Algemene MotoGP topic

Straffen om een voorbeeld te stellen is niet fair. Iedereen moet op dezelfde manier behandeld worden.

De houding van Kenan vind ik niet juist. Ik denk niet dat ze bewust zijn jongens straffen omdat ze zo goed zijn. Ze straffen ze omdat ze de regels overtreden. Met die houding geef je aan, dat ze slachtoffers zijn ipv dader. En daarmee verander je hun gedragingen niet.
 
Ik denk dat ze er heel verstandig aan doen om naar mij te luisteren, maar dat zit niet in hun aard denk ik. Heb ze ook al eens voorgehouden om nummers op de motoren te verplichten die leesbaar zijn, voor als je zo eens ergens langs de baan staat, want die mensen zijn er ook nog, maar daar hadden ze ook geen boodschap aan. :)
Ik vind het eerder dom geleuter. Melandri won 23 jaar geleden op zijn 15e de TT was het toen geen probleem? Daarnaast zie ik een man als McPhee met al zijn ervaring meer fouten maken dan Acosta. Dus dat zegt mij allemaal niks.

Het zit qua materiaal en talent gewoon een stuk dichter bij elkaar. Al die jonkies hebben al een riding coach en een hoop data zodat ze zich al op jonge leeftijd kunnen ontwikkelen. Dat het qua materiaal gelijkwaardiger is lijk mij ook een goede zaak, anders heb je weer een paar fabrieksmachines die dienst uitmaken en de rest heeft geen kans.

Het plan van Jurgen om bijv de 4e t/m 6e versnelling standaard te maken lijkt mij nog niet zo verkeerd om het slipstreamen minder effectief te maken. Verder vind ik het allemaal een beetje overreactie. Motorracen is en zal altijd gevaarlijk blijven. Dat was vroeger niet anders.
 
Nog niet maar gaat nog wel gebeuren of denk je dat die acties zoals in Portimoa goed blijven gaan ?
Toprak is nog niet 1x door een eigen fout onderuit gegaan in de races, Rea meermaals. Hij rijdt op de grens, maar er tot dusver nog niet over. Speelt denk ik ook mee dat het geen Brit,Spanjaard of Italiaan is. Die hebben toch wat kortere lijntjes met de journalisten. Vind dat Toprak wel een beetje overdreven weggezet wordt als de bad guy momenteel.

Bij Rossi vond men het vroeger stoer en bij Toprak ineens niet meer?
 
Toprak is nog niet 1x door een eigen fout onderuit gegaan in de races, Rea meermaals. Hij rijdt op de grens, maar er tot dusver nog niet over. Speelt denk ik ook mee dat het geen Brit,Spanjaard of Italiaan is. Die hebben toch wat kortere lijntjes met de journalisten. Vind dat Toprak wel een beetje overdreven weggezet wordt als de bad guy momenteel.

Bij Rossi vond men het vroeger stoer en bij Toprak ineens niet meer?
Nationaliteit vind ik beetje makkelijk om gelijk te zeggen.
Waren ook genoeg mensen die Simoncelli zijn stijl niks vonden.
 
Nee toen niet. Hij reed trouwens volgens mij altijd al met een onleesbaar nummer. :)
Hij doelt op de leeftijd en niet op het rij nummer ;)
Sowieso begrijp ik de problemen met rijnummers niet zo goed.. oke het is ff wennen bij de eerste gp van het seizoen wie nu weer waar rijd maar daarna herken ik ze aan pak en helm.
Wat mij betreft schaffen ze rij nummers af.. zie het nut er niet van in en zeker niet als een coureur zomaar kan wisselen van nummer
 
Hij doelt op de leeftijd en niet op het rij nummer ;)
Ja dat snap ik, maar ik vond het zo grappig dat hij, om in te gaan op de leeftijden een quote over de rijnummers pakte. Wat die rijnummers betreft, die kunnen ze inderdaad beter afschaffen.
 
En dat Melandri de TT op 15 jarige leeftijd won was toen niet zo’n probleem. Of laat ik het zo zeggen, de 125 cc van toen, met één 15 jarige kan niet vergeleken worden met een startveld vol kinderen op de huidige Moto3 machines.
 
En dat Melandri de TT op 15 jarige leeftijd won was toen niet zo’n probleem. Of laat ik het zo zeggen, de 125 cc van toen, met één 15 jarige kan niet vergeleken worden met een startveld vol kinderen op de huidige Moto3 machines.
Dan zeg ik dat de toen 15-jarige bijlange niet zo goed voorbereid waren als nu.
Ervaring is belangrijk en dat vergeet je studie ook.
 
Sowieso begrijp ik de problemen met rijnummers niet zo goed.. oke het is ff wennen bij de eerste gp van het seizoen wie nu weer waar rijd maar daarna herken ik ze aan pak en helm.
Ja ik herken en vooral herkende ze ook aan pak en helm, maar ik verplaats me ook degenen die voor het eerst langs de baan staan en er echt geen touw aan vast kunnen knopen.
 
Dan zeg ik dat de toen 15-jarige bijlange niet zo goed voorbereid waren als nu.
Ervaring is belangrijk en dat vergeet je studie ook.
Melandri was heel goed voorbereid, net zo goed als de Moto3 kinderen van nu.
En over ervaring en studie heb je gelijk.

Maar er is geen enkele goede reden om de Moto3 WK klasse te vullen met kinderen.
 
Ja ik herken en vooral herkende ze ook aan pak en helm, maar ik verplaats me ook degenen die voor het eerst langs de baan staan en er echt geen touw aan vast kunnen knopen.
Als ze interesse in de sport hebben zal die herkenning snel genoeg komen toch ?!

Melandri was heel goed voorbereid, net zo goed als de Moto3 kinderen van nu.
En over ervaring en studie heb je gelijk.

Maar er is geen enkele goede reden om de Moto3 WK klasse te vullen met kinderen.
Als ze allemaal goed voorbereid zijn is er toch geen probleem ?
 
Als ze interesse in de sport hebben zal die herkenning snel genoeg komen toch ?!
Ja dat is ook weer zo en als dat niet snel komt is dat eigen schuld. Moeten ze maar beter hun best doen. Waarom zou trouwens überhaupt leesbare nummers doen, als het ook onleesbaar kan. :)
 
Als ze allemaal goed voorbereid zijn is er toch geen probleem ?
Jawel dat is er wel, maar wij kijken er verschillend tegen aan en dat is ook weer prima natuurlijk.

Daarnaast heb ik nog wel een puntje van aandacht. :)
Als we dan toch vinden dat die kinderen moeten rijden, dan mogen ze daar ook wel goed voor betaald worden in plaats van dat ze geld mee moeten brengen. Ze genereren zo veel uren televisie en reclame terwijl de miljoenen opbrengsten naar de aandeelhouders gaan via allemaal mooie constructies.

in bijna alle sporten op WK niveau wordt verdiend, maar deze kinderen mogen nog contributie betalen.
 
Jawel dat is er wel, maar wij kijken er verschillend tegen aan en dat is ook weer prima natuurlijk.

Daarnaast heb ik nog wel een puntje van aandacht. :)
Als we dan toch vinden dat die kinderen moeten rijden, dan mogen ze daar ook wel goed voor betaald worden in plaats van dat ze geld mee moeten brengen. Ze genereren zo veel uren televisie en reclame terwijl de miljoenen opbrengsten naar de aandeelhouders gaan via allemaal mooie constructies.

in bijna alle sporten op WK niveau wordt verdiend, maar deze kinderen mogen nog contributie betalen.
Wat maakt dat allemaal uit voor de kijker?

Je wil toch gewoon de beste rijders zien. Of ze nou 16 of 40 zijn maakt toch niks uit. Het gaat om de kwaliteit. Als je een Acosta ziet rijden op zijn 16e is dat toch alleen maar genieten. Dat het nu zo dicht bij elkaar zit is toch ook alleen maar mooi. Of willen we naar een tijd waarbij het verschil in materiaal vooral de doorslag geeft?
 
Wat maakt dat allemaal uit voor de kijker?

Je wil toch gewoon de beste rijders zien. Of ze nou 16 of 40 zijn maakt toch niks uit. Het gaat om de kwaliteit. Als je een Acosta ziet rijden op zijn 16e is dat toch alleen maar genieten. Dat het nu zo dicht bij elkaar zit is toch ook alleen maar mooi. Of willen we naar een tijd waarbij het verschil in materiaal vooral de doorslag geeft?
Ik snap wel wat je bedoeld.
De ideeën zijn wel uitgewisseld geloof ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is ook weer zo en als dat niet snel komt is dat eigen schuld. Moeten ze maar beter hun best doen. Waarom zou trouwens überhaupt leesbare nummers doen, als het ook onleesbaar kan. :)
Ik lees het sarcastisch dus ik antwoord ook sarcastisch ; omdat t kan !
Nee, ff zonder gekheid ; voor velen is het misschien geen vooruitgang maar naar mijn mening zijn de nummers niet meer nodig. Elk team heeft z'n eigen design, sommige lijken erg veel op elkaar ( ktm ajo moto3 en die andere :P ) maar dan kan je de rijders nog uit elkaar houden door postuur verschillen en helm design, ik heb daar geen moeite mee. Hooguit de eerste training in het nieuwe seizoen is het even schakelen.
Jawel dat is er wel, maar wij kijken er verschillend tegen aan en dat is ook weer prima natuurlijk.

Daarnaast heb ik nog wel een puntje van aandacht. :)
Als we dan toch vinden dat die kinderen moeten rijden, dan mogen ze daar ook wel goed voor betaald worden in plaats van dat ze geld mee moeten brengen. Ze genereren zo veel uren televisie en reclame terwijl de miljoenen opbrengsten naar de aandeelhouders gaan via allemaal mooie constructies.

in bijna alle sporten op WK niveau wordt verdiend, maar deze kinderen mogen nog contributie betalen.
Dat betalen weet ik iets veel beters op ;
Vast loon voor elke wk rijder, vast team budget etc etc en geen inkoop zitjes meer.
Dan komen de talenten weer op de juiste plaatsen ipv het inkopen door sponsoren op de juiste plekken.

Leeftijd mogen ze wat mij betreft iets mee doen, vanaf 16 jaar moto3.
Mits ze er naast een project opzetten als een soort junior gp serie. Minibike, ohvale en dan een supermoto oid en allemaal op kleine banen..
Alle 3 de levels doorlopen? Dan mag je door naar de moto3 en de grote banen op met de grote jongens.

Kids kunnen dan wel meteen stoppen met school trouwens, daar is geen tijd meer voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan