agent wou ijkrapport niet laten zien

Ronnie_Doorzon

Die hard MF'er
Donateur
12 nov 2002
434
16
Groningen
He allemaal,

vandaag ben ik gelaserd in de bebouwde kom met 47 te hard, toen ik de agent om een ijk rapport vroeg weigerde deze vriendelijke man hem mij te laten inzien.
Ik weet al dat dit me 300 euro gaat kosten.
Maar zou ik er niet onder uit kunnen omdat ik geen ijk rapport mocht zien,
Iemand ervaring mee?
 
Ja, dat kan die agent toch ook niet helpen dat hij niet geijkt is.

Beetje hard trouwens voor in de bebouwde kom..doe ik nooit (meer) btw. Er zou toch een agent oversteken met ijkapparatuur.

Mijn inziens ben je zwaar de lul..

Kan de situatie aldaar niet beoordelen maar mijn inziens als het echt in de bebouwde kom is...(dus niet tussen de weilanden...echt van die locaties waar de politie achterlijke balkellende regels wil naleven) ben je ook niet helemaal goed bezig..

Maar dat wist je al...en we begaan allemaal wel eens een fout.

Dat wordt een dure grap denk ik...maar ik ben niet juridisch onderlegd en wellicht valt er nog onderuit te komen als je niet eeerder gepakt ben...(daarom rijd ik rustig ;) )

 
Laatst bewerkt:
ze horen ten alle tijden een ijkrapport te laten zien
of het je zal helpen is een ander verhaal
maar waarom wilde je het ijkrapport zien ?
om er onderuit te komen ofzo :?
 
ik weet dat ik zwaar moet dokken , maar het klopt gewoon niet.
Ik vroeg hem ook nog om zijn legetimatie, kreeg ik ook niet te zien.
En ik heb ook geen bon gekregen.
Dus ik heb het gevoel dat het niet helemaal klopt.
Dat ik betalen moet, ach ja eigen schuld zeg maar
 
als je geen bon krijgt en geen legitimatie te zien krijgt ben je flink in de zeik genomen
een agent is verplicht zichzelf te identificeren
dan heeft hij zijn doel bereikt (je bent goed geschrokken)
 
Justitie heeft vrijstelling van ijken.. Vriend van me heeft het ook opgevraagd krijg je niet:

De apparatuur wordt wel geijkt, maar ze hoeven het niet aan je aan te tonen...

:?
 
Justitie heeft vrijstelling van ijken.. Vriend van me heeft het ook opgevraagd krijg je niet:

De apparatuur wordt wel geijkt, maar ze hoeven het niet aan je aan te tonen...

:?


Ze zijn verplicht het ijkrapport toe te zenden indien jij dit opvraagd. Vriend van me kreeg netjes een kopie, incl. foto en dan valt er niet veel meer te doen aan de bekeuring.

Zal een lekker verhaal worden, politie hoeft de apparatuur niet te ijken, dan krijg je wel heel makkelijk vreemde boetes |(
 
Ze zijn verplicht het ijkrapport toe te zenden indien jij dit opvraagd. Vriend van me kreeg netjes een kopie, incl. foto en dan valt er niet veel meer te doen aan de bekeuring.

Zal een lekker verhaal worden, politie hoeft de apparatuur niet te ijken, dan krijg je wel heel makkelijk vreemde boetes |(
Vreemd, heb ook wel eens de foto opgevraagd (en gekregen) maar die maat van me heeft toen een brief van de officier gekregen dat ze het niet hoefden aan te tonen..
 
Vreemd, heb ook wel eens de foto opgevraagd (en gekregen) maar die maat van me heeft toen een brief van de officier gekregen dat ze het niet hoefden aan te tonen..


Zeker een vreemd verhaal, ik heb er afgelopen week ook één gehad (althans, zag em flitsen) was samen met een vriend van me, dus 2 motoren.

Er is één keer geflitst, dus nu maar afwachten wie em krijgt. Volgens mij kunnen ze namelijk nooit twee verschillende voertuigen op één foto bekeuren. Hoe kan men dan aantonen welk voertuig te hard reed??

Mensen die hier ervaring mee hebben, ik hoor het graag.
 
Zeker een vreemd verhaal, ik heb er afgelopen week ook één gehad (althans, zag em flitsen) was samen met een vriend van me, dus 2 motoren.

Er is één keer geflitst, dus nu maar afwachten wie em krijgt. Volgens mij kunnen ze namelijk nooit twee verschillende voertuigen op één foto bekeuren. Hoe kan men dan aantonen welk voertuig te hard reed??

Mensen die hier ervaring mee hebben, ik hoor het graag.
heb ik ook gehad met mijn broer.
ik reed aan de binnenkant en mijn broer aan de middenstreep.
Ik kreeg de bekeuring thuis en hij niet.
heb toen de foto opgevraagd om te kunnen zien of mijn broer er ook bij op stond en of je dan ook zjin kenteken kon zien.
Hij stond er wel bij op, maar ik reed voor het kenteken van hem.
Na dit te hebben aangegeven hebben ze de bekeuring ingetrokken op grond van: "het niet correct kunnen uitlezen van de foto"

dus dat scheelde mij weer 63 euro :P
 
Zeker een vreemd verhaal, ik heb er afgelopen week ook één gehad (althans, zag em flitsen) was samen met een vriend van me, dus 2 motoren.

Er is één keer geflitst, dus nu maar afwachten wie em krijgt. Volgens mij kunnen ze namelijk nooit twee verschillende voertuigen op één foto bekeuren. Hoe kan men dan aantonen welk voertuig te hard reed??

Mensen die hier ervaring mee hebben, ik hoor het graag.
Volgens mij mag er maar 1 voertuig op de foto staan. Ben zelf ooit es geflitst terwijl ik net een vrachtwagen ging inhalen. Hebben ws twee voertuigen op de foto gestaan. Ik heb iig nooit een bekeuring gehad. Het is natuurlijk goed mogelijk dat die vrachtwagenchauffeur er eentje heeft gehad voor 140..... O-)
 
1- Agent dient zich te legitimeren indien je daarom vraagt.
2- IJkrapport vraag je op wanneer je in bezwaar gaat, vermeldt wel dat je het als bewijsstuk in een eventuele rechtzaak wil gebruiken (met redenen omkleden).
3- 47km per uur is volgens mij geen Mulderfeit (beschikking), maar een Proces Verbaal, waardoor een mondelinge aanzegging voldoende is. Bij een Mulder hoort er zoveel mogelijk een zogenaamd geeltje uitgereikt te worden (aankondiging van beschikking).
 
heb ik ook gehad met mijn broer.
ik reed aan de binnenkant en mijn broer aan de middenstreep.
Ik kreeg de bekeuring thuis en hij niet.
heb toen de foto opgevraagd om te kunnen zien of mijn broer er ook bij op stond en of je dan ook zjin kenteken kon zien.
Hij stond er wel bij op, maar ik reed voor het kenteken van hem.
Na dit te hebben aangegeven hebben ze de bekeuring ingetrokken op grond van: "het niet correct kunnen uitlezen van de foto"

dus dat scheelde mij weer 63 euro :P


:} :} :}

Dat is wat ik wilde weten/horen.

We hadden al afgesproken dat we allebei de helft van de bekeuring zouden betalen als er maar 1 binnenkwam.

Ik reed voorop, zag de auto en ging vol in de remmen. (reed nog +/- 70 toen ik de flitsauto passeerde) die vriend van mij ging achter mij in de remmen en reed ongeveer op m'n achterwiel |(

Shadow remt natuurlijk ook iets minder goed dan een Gix.

Maar goed, hij heeft de bekeuring zaterdag al met de post gehad. 70 euro, 21 km te hard na correctie.
Nu afwachten of ik er ook een krijg.

Uiteraard bezwaar aantekenen nu, jullie horen het nog!!
 
1) Een tijd geleden werd men door een groep opgeroepen om elke keer om het ijkrapport te vragen (vooral bij flitsers), aangezien ze vaak niet geijkt zijn. De ambtelijke molen dreigde door al dat extra werk zo vast te komen lopen, dat ze besloten om iedereen die om een ijkrapport vroeg een boete te geven wegens obstructie van een onderzoek. (Geen idee waar ze dat op baseren, maar goed. Ook ben ik vergeten waar ik dit gelezen heb.)
2) Ik dacht dat laserguns afgeschaft zouden worden omdat die krengen totaal onbetrouwbaar zouden zijn. :? Of hebben ze er een enorme marge in gebouwd? De kleinste trilling van de hand van zo'n agent kan er al een behoorlijke invloed op hebben, heb ik begrepen.
 
Vreemd verhaal...

Volgens mij zou je bij aanhouding toch ook een geel broefje moeten krijgen? Of kost dat tegenwoordig te veel tijd om dat uit te schrijven of zo :?
 
gelaserd ? ze moeten je het lasercertificaat (voor bedienaar) en de handleiding van de laserpatrol (of welk apparaat zij ook gebruiken) kunnen tonen. maar dat mag volgens mij ook achteraf.
 
Vreemd verhaal...

Volgens mij zou je bij aanhouding toch ook een geel broefje moeten krijgen? Of kost dat tegenwoordig te veel tijd om dat uit te schrijven of zo :?

Ze zijn niet verplicht je een geel bonnetje te schrijven. Bij 47 km/h te hard kunnen ze ook een proces-verbaal van overtreding opmaken. Dat is een tik verbaal. De agent op straat zegt je dan proces-verbaal aan en dan is het wachten op de dag dat je moet dokken of voor moet komen bij herhaling...
 
gelaserd ? ze moeten je het lasercertificaat (voor bedienaar) en de handleiding van de laserpatrol (of welk apparaat zij ook gebruiken) kunnen tonen. maar dat mag volgens mij ook achteraf.

Dit is dus niet waar. Een diender hoeft niet achteraf zijn certificaat te kunnen tonen. Als je de opleiding tot laser bedienaar gehad hebt wordt dit vastgelegd in het opleidingssysteem waarin achteraf teruggevonden kan worden of je bevoegd was het apparaat te gebruiken. En wat heeft een handleiding van het apparaat er mee te maken?
 
ja maar dat hele geijk ik bedoel als je dan een bezwaarschrift zegt dat je het wilt zien dan kunne ze dr toch gewoon eentje maken ofzow ik bedoel voor zover ik weet staat er geen datum maar alleen een jaar op dus dan ijken ze hem gewoon en zeggen dat het van begin dit jaar was dan zit dat ding ook alweer lang over zn marge heen ik bedoel maar at heeft dat hele ijken nou voor nut als je niet eens het ijkins rapport mag zien ect ?

wat je ook altijd moet doen bij een agent is zijn stam nummer vragen daarmee kan je iederen agent mee opzoeken of bij een rechtszaak krijgen (is soort sofi nummer voor agenten)

ben gisteren 3 x aangehouden op de motor omdat ze dachten dat het een brommer was
:( :( :( stomme mutsten

maar heb nu wel 3 stamnummers die ik mooi kan inlijsten :Z
 
47KM te hard binnen de bebouwde kom is volgens mij einde rijbewijs voorlopig.
Is bijna dubbele snelheid

Onzin wat je schrijft...

Ik ben ook gepakt 15 maart dit jaar met 51km te hard in de bebouwde kom ( dus gewoon tussen de weilanden in) met een laser. Er ging een correctie vanaf en de snelheid werd gezet op 48km te hard. Niks geen rijbewijs inleveren. Ik zit trouwens nog wel op de schikking te wachten maar die komt gerust wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan