Algemene MotoGP topic

Had Bestia kunnen winnen, ik denk van wel.
Maar dat hij zo gigantisch veel "over" had heb ik niet gezien.. bocht uit was Pecco sneller, aanremmen later.. Zie er dan maar eens verantwoord langs te komen.
En dat is denk ik het stukje wat meegegeven is aan Gresini/ Bestia ; als je er zo nodig langs moet of kan zorg dan dat het veilig gebeurd ( anders krijg je volgend seizoen een 3 cil Duc :P )
Los daarvan heb ik Pecco zien bijten om Bestia bij te houden
 
Ik snap het gezever over wel of geen fabrieksorders niet zo goed, om heel eerlijk te zijn,

Het is toch mooi dat een klein merk als Ducati eindelijk weer eens een titel pakt. En dan gaar er dus mensen (hier maar ook elders) zaniken dat het het een kampioenschap zonder glans zou zijn, omdat er misschien wel stal- of fabrieksorders gegeven zijn.

Na 50 jaar Japanse dominantie (met 1 kleine uitzondering bijna 20 jaar geleden) is het toch mooi dat David eindelijk weer eens wint van Goliath.

Ik ben erbij zondag (heel het weekend) in Valencia en hoop een prachtig, lang verwacht - en meer dan verdiend!! - wereldkampioenschap voor Ducati!
 
Goeie bijdrage man!
Ik zeg toch nergens dat dat niet mag of kan? Ik zeg dat ik het niet snap.
Nou das vrij simpel. Ik plemp hier mijn reactie neer en jij laat nu opnieuw weten dat jij daar anders over denkt.
Dus als je het wel wil snappen: vraag jezelf af waarom je hier weer op mij reageerde..... :+
Kunnen we nog heel lang volhouden. Ik moet zeggen dat ik best graag meningen van anderen lees. Aangezien andere mensen een bepaald punt vaak toch anders zien, wat voor mij niet slecht is om me daar proberen in te verplaatsen.
Op het einde van de dag gaat het hier helemaal nergens over. Je kan er best zonder, niet bepaald van levensbelang. Maar lullen over de MotoGP en racen met motorfietsen is toch een stuk leuker dan lullen over je werk :r
Dus af en toe hier rond hangen en mijn gal spuwen, knap ik toch lekker van op :+

Sorry.
 
Ik snap het gezever over wel of geen fabrieksorders niet zo goed, om heel eerlijk te zijn,

Het is toch mooi dat een klein merk als Ducati eindelijk weer eens een titel pakt. En dan gaar er dus mensen (hier maar ook elders) zaniken dat het het een kampioenschap zonder glans zou zijn, omdat er misschien wel stal- of fabrieksorders gegeven zijn.

Na 50 jaar Japanse dominantie (met 1 kleine uitzondering bijna 20 jaar geleden) is het toch mooi dat David eindelijk weer eens wint van Goliath.

Ik ben erbij zondag (heel het weekend) in Valencia en hoop een prachtig, lang verwacht - en meer dan verdiend!! - wereldkampioenschap voor Ducati!
Ducati is al constructeurs kampioen, ik weet niet of je daar van op de hoogte bent ?
Het gaat nu nog om de persoonlijke wereldtitel tussen Fabio en Pecco.

En ik baal nog steeds dat Aleix het niet word.
 
Ducati is al constructeurs kampioen, ik weet niet of je daar van op de hoogte bent ?
Het gaat nu nog om de persoonlijke wereldtitel tussen Fabio en Pecco.

En ik baal nog steeds dat Aleix het niet word.
Inderdaad jammer, gun het Ducati dit jaar. Volgend jaar voor iedereen nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Aleix mag volgend jaar van mij ook wel WK worden, gun het Aprilia namelijk ook.
De tijd voor Aleix begint namelijk ook wel een beetje te tikken....
 
Ik snap het gezever over wel of geen fabrieksorders niet zo goed, om heel eerlijk te zijn,

Het is toch mooi dat een klein merk als Ducati eindelijk weer eens een titel pakt. En dan gaar er dus mensen (hier maar ook elders) zaniken dat het het een kampioenschap zonder glans zou zijn, omdat er misschien wel stal- of fabrieksorders gegeven zijn.

Na 50 jaar Japanse dominantie (met 1 kleine uitzondering bijna 20 jaar geleden) is het toch mooi dat David eindelijk weer eens wint van Goliath.

Ik ben erbij zondag (heel het weekend) in Valencia en hoop een prachtig, lang verwacht - en meer dan verdiend!! - wereldkampioenschap voor Ducati!
Maar het gaat toch HELEMAAL niet om de merken maar om de verschillen tussen de coureurs?

Ik begrijp dat gedweep en identificatie niet met het materiaal (begrijp het wel maar keur het af).
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Ik geloof niet dat mass dempers zijn (op mijn werk gebruiken we actieve massa/trilling demping op bepaalde robots)

Eerder combo van ride height device achterzijde en gewichten om wiel druk voor-achter aan te passen
Ik zag het voorbij komen en dacht, ga dit toch maar delen.... Ik heb hier zelf te weinig verstand van...
 
Oeps! Ben benieuwd wat dit voor hem gaat doen en of ie z'n kracht volledig weer heeft in Valencia.....
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221026-150806.png
    Screenshot_20221026-150806.png
    227,8 KB · Weergaven: 48
Ik geloof niet dat mass dempers zijn (op mijn werk gebruiken we actieve massa/trilling demping op bepaalde robots)

Eerder combo van ride height device achterzijde en gewichten om wiel druk voor-achter aan te passen
Dit is Motogp he ;) Niemand hoeft het te herkennen, zolang het maar werkt..

Maar alsnog denk ik wel hetzelfde hoor, ik gok ook dat het met het ride height device te maken heeft
 
ride-height werkt hydraulisch
en waarom zou die "veerpoot" in de kont zitten als het gehele ride-height-gedoe zich in de buurt van het swing-arm scharnierpunt bevindt ?
 
ride-height werkt hydraulisch
en waarom zou die "veerpoot" in de kont zitten als het gehele ride-height-gedoe zich in de buurt van het swing-arm scharnierpunt bevindt ?
Ik gok dat die ride hight device aan de boven zijde van de “normale” schokbreker zit en niet niet onderin bij de swing arm.

Mijn theorie is dat die demper via een hevel constructie aan de boven zijde van de normale schokbreker zit gemonteerd. Op het moment dat de coureur het ride height bedient, word die demper in elkaar gedrukt door olie in een ander kamer te laten lopen ( je ziet dat er iets van een slang/kabel aan vast zit). En die veer helpt uit eindelijk weer bij het uitveren van die demper om de motor weer op normale hoogte te krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan