Airforce one bomber Jack

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
van deze topic is af te leiden dat de meningen over 'veilige' motorkleding nogal is verdeeld. hoe zit het dan met het dragen van een helm? als je dan toch in het lot gelooft, is dat ook maar een duur en overbodig ding om aan te schaffen lijkt me.. (mijn helm was 500 euro, m'n jas maar 150 euro)
Zijn hier dan ook veel mensen die zonder protectie rijden ook zonder helm rondscheuren?
 
van deze topic is af te leiden dat de meningen over 'veilige' motorkleding nogal is verdeeld. hoe zit het dan met het dragen van een helm? als je dan toch in het lot gelooft, is dat ook maar een duur en overbodig ding om aan te schaffen lijkt me.. (mijn helm was 500 euro, m'n jas maar 150 euro)
Zijn hier dan ook veel mensen die zonder protectie rijden ook zonder helm rondscheuren?
Een helm is wat anders, is wettelijk verplicht. Ik heb een mooie jet helm van Kiwi en een Nolan Intergraal voor het slechte weer.
 
het zal mij worst wezen of iemand in zijn korte broek op zijn plaat gaat

en zichzelf tot aan zijn ster openschuurt, ik voel er toch niets van.
 
Nou precies, dit jaar is ze pas een keer meegegaan, een ritje van 100 km, waarom zou ik dan een jas kopen van 5 a 600,- euro. Al moet ik zeggen dat ik toch een paar goede tips heb gezien in dit topic, dus is deze topic toch nog ergens goed voor.


een jas van 5 -600€? dat moet een ferme jas zijn B| ik heb voor mijn vriendin (die trouwens ook maar een paar keer/ jaar meerijd) een broek en bijpassende vest gekocht
een mooie jas van richa echt een leuk dames model voor 250€ en daarbij een broek die "overjaars" was voor 100€, voor 350€ laat ik me niet kennen hoor |(

http://forums.sv650.org/viewtopic.php?t=31561&postdays=0&postorder=asc&start=0

die jongen reed MET volledige uitrusting moet je eens kijken...
 
Dat is pas :r

full


BTW dit is een broek, geen jas ;)
 
een jas van 5 -600€? dat moet een ferme jas zijn B| ik heb voor mijn vriendin (die trouwens ook maar een paar keer/ jaar meerijd) een broek en bijpassende vest gekocht
een mooie jas van richa echt een leuk :? dames model voor 250€ en een broek die "overjaars" was voor 100€, voor 350€ laat ik me niet kennen hoor _O- |(
397167

Prijs: >500,00 €.
Ja Gixxer die fletse :r verkleurende vestjes van Richa zijn inderdaad goedkoper, moest ik mijn vriendin maar zo pauver kunnen uitrusten dan zou ik dat niet op een forum schrijven.
 
ja ik zal ze zeker niet in een snob vestje van hd steken dat is zeker, btw waarom val je me zo aan? beetje gefrustreerd ofzo? :?

en fletse jassen? moet je toch maar eens kijken op de site van richa, je bent niet echt meer up to date denk ik...

21mzvus.png


mijn vriendin heeft op de foto hier onder het vestje rechts onder... Mooi toch?

21mzy2f.png
 
(Afbeelding)
Prijs: >500,00 €.
Ja Gixxer die fletse :r verkleurende vestjes van Richa zijn inderdaad goedkoper, moest ik mijn vriendin maar zo pauver kunnen uitrusten dan zou ik dat niet op een forum schrijven.
Model is mooi, alleen moest er geen HD op staan. Ik rij zelf HD, maar om nou met een Harley onderbroek te gaan rijden en een Harley broodtrommel achterop, dat vind ik nou weer net iets te veel van het goede. :)

Maat zo'n modelletje als Retro Jacky bij de Leertent in Amsterdam bijvoorbeeld, betaal je ook meer als 500,- maar dan heb je ook wat.
 
ja ik zal ze zeker niet in een snob vestje van hd steken dat is zeker, btw waarom val je me zo aan? beetje gefrustreerd ofzo? :?

en fletse jassen? moet je toch maar eens kijken op de site van richa, je bent niet echt meer up to date denk ik...

(Afbeelding)

mijn vriendin heeft op de foto hier onder het vestje rechts onder... Mooi toch?

(Afbeelding)
Vind het zeker niet lelijk, maar niet wat ik zoek.
 
Ik snap dit niet hoor...

Het is beschermende motorkleren, het gaat niet om een modeshow!!

Stel je voor zeg dat je geen mooi motorjack zou dragen op de motor... :? :Z
 
Ik snap dit niet hoor...

Het is beschermende motorkleren, het gaat niet om een modeshow!!

Stel je voor zeg dat je geen mooi motorjack zou dragen op de motor... :? :Z
Maar als je afstapt, dan wil je er toch niet als een sloeber uitzien. _O-

Geintje.
 
Goed, nog één opmerking dan: goede motorkleding maakt je uiteraard niet onkwetsbaar. Motorrijden kent nu eenmaal een hoger risico dan autorijden. Goede kleding verlaagt dan wél de kans dat het fout gaat.

De meesten van ons dragen een gordel in de auto. Die heeft al heel wat levens gered. Ja, het is een vervelend ding en hij is niet eens mooi.....
Ik draag al zo'n 30 jaar die gordel en heb 'm eigenlijk nog niet één keer nodig gehad.
M'n motorkleding heeft me toch al twee keer voor ernstiger letsel behoed.
 
@ belgian robbie: mooi vestje van uw vriendin. Betreffende Richa; blijkbaar vergeten dat U slechte Richa-laarzen had.Geloof me, Richa is niet denderend, en de ontvangst aldaar... motards niet welkom.
Back to the topic; sommigen wanen zich onkwetsbaar in leder, reeds de foto's gezien van de KT* -piloot die middendoor was? of die "veilig geklede" piloot die 200 meter hier vandaan overleed na een lage snelheidsval?
Geniet allen van uw ritten met een MOOIE outfit.
 
een jas van 5 -600€? dat moet een ferme jas zijn B| ik heb voor mijn vriendin (die trouwens ook maar een paar keer/ jaar meerijd) een broek en bijpassende vest gekocht
een mooie jas van richa echt een leuk dames model voor 250€ en daarbij een broek die "overjaars" was voor 100€, voor 350€ laat ik me niet kennen hoor |(

http://forums.sv650.org/viewtopic.php?t=31561&postdays=0&postorder=asc&start=0

die jongen reed MET volledige uitrusting moet je eens kijken...


-O- dat ziet er niet goed uit.. maar hoe had hij eruit gezien zonder bescherming? :?
 
Goed, nog één opmerking dan: goede motorkleding maakt je uiteraard niet onkwetsbaar. Motorrijden kent nu eenmaal een hoger risico dan autorijden. Goede kleding verlaagt dan wél de kans dat het fout gaat.

De meesten van ons dragen een gordel in de auto. Die heeft al heel wat levens gered. Ja, het is een vervelend ding en hij is niet eens mooi.....
Ik draag al zo'n 30 jaar die gordel en heb 'm eigenlijk nog niet één keer nodig gehad.
M'n motorkleding heeft me toch al twee keer voor ernstiger letsel behoed.
:^
(toch bizar dat de politie in véél BE gemeenten vrijstelling heeft van het dragen van de gordel, is hun leven dan niet genoeg waard???)
 
Dat vind ik inderdaad wel een slechte zaak en een slecht voorbeeld, dat de motorpolitie in België en Frankrijk vaak in hemdsmouwen rijdt.
Aan de andere kant valt het me in Frankrijk vaak op dat motorrijders je met 160+ inhalen, slechts gekleed in korte broek en T-shirt.
Misschien hebben ze daar een betere verzekering dan hier???? :X
 
-O- dat ziet er niet goed uit.. maar hoe had hij eruit gezien zonder bescherming? :?
Met 145 een afslag pakken, 15 meter glijden en met 130 in de kant beuken... waar hebben we het dan nog over?

Ik lees vaak genoeg hier op MF "het is zo warm, doe iets minder motorkleding aan en rij wat rustiger". Dat is toch ook waar het om gaat. Ieder zijn motor/rijstijl/snelheid en bijbehorende kleding.
 
Goed, nog één opmerking dan: goede motorkleding maakt je uiteraard niet onkwetsbaar. Motorrijden kent nu eenmaal een hoger risico dan autorijden. Goede kleding verlaagt dan wél de kans dat het fout gaat.
:? andersom dus; goede kleding verhoogt de kans dat het fout gaat. Het enige wat goede kleding verlaagt is mogelijk de gevolgen op het moment dat het fout gaat. Veel mensen geven aan bij hitte wat minder aan te trekken en gewoon wat voorzichtiger te rijden. De kans dat het fout gaat verlaag je dus door het NIET dragen van beschermende kleding.
De meesten van ons dragen een gordel in de auto. Die heeft al heel wat levens gered. Ja, het is een vervelend ding en hij is niet eens mooi.....
Ik draag al zo'n 30 jaar die gordel en heb 'm eigenlijk nog niet één keer nodig gehad.
M'n motorkleding heeft me toch al twee keer voor ernstiger letsel behoed.
:^
(toch bizar dat de politie in véél BE gemeenten vrijstelling heeft van het dragen van de gordel, is hun leven dan niet genoeg waard???)
hoezo bizar? In nederland heeft een taxichauffeur (mits klanten in de taxi) ook vrijstelling van de gordelplicht. Het niet dragen van de gordel levert een risico voor de chauffeur op bij een ongeluk letsel op te lopen. Het dragen van de gordel levert het risico op bij kwaadwillende klanten niet snel genoeg weg te kunnen of met behulp van de gordel gewurgd te worden (oid, heb het ook niet verzonnen). In elk geval staat de keuze aan de chauffeur vrij welk risico hij/zij groter acht.
Bij een politieagent kan ik me voorstellen dat die ook snel moet kunnen in- en uitstappen voor zijn werk.
 
@ belgian robbie: mooi vestje van uw vriendin. Betreffende Richa; blijkbaar vergeten dat U slechte Richa-laarzen had.Geloof me, Richa is niet denderend, en de ontvangst aldaar... motards niet welkom.


*zucht*

vanwaar kent gij mijne naam eigenlijk? en hoe wete gij da van die laarzen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan