Afstellen xr650r

oh ja, en mijn koelventilatoren :+ :
full
 
Leuk zo'n Bush vlagje :r ...als hij maar goed "gaat" :]

Ik heb trouwens geen enkel probleem met het afstellen van m'n Mikuni TM40.Ik heb wat gezocht en vlug m'n zin qua afstelling gevonden.Mss 1 keer stationair sproeier verwisselt ,2 a 3 keer de hoofdsproeier en 1x de airnozzle.Dit steeds met een flinke tijd tss.De pomp heb ik nog niet aangeraakt.

Bleek op de testbank: stond alleen op hoge toeren is te arm voor die dag/temperatuur:iets rijkere hoofdsproeier voor 1/2 pk extra.Wel 58 din en 56.3 sae pk's op 't wiel...
 
Trouwens airbox mod gedaan? + Andere luchtfilter???
Dan pas haal je echt alle vordeel uit je "pumper"carb en motor ;)
had ik
full

maar omdat ik veel in het zand bagger, ben ik weer terug gegaan naar de originele opstelling omdat die meer stof tegenhoud.
Misschien moet ik voor de vermogenstest eens een uni of twinair filtertje ofzo proberen
 
Zijplaat op de airbox aanpassen zoals HRC voorschrijft("ventileren") en afwerken met een inoxgrilletje,houdt de meeste prut tegen.De prestaties zullen nog een heel stuk beter worden....

Waarom de ventilatoren? Overkoken bij traag rijden?Bij de eerste bouwjaren blijft de thermostaat "plakken".Oplossing:betere plaatsen + radiatorkap met hoger waarde:1.6 a 1.8 ipv 1.1.Maar dit alles wist je wel al 8-)
 
Zijplaat op de airbox aanpassen zoals HRC voorschrijft("ventileren") en afwerken met een inoxgrilletje,houdt de meeste prut tegen.De prestaties zullen nog een heel stuk beter worden....
grilletje ligt al een tijdje klaar, maar ik moet er nog steeds aan beginnen
Waarom de ventilatoren? Overkoken bij traag rijden?Bij de eerste bouwjaren blijft de thermostaat "plakken".Oplossing:betere plaatsen + radiatorkap met hoger waarde:1.6 a 1.8 ipv 1.1.Maar dit alles wist je wel al 8-)
idd, weet ik allemaal al,
en er moet idd nog steeds een nieuwe thermostaat in
Radiatorcap met een hogere drukwaarde geniet niet mijn voorkeur, en deze ventilatoren zijn op proef, om te kijken of het werkt.. ik pruts/beun/flans graag
noem mij maar McGyver :+
 
die van mij is van 2001 .zit daar ook een plakkende termostaat in?
heb geen kook problemen geloof ik.
me dealer zegt dat engineice en de temostaat verwijderen ook werkt.
en chevy waar heb jij je mikuni vandaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan