Algemene MotoGP topic

Ik gok dat die ride hight device aan de boven zijde van de “normale” schokbreker zit en niet niet onderin bij de swing arm.

Mijn theorie is dat die demper via een hevel constructie aan de boven zijde van de normale schokbreker zit gemonteerd. Op het moment dat de coureur het ride height bedient, word die demper in elkaar gedrukt door olie in een ander kamer te laten lopen ( je ziet dat er iets van een slang/kabel aan vast zit). En die veer helpt uit eindelijk weer bij het uitveren van die demper om de motor weer op normale hoogte te krijgen
je gokt slecht, de ride-height zit in het linksysteem , en dus onderaan de moto. zijn genoeg foto's van.

 
Goed bezig mannen!
Interessant om te lezen... ik ben niet zo heel technisch op veringsgebied. Meer input/leesvoer is welkom!
 
Maar het gaat toch HELEMAAL niet om de merken maar om de verschillen tussen de coureurs?

Ik begrijp dat gedweep en identificatie niet met het materiaal (begrijp het wel maar keur het af).

Het gaat mij juist wel om het materiaal/merk. Ik ben al heel mijn (en dat is lang, kan ik je vertellen) enorme liefhebber van het merk.
Mijn eerste motor was een Ducati, en alle opvolgende ook. Ik heb nooit iets anders gehad.
Inmiddels heb ik zes duuks in mijn bezit, ik ben makkelijk in de aanschaf ervan en heb heel veel moeite om er weer een te laten gaan.

Voor mij is het merk/ de stal dus belangrijker dan de persoon die de fiets bestuurt.
 
je gokt slecht, de ride-height zit in het linksysteem , en dus onderaan de moto. zijn genoeg foto's van.

Ik heb niet eerder op internet gezocht naar plaatjes dus was puur aanname op crash foto’s “hoe het mogelijk zou werken”. Blijkbaar is die achterbrug veel langer waardoor er een hele constructie achter het normale link systeem past.
Ik heb wat plaatjes lopen vergelijken en ik denk dat die demper wel degelijk met het ride height device te maken heeft? Het lijkt als je op de foto’s kijkt dat die extra demper achter de normale schokbreker zit vast aan het ride height link systeem. Je ziet namelijk die “afstel ring” die ik op de plaatjes heb om cirkelt
 

Bijlagen

  • 1F282C62-F9A2-40C1-9B2D-FFAAD2B1D12F.jpeg
    1F282C62-F9A2-40C1-9B2D-FFAAD2B1D12F.jpeg
    66 KB · Weergaven: 35
  • BF8EEB03-0587-4D96-8B69-482CE15A2247.jpeg
    BF8EEB03-0587-4D96-8B69-482CE15A2247.jpeg
    89,9 KB · Weergaven: 34
Ik heb niet eerder op internet gezocht naar plaatjes dus was puur aanname op crash foto’s “hoe het mogelijk zou werken”. Blijkbaar is die achterbrug veel langer waardoor er een hele constructie achter het normale link systeem past.
Ik heb wat plaatjes lopen vergelijken en ik denk dat die demper wel degelijk met het ride height device te maken heeft? Het lijkt als je op de foto’s kijkt dat die extra demper achter de normale schokbreker zit vast aan het ride height link systeem. Je ziet namelijk die “afstel ring” die ik op de plaatjes heb om cirkelt
Het linker plaatje geef je de stelring van de schokbreker/achter vering aan.
Het rechterplaat is binnen in het zitje, daar zit ook iets van een demper, maar niet voor de hobbels zeg maar.
 
Zou die extra shock niet te maken kunnen hebben met het automatische zakken?
Het is bekend dat het systeem van Ducati voor een bocht op scherp gezet kan worden waardoor het na een bocht automatisch inschakelt.

Naast het 'reguliere' linksysteem lijkt in de rode cirkel nog een scharnierpunt te zitten, daar zit vermoedelijk de link naar de achterbrug.

1666852346244.png



De stelring op dit plaatje komt niet overeen met de positie van de achterschrokbreker op bovenstaande screenshot, die loopt namelijk weg achter de framebalk. Dit impliceert een extra (verticaal gemonteerde) demper of iets wat daar op lijkt.

1666852492317.png





Ik heb de kennis niet in pacht, en interpreteer gewoon wat ik zie. Ik vind het wel heel interessant om de technische aspecten te bekijken en samen een beetje uit te dokteren wat er nou op die motor zit. :t
 
Het gaat mij juist wel om het materiaal/merk. Ik ben al heel mijn (en dat is lang, kan ik je vertellen) enorme liefhebber van het merk.
Mijn eerste motor was een Ducati, en alle opvolgende ook. Ik heb nooit iets anders gehad.
Inmiddels heb ik zes duuks in mijn bezit, ik ben makkelijk in de aanschaf ervan en heb heel veel moeite om er weer een te laten gaan.

Voor mij is het merk/ de stal dus belangrijker dan de persoon die de fiets bestuurt.
Interessant. Welk merk voetbalschoenen heeft je voorkeur?
 
ride-height werkt hydraulisch
en waarom zou die "veerpoot" in de kont zitten als het gehele ride-height-gedoe zich in de buurt van het swing-arm scharnierpunt bevindt ?

Meet apparatuur bijv ?
Of in ieder geval iets wat er ook is gekomen rond het intreden van het ride height device..
Ben benieuwd wat jouw kijk er op is ?
 
Zou die extra shock niet te maken kunnen hebben met het automatische zakken?
Het is bekend dat het systeem van Ducati voor een bocht op scherp gezet kan worden waardoor het na een bocht automatisch inschakelt.

Naast het 'reguliere' linksysteem lijkt in de rode cirkel nog een scharnierpunt te zitten, daar zit vermoedelijk de link naar de achterbrug.

Bekijk bijlage 1816789


De stelring op dit plaatje komt niet overeen met de positie van de achterschrokbreker op bovenstaande screenshot, die loopt namelijk weg achter de framebalk. Dit impliceert een extra (verticaal gemonteerde) demper of iets wat daar op lijkt.

Bekijk bijlage 1816790




Ik heb de kennis niet in pacht, en interpreteer gewoon wat ik zie. Ik vind het wel heel interessant om de technische aspecten te bekijken en samen een beetje uit te dokteren wat er nou op die motor zit. :t
Precies wat ik dacht een dubbele demper puur voor ride height
 
Precies wat ik dacht een dubbele demper puur voor ride height

Waarschijnlijk heeft het dan wel eerder met de actuatie te maken dan met de daadwerkelijke verstelling.
Zoals hier eerder is gezegd, die hydraulische cilinder tussen achterbrug en linksysteem is de daadwerkelijke verstelling, Als die langer wordt gaat de motor omlaag, korter is motor omhoog.
 
Het gaat mij juist wel om het materiaal/merk. Ik ben al heel mijn (en dat is lang, kan ik je vertellen) enorme liefhebber van het merk.
Mijn eerste motor was een Ducati, en alle opvolgende ook. Ik heb nooit iets anders gehad.
Inmiddels heb ik zes duuks in mijn bezit, ik ben makkelijk in de aanschaf ervan en heb heel veel moeite om er weer een te laten gaan.

Voor mij is het merk/ de stal dus belangrijker dan de persoon die de fiets bestuurt.
Gelukkig werkt dat bij mij andersom

Ben wars van merken, boeit me geen hol wie er waar op zit.🤷‍♂️
Rij zelf geen enkel merk wat meedoet in de motogp..........gelukkig 🤗🥳🤭
 
Oeps! Ben benieuwd wat dit voor hem gaat doen en of ie z'n kracht volledig weer heeft in Valencia.....
Kun je nagaan wat een bikkel het is. Als je Fabio zo ziet staan, bijvoorbeeld na de wedstrijd in Philip Island met de andere coureurs, zou je kunnen denken: lief knulletje. Maar het is echt een bikkel als het erop aankomt. Respect! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan