De enige manier waarop dat zou kunnen, is het hele blok eruit halen..Ruimte maken zodat je er wel fatsoenlijk bij kan met goed, passend gereedschap.
Een beschadigde aftapbout die nog steeds niet is losgekomen.en helpt je toch ook niet veel verder.
Kruipolie zal bij deze olieaftapbout niet veel extra doen. Daarbij zit de schroefdraad omhoog en kruipolie kan dan wel kruipen maar omhoog tosch een stuk minder dan gewenst.Verhitten of goeie kruipolie
Corrosie heeft het erg moeilijk in een aftapplug, aangezien de afdichtring aan de buitenkant zit. De schroefdraad zit dus in de olie.Dank voor de reacties.
Ik begrijp jullie aanwijzing, maar ik draai zeker de goede kant op.
Verhitten heb ik nog niet geprobeerd dus morgen even goed warm rijden of anders verhitten.
Dacht zelf dat het misschien niet meer de originele plug is (rvs in aluminium) waardoor corrosie optreedt..
De enige manier waarop dat zou kunnen, is het hele blok eruit halen..Ruimte maken zodat je er wel fatsoenlijk bij kan met goed, passend gereedschap.
Een beschadigde aftapbout die nog steeds niet is losgekomen.en helpt je toch ook niet veel verder.
Je hamer is veel te licht.Was vandaag van plan voor de eerste keer een oliebeurtje uit te voeren aan mijn ktm525exc.
Echter zit de aftapplug van de olie muurvast. Komt geen beweging in. Past alleen een ring/steeksleutel tussen dus dop met ratel of luchtsleutel helaas geen optie. WD40 helpt niet, tik met de hamer op de sleutel ook niet.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor dit probleem?
Als dat nodig is..... is dat nodig!De enige manier waarop dat zou kunnen, is het hele blok eruit halen..
Draai je wel de goede kant op?Als dat nodig is..... is dat nodig!
(niet leuk als je het moet doen, snap ik, maar als het gewoonweg moet......)
Ruimte maken zodat je er wel fatsoenlijk bij kan met goed, passend gereedschap.
Een beschadigde aftapbout die nog steeds niet is losgekomen.en helpt je toch ook niet veel
Je hamer is veel te licht.
Neem er een van 2kg.
Daarmee breek ik m12 12.9 bouten af...
#2 nog eens lezen... daar werd het ook al eens genoemd...Draai je wel de goede kant op?
Kun je nagaan hoe belangrijk dat dan is.#2 nog eens lezen... daar werd het ook al eens genoemd...
En dan nog, het is geen wielmoer van een auto,..moet toch te doen zijn met een beetje kracht? Ik denk echt dat het eerst ramvast is gedraaid en dan eerst flink de verkeerde kant op bij de eerste pogingen om het los te maken...Als je een beetje goede kwaliteit gereedschap hebt en je gebruikt een ring/steek sleutel kun je op de steekkant nog een tweede steek/ring sleutel plaatsen om 'm langer te maken en zo meer kracht te kunnen zetten.