Agressie in het verkeer

"Jochie....." als je het grote geheel uit het oog verliest heb je niets meer aan details! Dan heb je alleen maar specifieke dingetjes die nergens toe doen of leiden. Oftewel: Geneuzel in de marge!
Dat klopt, maar wie zegt dat ik het grote geheel uit het oog verlies? waaruit maak je dat op?
Kleine dingen en gebaren zijn ook belangrijk en vaak een kleine moeite.

Als je dat geneuzel in de marge vind en bovendien oppert dat degene die naar nog op letten met een plasje naar de dokter moeten of een pilletje nodig hebben, dan staar je jezelf toch behoorlijk blind ;)
 
Dat klopt, maar wie zegt dat ik het grote geheel uit het oog verlies? waaruit maak je dat op?
Kleine dingen en gebaren zijn ook belangrijk en vaak een kleine moeite.

Als je dat geneuzel in de marge vind en bovendien oppert dat degene die naar nog op letten met een plasje naar de dokter moeten of een pilletje nodig hebben, dan staar je jezelf toch behoorlijk blind ;)

Je hebt gelijk, ik moet blij zijn dat je in ieder geval èrgens begint...... Ook al is dat met het bordje op de lopende band in de supermarkt.....:} :]
 
Laatst bewerkt:
Gruwelijk voorval dat hier beschreven wordt ;(

Is de dader ooit opgepakt?


Mijn broer hebben ze toen die een jaar of 12 was eens aangereden op de stoep. Hij lag te schreeuwen vd pijn met een bot wat uit zijn broekspijp stak en een enorme boedplas om heen heen. Ik was er niet bij toen het gebeurd was ik kwam net wat later. De lijer was ook gewoon doorgereden.

Je hart breekt toch als je zoiets leest.
 
Ik rij ivm mijn werk wekelijks ruim 600 kilometer met de motor, over de drukkere snelwegen van ons land (de A4 vanaf Leiderdorp tot aan de Rotterdamse Spaanse Polder langs de A13) en ik maak wekelijks mee dat er agressie in het verkeer is.
Niet alleen wordt ik zelf gemiddeld 2 keer per week bijna voor m'n sokken gereden door automobilisten, waar ik afhankelijk van hoe mijn bui is ook geirriteerd door kan raken (leren die mensen nou nooit eens in hun spiegel te kijken voor ze zo'n actie uithalen?), ook zie ik regelmatig dat mensen gevaarlijke situaties uit gaan lokken doordat ze zich aan een ander zitten te ergeren.
Neem bijvoorbeeld vrachtwagens die op een tweebaansweg een andere vrachtwagen in gaan halen met een verschil van 2-3km. per uur. Mateloos irritant voor al het verkeer dat achter hem zit, maarja, wat doe je er aan als hij eenmaal op de linkerbaan zit? Ikzelf hou dan gewoon afstand tot ik ervoorbij kan en trek dan m'n gas ff lekker open (toch geen ander verkeer voor me).
Maar ik zie regelmatig dat mensen dan bijna tegen de achterbumper van zo'n vrachtauto gaan hangen, of op moment dat ze kunnen inhalen stoppen bij de cabine en allerlei handgebaren en onverstaanbare scheldkannonades op de chauffeur los laten.
Wat héb je daar nou in godsnaam aan? Stel nu dat die chauffeur ineens voor iets moet remmen en je zit er vlak achter. Denk nu maar niet dat zo'n multi-tonner meegeeft als je achterop klapt.

En toch, een ander verhaal vind ik mensen die links blijven plakken en anderen die dan gewoon rechts in gaan halen. Als er ruimte zat is en die andere bestuurder weigert om van baan te verwisselen, is het door zijn toedoen dat mensen dan rechts gaan inhalen.
Daarom ben ik ook blij dat ik steeds vaker zie dat de politie in zulke situaties júist de mensen die links blijven plakken van de weg af trekken voor een dikke prent.


Ik reed meer dan 10 jaar den haag amsterdam en ik heb nog nooit een smurf iemand vd weg zien aftrekken omdat die onnodig links reed.

Zr staan liever onder viaductjes met een cudlasertje net voor de schipholtunnel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan