog een bobine half kapot te zijn geweest en de inlaat rubbers zijn ook nog vervangen, maar voor de zekerheid hebben ze 'm naar Hees(?) gebracht om 'm op een testbank te zetten en af te laten stellen.
De eerste foto is van vóór het afstellen, de tweede van na het afstellen.
Want je raad het al, na het ophalen van me R6 vandaag kwam ik er op de snelweg helaas al vrij snel achter dat het probleem er nog steeds is!! Hij trekt bij volgas gewoon niet door die 10000RPM
VOOR het afstellen
Hieronder van NA het afstellen
Voor de rest is mijn R6 motorisch standaard op de akropovic titanium demper na.
Overigens voordat het blok eronder uit was gegaan om de versnellingsbak te repareren, liep die als een speer!
Ik hoop dat iemand suggesties heeft, anders zal ik helaas de dealer morgen weer moeten bellen. Ze zijn al niet zo blij met me denk ik, want dit is helaas allemaal garantie werk voor hun.
Laatst bewerkt: