dat klopt, maar het was een peuleschil om uit te dokteren welke draden doorverbonden moesten worden. Je ziet meteen welke draden van het alarm zijn en welke draad (van de originele kabelboom) onderbroken is (en dus via het alarm omgelust) dan is het alleen een kwestie van de onderbroken kabel verbinden en klaar is kees.Op maandag 05 augustus 2002 10:14 schreef Harley het volgende:
dit zou zo niet mogen kunnen.
en de prijs is nog steeds ongeveer hetzelfde.
maar het verschil tussen niet en wel gecertificeerde alarmen is vrij weinig.
de draden zijn niet gekleurd bij een wel gecertificeerd alarm ( sommige types dan )
Ik welff wat anders
[plaagmodus]
zijn duc rijders al blij als hij 400 km zonder mankementen loopt
[plaagmodus]
Dan ben je echt gestoordOp maandag 05 augustus 2002 11:20 schreef edraket het volgende:Ik zou er een boek over kunnen schrijven, zoveel ellende heb ik met de duc gehad.
Ieder normaal denkend mens zou allang hebben gezegd: "eruit met die klotebrik", maar een ducatist denkt anders.
Maakt niet uit hoe groot de ellende is geweest, 1 rit van 5 minuten en alles is vergeven en vergeten.
VB: kennis en zijn maatje gaan rijden en drinken onderweg wat.
[knip]
luid toeterend en met pinkende knipperlichten rijden zij door het dorp ,alwaar ze de R1 in de garage van de broer parkeren.
niemand reageerde hierop en ook geen wouten aan de deur gehad.
conclusie een alarm werkt echt (niet)
dat was trouwens optie 2 van de wegenwachter, als het doorlussen niet was gelukt. Dan was ie de connector naar het alarm gaan doorlussen en dat is precies wat de stekker die jij hebt ook doet.Ik heb trouwens voor de Red Alert een kant en klare stekker gekregen om de hele zaak te overbruggen als het mis gaat. Gezien het feit dat de dealer deze stekkers kant en klaar op voorraad heeft zal het dus nog wel een keer misgaan. Vraag me trouwens af of het dievengilde deze stekkers ook heeft............?
Ja, maar als de verzekering het eist dan heb je weinig keus natuurlijk.Ik betaal echt niet meer voor een alarm. Kheb zo een specialist gesproken, hij zegt dat er geen enkel alarm is dat men niet kan uitschakelen. Tenzij je de bedrading in je frame bouwt en er voor zorgt dat je never nooit bij de bedrading kunt. Nee hoor, geen alarm meer voor mij. Heeft bij mij in elk geval niet geholpen.
dat klopt, maar het was een peuleschil om uit te dokteren welke draden doorverbonden moesten worden. Je ziet meteen welke draden van het alarm zijn en welke draad (van de originele kabelboom) onderbroken is (en dus via het alarm omgelust) dan is het alleen een kwestie van de onderbroken kabel verbinden en klaar is kees.
Zoals ik reeds zei, ik denk dat we nog geen 10 minuten bezig waren toen we hadden uitgedokterd hoe het alarm te omzeilen. En hadden we gereedschap bij ons gehad, dan had de duc na 11 minuten weer gelopen.
Het kutte ervan is, dat het niet een 748 is bijvoorbeeld, maar JOU 748 en die heeft waarde voor jou. Je kunt dan wel weer een andere gaan zoeken, maar dat is toch niet hetzelfde.
als je weet welke draden van het alarm zijn, hetgeen gemakkelijk te controleren is vanaf de 'blackbox' van het alarm, is het een kwestie van het lokaal weghalen van de mantel van de alarmkabelboom en je kunt doorlussen.Euh, hoe is dat ding in godsnaam ingebouwd, als je mijn kabelboom bekijkt zie je echt niet hoe de draden bevestigd zijn, die verdwijnen direct in de kabelboom, wil je het één en ander uitvogelen moet je tochecht de gehele kabelboom gaan strippen!!
Heb eeb spy-ball met allemaal zwarte draden staan nummertjes op die je eraf knipt.