Soort automatische choke functie misschien
Een injectiefiets regelt de mengselverhouding constant. Er is geen shoke aan of uit situatie.
Bedankt voor 't meedenken!Wat nou als je die 10 minuten inloop niet doet ( heb ik paar maal in het begin gedaan op mijn LC8 maar daarna niet meer gewoon inladen opstappen en rijden).
Een ander mogelijk probleem (ik ken de LC4 niet) is de inlaat temperatuur sensor misschien defect? Want hoe warmer dat ding aangeeft hoe minder brandstof wordt ingespoten. Warmere lucht heeft minder lucht dichtheid dan koude lucht en heeft dus ook minder brandstof nodig.
Een injectiefiets regelt de mengselverhouding constant. Er is geen shoke aan of uit situatie.
Bedankt voor 't meedenken!
Wel leuk dat je begint over de inlaattemperatuursensor, deze was namelijk voorzien van een weerstand toen ik de motor kocht. Er stond een verkeerde mapping op en dat hadden ze proberen te compenseren (denk ik?) door een weerstand over de temperatuursensor heen te zetten. Echter werkte daardoor de temperatuursensor zelf helemaal niet meer en gaf hij dus constant dezelfde temperatuur. Deze heb ik dus weer aangesloten en gecontroleerd via TuneECU. Deze zie je keurig oplopen als de motor warm wordt...
Nadat ik het inlopen van 10 minuten gedaan heb, houdt 'ie de adaptieve waarde vast. Zelfs na 't laden van een andere mapping via TuneECU, zie je dat hij deze adapatieve waarden vast houdt.
Idee is nu om het gebied waar hij 10 minuten warm loopt (0% - 1% gas, 1000 - 2000 rpm) gewoon rijker te zetten zodat relatief gezien dit punt rijker staat dan de rest van de map, zodat hij de rest van de map dan goed staat...
Je hebt helemaal gelijk, er zijn 2 mappen. Om het niet te ingewikkeld te maken, heb ik hem zo ingesteld dat hij alleen gebruik maakt van de TPS map, niet van de MAP inspuitings-map.Die bougie zou ik een nieuwe voor steken staat los van dit probleem. Als ik me niet vergis zijn er 2 brandstof/mappen binnen de LC4. De LC8 heeft een map met daarin manifold druk brandstof map en een gas klep stand brandstof map. Het schakel punt tussen die 2 velden kun je instellen. Dus mijn vraag maak je de aanpassing wel in het juiste veld/map?
Maar stel je niet veel voor van die stationair 15minuten inregelen. Gewoon opstappen rijden want de ecu regelt zich toch wel bij
Je hebt helemaal gelijk, er zijn 2 mappen. Om het niet te ingewikkeld te maken, heb ik hem zo ingesteld dat hij alleen gebruik maakt van de TPS map, niet van de MAP inspuitings-map.
Ik doe dus alle aanpassingen in de TPS map, en je ziet ook dat hij deze toepast. Rijker zetten, levert een rijker mengsel op, echter na 5 minuten stationair lopen gaat hij toch weer hetzelfde arme mengsel opzoeken. De motor begint dan ook hoorbaar slechter stationair te lopen en pakt slechter op. Je stelt hem zo in dat hij rond de 1:13 staat stationair, daar loopt hij heerlijk op (dan is de verrijking er al af). Na enige tijd, zie je spontaan de motor armer gaan lopen, tot het moment dat hij bijna afslaat. Stationair toerental regelt hij dan nog bij, om te voorkomen dat hij afslaat (wat wel soms gebeurd). Typisch komt hij dan uit rond de 1:16,5, veel te arm voor zo'n motor als dit.
Dat klinkt interessant. Heb in inderdaad de switching table aangepast om zo alleen de TPS map aan te hoeven passen, de MAP pagina zegt zo ontzettend weinig (geen gevoel bij MAP waarde t.o.v. belasting/gasstand).Ik weet van de LC8 dat het switch point op '0' zetten zodat de ECU alleen de TPS map gebruikt niet (goed) werkt.
Daarom passen velen een switch point van 5% toe in de lage toeren en pas bij hogere toeren '0' (ik heb dit gewoon standaard gelaten)
Mogelijk dat dit zelfde ook op de LC4 is, dus probeer eens dezelfde trim op het MAP veld en zet die switch point op minimum 5%