Algemene MotoGP topic

Mooi toch, een sprintrace op zaterdag.

Nu is de zaterdag eigenlijk geen zak aan.
Vrije training en kwalificatie, meer is er niet.

Ik zou nooit alleen maar op zaterdag gaan.
Nu met een sprintrace is het wel de moeite waard.
 
Hoe meer races hoe beter naar mijn idee. Maar niet op de manier zoals Dorna dit uitvoert! :N
Wsbk had gewoon 2 races op de zondag moeten blijven, dat was hoe Superbike altijd was.:t

MotoGP moet naar mijn idee het hele weekend opbouwen naar de spanning van die ene lange wedstrijd op de zondag. Alleen Moto3, Moto2 en MotoGP is gewoon een beetje karig programma tov jaren geleden. Dus dat 3 races op een zondag en voor de rest van de dagen alleen trainingen en kwalificaties geen mensen meer aantrekt kan ik me goed voorstellen. Dorna zou een voorbeeld moeten nemen aan de Dutch TT oftewel de Speedweek voorafgaand aan het TT weekend, van woensdag tot en met zaterdag enorme bezoekers aantallen.
Een klasse open voor ex-gp 2 Tacten met het liefst enkele "oude" gp coureurs bijvoorbeeld. Voor een grotere groep mensen leuke races bieden om naar te komen kijken, dat heeft veel meer zin volgens mij. Maar dit wanhopige gepruts met een MotoGP sprintrace op zaterdag :N
Maar goed ik ga wel met veel plezier kijken, en dat gezeik van die over het paard getilde coureurtjes zonder karakter interesseert mij echt niets. Helemaal met @ZXRH88 eens! Als ze niet willen racen dan gaan ze maar lekker wat anders doen. :W
Voor ieder van hun minimaal 10 anderen die wel willen racen. En dat zelfde geld voor Dorna als die failliet gaan door hun eigen stomme inzichten :W dan staat er van zelf weer een nieuwe organisatie op. Dat racen blijft wel in welke vorm dan ook.
Dat zeg je nu wel, maar ik denk van niet. Ik denk dat racen op den duur zeker verboden gaat worden, net zoals dat al een tijd in Zwitserland het geval is.
 
Dat zeg je nu wel, maar ik denk van niet. Ik denk dat racen op den duur zeker verboden gaat worden, net zoals dat al een tijd in Zwitserland het geval is.
Ehh nee dus

 
Pffft... Pernat is ook lekker aan het stoken:


Maar ik ben met hem eens dat dit een hele hoop gezeik op gaat leveren. En Dorna het niet zo makkelijk voor elkaar gaat krijgen om de sprintraces te laten rijden zonder dat het hun extra geld gaat kosten.
Benieuwd hoe dit af gaat lopen....
 
Ik denk dat het een zaak is tussen de rijders en hun team.
Dorna heeft het zo beslist en zal het verder een rotzorg zijn of de coureurs extra betaald worden voor het rijden van een sprintrace
 
Contracten zijn al getekend tussen rijder en team, en toen dropte Dorna de mededeling van de extra wedstrijden. Dorna kan wel meer beslissen maar als de rijders niet willen rijden en zelfs gaan staken wordt het allemaal best raar. Zacht uitgedrukt.
Dit gaat echt niet zomaar ff gebeuren. Als je alleen al de reden verzekeringen van de coureurs leest.
 
"Nearly Zero Energy Building" _O- _O-
Aha! Zo noem je dat dus als buiten het gebouw een dieselgenerator staat, die binnen het gebouw de elektrische energie voorziet.
hahahaha, net als de MackMyra distilleerderij....

1674323224699.png


Euh.... het water en de gerst moeten WEL eerst omhoog gepompt worden..... _O-


En het afvullen gaat gewoon met een benzine pomp hoor _O-

12.thumb.jpg.0d59cc26bac844431cc5bcbb970b590e.jpg
 
Laatst bewerkt:
In 2024 zou Yamaha wel eens over kunnen stappen naar een V4

Ik ben benieuwd of ze net als in 2002 simpel het blok in het oude frame hangen.
 
Dat wordt dan wel een ontzettende beunoplossing dan.... Een V4 op de plek van een I4 hangen _O- Daar gaan ze Fabio niet mee behouden. Ze zijn de laatste met een I4, dus zullen wel om moeten lijkt het.

Dat er ooit weer eens een vette Japanse V4 voor op straat komt zal wel tegenvallen....
 
Dat wordt dan wel een ontzettende beunoplossing dan.... Een V4 op de plek van een I4 hangen _O- Daar gaan ze Fabio niet mee behouden. Ze zijn de laatste met een I4, dus zullen wel om moeten lijkt het.

Dat er ooit weer eens een vette Japanse V4 voor op straat komt zal wel tegenvallen....
Suzuki deed qua snelheid echt niet slecht.
Ze deden nauwelijks onder t.o.v. Ducati.
 
Dan heeft Valentino eindelijk zijn zin.
Een V4 voor Yamaha. :+

Eerder wilde hij al Bridgestone bandjes en die kreeg hij ook.
Snelle jongens die Japanners. :Y
 
Suzuki deed qua snelheid echt niet slecht.
Ze deden nauwelijks onder t.o.v. Ducati.
Klopt, misschien kunnen ze beter die Suzuki motorblokjes voorzien van een Yamaha stickertje dan.... scheelt weer ontwikkeling van een compleet V4 blok. Hoeft het frame ook minder aangepast _O-

Maar even alle gekheid op een stok, het lijkt me nogal een omschakeling van I4 naar V4, niet een truukje dat je in één seizoen wel voor elkaar hebt. Een hoop van de data die je in de loop der jaren hebt gespaard zal een stuk minder relevant zijn. En dan de vraag of er nog een satelietteam komt voor Yamaha?? Verzamel je ook weer minder snel nieuwe data....
 
Klopt, misschien kunnen ze beter die Suzuki motorblokjes voorzien van een Yamaha stickertje dan.... scheelt weer ontwikkeling van een compleet V4 blok. Hoeft het frame ook minder aangepast _O-

Maar even alle gekheid op een stok, het lijkt me nogal een omschakeling van I4 naar V4, niet een truukje dat je in één seizoen wel voor elkaar hebt. Een hoop van de data die je in de loop der jaren hebt gespaard zal een stuk minder relevant zijn. En dan de vraag of er nog een satelietteam komt voor Yamaha?? Verzamel je ook weer minder snel nieuwe data....
Je veranderd met een v4 het hele stuurkarakter van een fiets, juist het gene waar Yamaha nog sterk in was.
Ze hadden bij Yamaha beter de Suzuki's kunnen kopen en ontleden.
Maar goed wel gaaf eigenlijk dat ze bij Yamaha een enorme uitdaging niet uit de weg gaan en gewoon mega gaan investeren.
 
Nee, puur speculatie.
Is beetje hetzelfde als de Honda v5 fireblade die MCN al 20 jaar aankondigt.
Ik heb bijna een jaar op een nieuwe motor gewacht - wilde echt gloednieuw nog niet bestaand model.
Ondertussen zowat tien speculaties verder op YouTube en de droommachines zijn er nog niet.
Van Yamaha tot Honda tot BMW.
Noppes, nul, niks. :')
 
Ik heb bijna een jaar op een nieuwe motor gewacht - wilde echt gloednieuw nog niet bestaand model.
Ondertussen zowat tien speculaties verder op YouTube en de droommachines zijn er nog niet.
Van Yamaha tot Honda tot BMW.
Noppes, nul, niks. :')
Maar er komt een BMW 1300 GS aan lijkt me toch echt wel iets nieuws.
 
Terug
Bovenaan Onderaan