shapelessdreams
MF'er
- 15 nov 2020
- 30
- 15
ik zou graag in het buitenland willen touren op de MT, waarschijnlijk niet de meest fijne motor om dit mee te doen. maar ik doe het gewoon met wat ik heb, vind hem erg lekker rijden, de vorken voor zijn wel pogostick alike lol. maar dat is over het algemeen wel bekend bij de MT.Ik heb zelf altijd rond gereden met de akra carbon op mijn 07.
Nooit geen problemen gehad, bij rustig rijden valt de herrie reuze mee.
En zodra je het gas opentrekt dan brult je MT als nooit te voren.
Enige nadeel is wel de E-keur voor als je het buitenland in wil.
Echter is een uitlaat omwisselen een fluitje van een cent dus...
Wat een onzin,een E-keur van een demper is alleen geldig als het op de daarvoor voorziene motor gemonteerd staat.E keur is niet zozeer model afhankelijk, maar waar die is gemaakt. De akra’s zonder e keur komen meestal uit Amerika.
E keur is niet zozeer model afhankelijk, maar waar die is gemaakt. Nu heb ik 2 akrapovic carbon einddempers gehad, 1 zonder en 1 met e-keur. De akra’s zonder e keur komen meestal uit Amerika.
Als je perse een e keur wilt, kan je langs Pajic gaan.
Ik weet niet of er perse op e keur gecontroleerd wordt. Meestal zit dat toch al in een onmogelijke hoek om te zien door politieagenten, of ze willen je demper ervanaf halen. Ik heb er (toen ik geen e keur had) er nooit last van gehad.
Oh enne, zonder kat rijden kan gewoon. Komt je verbranding ook ten goede, enig ding is dat hij iets luider wordt. Maar dat hoeft niet altijd, genoeg trucjes om hem zachter te laten klinken. Vind zelf mijn motor zonder kat het mooist.
E keur verbonden met voertuig? Sinds wanneer is dat? Als je je demper gewoon passend maakt, kan hij op elk systeem.
Daarnaast zie ik ook geen standaard fietsen met akra’s de fabriek uitrollen....
Weet @TS al of hij hier nog gaat terugkomen? Of is het er een van zovelen? Accountje aanmaken vraagje droppen en verder nooit terugkomen of krijgen we toch na aanschaf mekkerbuis en ditto gevolgen een nieuw topic met wederom één enkele reaktie zonder ooit een reaktie terug te krijgen?
Zoveel vragen, zo weinig interesse.
Dankjewel allemaal voor jullie reacties en insights over mijn vraag!! Ik ga inderdaad ook even verder kijken naar andere merken. Wat mij vooral veel boeit is een mooi diep en stoer geluid. Dus niet iets dat extreem veel lawaai maakt.
Op de MT07 kan je inderdaad alleen maar full exhausts en geen slip ons helaas. Dat was dan een stuk makkelijker geweest.
Ik heb dit account niet gemaakt voor een snelle vraag. Ben vrij enthousiast over de komende jaren en wil mijn kennis over motoren verbreden. Dus ik zal vast in de toekomst snel weer terug komen met een paar rookie vragenvanwege drukke dagen ivm corona in de zorg heb ik niet veel tijd om snel te reageren dus excuses voor wie hier de verkeerde indruk van heeft gekregen!
Ik rijd zelf een MT07 met volledig Leovince systeem zonder E-keur. Ik heb een tijd met en zonder db-killer gereden. Over het algemeen doet de politie niets als ze zien dat er een DB-killer in zit. Een maat van mij heeft afgelopen zomer een bekeuring gekregen omdat hij zonder db-killer reed, maar ze hebben nooit gecheckt of hij een e-keur had.
link naar mijn uitlaatsysteem:
Uitlaatstore
Leovince website
Geluid (zonder db-killer)
Ochtend koffie was nog niet aangeslagen toen je dit typte?Jouw motor mag een bepaald geluid maken volgens RDW. Heb je al opgezocht.
