Echt?Het goed inregelen van je ECU is vaak duurder dan je uitlaat, bezint voor ge begint.....
Ok motoport waar ik contact mee had beweerde dat de bochtenset gemonteerd kan worden zonder enige afstelling.
Op
de site van akrapovic staat ook no ecu mappig needed.....
Alleen een demper -> niet perse nodig om af te stellen
Alleen een open filter -> idem
filter en demper -> afstellen
cat verwijderen -> afstellen
systeem -> afstellen
Ik krijg altijd rillingen als het fris is...
De "algemene waarheden" waar jij het fris van krijgt, zijn niet zomaar uit de lucht gevallen.
Van mij hoef je hem niet af te stellen, maar je ecu kan tot een bepaalde hoogte zelf dingen regelen. Verander jij hier teveel aan (in en uitlaat traject) valt dat buiten het bereik van wat de ecu kan regelen.
Maar die materie kunnen diverse mannen hier op het forum, die hier dagelijks mee bezig zijn, een stuk beter uitleggen (al kan ik begrijpen dat ze er best moe van worden).
Moet je hem afstellen als je in en uitlaat veranderd? van mij niet.
Zal hij kapot lopen? ik denk het niet.
De euro4 motoren zijn wel al zo arm afgesteld, monteer je spullen waardoor de motor nog armer gaat lopen zal dat best lekker rijden...
Maar moet het? neuh, staat nergens dat het moet.
Alleen een demper -> niet perse nodig om af te stellen
Alleen een open filter -> idem
filter en demper -> afstellen
cat verwijderen -> afstellen
systeem -> afstellen
Ik laat altijd mijn motoren afstellen. Ik ben van mening dat dat gewoon nodig is als je wat veranderd en het rijdt zoveel beter.
je mag nog proberen uitleggen wat je wil, ik blijf erbij : je lijstje is pure onzin en nergens op gebaseerd.
Van mij moet helemaal niets.