Ondanks dat een E-keur uitlaat meestal wat meer geluid produceert, mag je ervan uitgaan dat je met een uitlaat die E-keur heeft voor jouw type motor gewoon legaal kunt rijden. Die E-keur is niet alleen voor politie om te zien dat jij legaal rondrijdt, hij is eigenlijk ervoor zodat jij als consument kunt zien dat je spullen koopt die zijn toegestaan om in de EU te gebruiken. E1/E2/E3/E4 etc. doet er niet toe, zegt iets voor welk land het ontworpen is, maar de regels zijn ook weer zo dat iets wat voor E1 land goedgekeurd is, moet ook in een E4 land goed gekeud zijn: dat is een van de EU afspraken. (meen ik)
Over een Kat: als je deze verwijdert, maakt je motor meer geluid. Daarmee voldoet je motor niet meer aan de testvoorwaarden waarmee de demper/uitlaat zijn E-keur heeft gekregen. In principe maak je dan dus mogelijk te veel geluid.
Kan je in NL gewoon rondrijden met niet e-keur/ te veel geluid?
Ja, 99% van de dagen wel. Als je gewoon netjes rijdt, niet onnodig aan je gas hengst etc, dan kan je gewoon naast een politieauto rijden. M.a.w. als je geen aandacht trekt, krijg je hem meestal niet.
Op dagen waar speciaal op geluid gecontroleerd wordt, zijn ze natuurlijk wel van de regeltjes. TT-assen bv, maar ook als Brag-n-boost types weer een tijdje Rdam of Adam onveilig hebben gemaakt. Of op en rondom de dijkjes in het voorjaar, als al die zeurmiepen met okselhaar en bakfietsen weer petities bij de gemeente ingediend hebben.
Misschien nog iets om rekening mee te houden:
Circuitrijden.
Daar worden eigen regels bepaald. Als jouw motor straatlegaal rondrijdt, betekent dat niet dat je ook veilig bent voor circuit. Been there, done that.
Z1000 Mivv Gp's, met E-keur en DB-killers erin.
Helaas, alsnog boven de max eisen van het circuit van die dag, voor op straat voldeed ik aan alle eisen (qua geluid).
Vond het eigenlijk wel duidelijk..Ochtend koffie was nog niet aangeslagen toen je dit typte?
weer wat nieuws geleerd, dankjewel voor de uitgebreide uitleg. hopen dat ik niet rijd op die ene procent van de dagen dat er wel wordt gecontroleerd in de toekomstJouw motor mag een bepaald geluid maken volgens RDW. Heb je al opgezocht.
Ondanks dat een E-keur uitlaat meestal wat meer geluid produceert, mag je ervan uitgaan dat je met een uitlaat die E-keur heeft voor jouw type motor gewoon legaal kunt rijden. Die E-keur is niet alleen voor politie om te zien dat jij legaal rondrijdt, hij is eigenlijk ervoor zodat jij als consument kunt zien dat je spullen koopt die zijn toegestaan om in de EU te gebruiken. E1/E2/E3/E4 etc. doet er niet toe, zegt iets voor welk land het ontworpen is, maar de regels zijn ook weer zo dat iets wat voor E1 land goedgekeurd is, moet ook in een E4 land goed gekeud zijn: dat is een van de EU afspraken. (meen ik)
Over een Kat: als je deze verwijdert, maakt je motor meer geluid. Daarmee voldoet je motor niet meer aan de testvoorwaarden waarmee de demper/uitlaat zijn E-keur heeft gekregen. In principe maak je dan dus mogelijk te veel geluid.
Kan je in NL gewoon rondrijden met niet e-keur/ te veel geluid?
Ja, 99% van de dagen wel. Als je gewoon netjes rijdt, niet onnodig aan je gas hengst etc, dan kan je gewoon naast een politieauto rijden. M.a.w. als je geen aandacht trekt, krijg je hem meestal niet.
Op dagen waar speciaal op geluid gecontroleerd wordt, zijn ze natuurlijk wel van de regeltjes. TT-assen bv, maar ook als Brag-n-boost types weer een tijdje Rdam of Adam onveilig hebben gemaakt. Of op en rondom de dijkjes in het voorjaar, als al die zeurmiepen met okselhaar en bakfietsen weer petities bij de gemeente ingediend hebben.
Misschien nog iets om rekening mee te houden:
Circuitrijden.
Daar worden eigen regels bepaald. Als jouw motor straatlegaal rondrijdt, betekent dat niet dat je ook veilig bent voor circuit. Been there, done that.
Z1000 Mivv Gp's, met E-keur en DB-killers erin.
Helaas, alsnog boven de max eisen van het circuit van die dag, voor op straat voldeed ik aan alle eisen (qua geluid).
Dat heet op basis van eerdere ervaringen.Hij stelt 1 vraag.
Maar zo met de ochtendkoffie in de hand ff tot hier door de antwoorden gescrolled....
Er is nog niet 1x fatsoenlijk op zn vraag geantwoord
Waarom zou hij terugkomen? Kan me voorstellen dat zn indruk is 'wat een debielen daar. Zijn dat nou motorrijders? Zeiken over te veel geluid en betweterig andere merken adviseren dan waar ik om vraag?'
Jouw motor mag een bepaald geluid maken volgens RDW. Heb je al opgezocht.
Ondanks dat een E-keur uitlaat meestal wat meer geluid produceert, mag je ervan uitgaan dat je met een uitlaat die E-keur heeft voor jouw type motor gewoon legaal kunt rijden. Die E-keur is niet alleen voor politie om te zien dat jij legaal rondrijdt, hij is eigenlijk ervoor zodat jij als consument kunt zien dat je spullen koopt die zijn toegestaan om in de EU te gebruiken. E1/E2/E3/E4 etc. doet er niet toe, zegt iets voor welk land het ontworpen is, maar de regels zijn ook weer zo dat iets wat voor E1 land goedgekeurd is, moet ook in een E4 land goed gekeud zijn: dat is een van de EU afspraken. (meen ik)
Over een Kat: als je deze verwijdert, maakt je motor meer geluid. Daarmee voldoet je motor niet meer aan de testvoorwaarden waarmee de demper/uitlaat zijn E-keur heeft gekregen. In principe maak je dan dus mogelijk te veel geluid.
Kan je in NL gewoon rondrijden met niet e-keur/ te veel geluid?
Ja, 99% van de dagen wel. Als je gewoon netjes rijdt, niet onnodig aan je gas hengst etc, dan kan je gewoon naast een politieauto rijden. M.a.w. als je geen aandacht trekt, krijg je hem meestal niet.
Op dagen waar speciaal op geluid gecontroleerd wordt, zijn ze natuurlijk wel van de regeltjes. TT-assen bv, maar ook als Brag-n-boost types weer een tijdje Rdam of Adam onveilig hebben gemaakt. Of op en rondom de dijkjes in het voorjaar, als al die zeurmiepen met okselhaar en bakfietsen weer petities bij de gemeente ingediend hebben.
Misschien nog iets om rekening mee te houden:
Circuitrijden.
Daar worden eigen regels bepaald. Als jouw motor straatlegaal rondrijdt, betekent dat niet dat je ook veilig bent voor circuit. Been there, done that.
Z1000 Mivv Gp's, met E-keur en DB-killers erin.
Helaas, alsnog boven de max eisen van het circuit van die dag, voor op straat voldeed ik aan alle eisen (qua geluid).
Dat heet op basis van eerdere ervaringen.
Je doet aannames, foute aannames bye bye zwaai zwaai.Je veroordeelt TS zelf al na 2 dagen 'hij zal wel zoals die anderen zijn, een account maken, een vraag stellen en dan niet terugkomen'.
Vervolgens komt TS terug, antwoordt netjes en blijft actief in dit topic.
M.a.w. je had te snel geoordeeld en zat ernaast. Jouw eerdere ervaringen zaten je in de weg om TS nog een fatsoenlijke kans te geven: je had je oordeel al klaar.
Misschien moet jij dus maar niet degene zijn die op basis van 'eerdere ervaringen' over mensen oordeelt. Je ongelijk is namelijk dit topic.
Ironisch he, maar ook een beetje sneu.