All season broek, waterdicht, met thermovoering én die er nog eens goed uitziet !

Je hebt helemaal gelijk.

Dit is het "Slim fit model, eigenlijk om over je gewone jeans of broek aan te trekken." topic.
 
Zullen we maar alle niet-fluo kleding boycotten. De reflecterende strepen en logo's op zwarte, donkerblauwe, donkergroen camo, etc motorkleding zijn niets meer dan een marketing gimmick...

Nu, alle gekheid op een stokje, iedereen zal wel zijn of haar redenen hebben om al dan niet in fluo gekleed te gaan op een motorfiets, maar om nu te beweren dat op een motor gaan rijden met zwarte, speciaal voor de motorfiets ontworpen kleding, quasi zelfmoord is, is volgens mij toch een brug te ver.
 
Zullen we maar alle niet-fluo kleding boycotten. De reflecterende strepen en logo's op zwarte, donkerblauwe, donkergroen camo, etc motorkleding zijn niets meer dan een marketing gimmick...

Nu, alle gekheid op een stokje, iedereen zal wel zijn of haar redenen hebben om al dan niet in fluo gekleed te gaan op een motorfiets, maar om nu te beweren dat op een motor gaan rijden met zwarte, speciaal voor de motorfiets ontworpen kleding, quasi zelfmoord is, is volgens mij toch een brug te ver.
Dat klopt, maar slim-fit i.c.m. goede en praktische eigenschappen i.r.t. motorrijden bestaat nog steeds niet. Sorry, motorkleding ziet er nu eenmaal uit als motorkleding, daar zijn logische redenen voor, het is niet anders.

Zichtbaarheid kun je als motorrijder vooral beïnvloeden d.m.v. rijstijl (daar zijn opleidingen voor, maar met een beetje gezond verstand, zelfbeheersing en anticiperen kom je ook een heel eind), en gele of witte reflecterende strepen/vlakken/whatever kunnen daar hooguit een heel klein beetje bij helpen, afhankelijk van de achtergrond, vanuit het oogpunt van een oplettende kijker bezien, maar is beslist niet zaligmakend. Persoonlijk hou ik er niet van om mezelf afhsnkelijk te maken van het waarnemingsvermogen - of de bereidheid daartoe - van anderen, die ik niet ken, en die 80% van de tijd toch alleen maar met facebook o.i.d. bezig zijn als ze achter het stuur zitten.

Koop nou maar gewoon een broek, dan kun je gaan motorrijden ;) en 51… f@ck dat is wel oud hoor, dus ik zou maar een beetje opschieten… ik ben 50 :+
 
Laatst bewerkt:
Automobilisten zien geen motorrijders. Zodra ik in een auto stap, zie ik geen motorrijders meer. Laatst wist een grote bestelbus zich nog compleet te verbergen achter de A-stijl van de auto waarin ik reed.
 
ik zei het al ....eergisteren in woerden reed ik vol in de fluo en werd gewoon genegeerd door een ouwe vent die echt naar me keek maar me niet zag terwijl ik van positie wisselend aan kwam omdat ik uit ervaring weet dat dat helpt .............

als men niet kijkt ziet men niks............
 
Laatst bewerkt:
Automobilisten zien geen motorrijders. Zodra ik in een auto stap, zie ik geen motorrijders meer. Laatst wist een grote bestelbus zich nog compleet te verbergen achter de A-stijl van de auto waarin ik reed.
Dat ligt dan toch echt aan de chauffeur/jouw in dit geval.
Het gebeurt nauwelijks dat ik een motorrijder niet zie rijden/niet zie aankomen in de file.
Ook in de auto moet je je hoofd bewegen om beter in de spiegels te zien/rond carrosserie delen te kijken.
En anticiperen door continu de spiegels in de gaten te houden.
 
Dat ligt dan toch echt aan de chauffeur/jouw in dit geval.
Het gebeurt nauwelijks dat ik een motorrijder niet zie rijden/niet zie aankomen in de file.
Ook in de auto moet je je hoofd bewegen om beter in de spiegels te zien/rond carrosserie delen te kijken.
En anticiperen door continu de spiegels in de gaten te houden.
Het begrip "peiling" uit de zeevaart betekent: de hoek waarin men iets waarneemt. Als de peiling niet verandert, is er gevaar voor aanvaring.
Op de weg werkt dit precies zo. Wanneer je een kruising nadert, en de peiling van een andere verkeersdeelnemer gelijk blijft, is er gevaar voor een aanrijding. En die vindt ook plaats, als niemand passende maatregelen neemt. Stel nu dat je met een auto op een kruising af rijdt, en van rechts komt een motorrijder met zodanige snelheid, dat de peiling gelijk blijft. Dat betekent, dat als die motorrijder in eerste instantie niet zichtbaar was door bijvoorbeeld de A-stijl van de auto, die motorrijder ook onzichtbaar blijft tot aan het moment van de aanrijding. Ondertussen ziet de motorrijder een auto van links komen, en verwacht dat deze zal afremmen om voorrang te verlenen. Hij weet ook dat automobilisten dit niet ruim van tevoren doen, maar pas op het laatste moment. De motorrijder bemerkt pas in een laat stadium dat er gevaar dreigt, de automobilist merkt, zoals gewoonlijk, helemaal niets totdat het te laat is. En zelfs dan maakt hij zich slechts zorgen over de no-claim en verklaart dat de motorrijder veel te hard en bovendien levensgevaarlijk reed, geen reden had om zich op die weg te bevinden en veel te veel herrie maakte.
 
Het begrip "peiling" uit de zeevaart betekent: de hoek waarin men iets waarneemt. Als de peiling niet verandert, is er gevaar voor aanvaring.
Op de weg werkt dit precies zo. Wanneer je een kruising nadert, en de peiling van een andere verkeersdeelnemer gelijk blijft, is er gevaar voor een aanrijding. En die vindt ook plaats, als niemand passende maatregelen neemt. Stel nu dat je met een auto op een kruising af rijdt, en van rechts komt een motorrijder met zodanige snelheid, dat de peiling gelijk blijft. Dat betekent, dat als die motorrijder in eerste instantie niet zichtbaar was door bijvoorbeeld de A-stijl van de auto, die motorrijder ook onzichtbaar blijft tot aan het moment van de aanrijding. Ondertussen ziet de motorrijder een auto van links komen, en verwacht dat deze zal afremmen om voorrang te verlenen. Hij weet ook dat automobilisten dit niet ruim van tevoren doen, maar pas op het laatste moment. De motorrijder bemerkt pas in een laat stadium dat er gevaar dreigt, de automobilist merkt, zoals gewoonlijk, helemaal niets totdat het te laat is. En zelfs dan maakt hij zich slechts zorgen over de no-claim en verklaart dat de motorrijder veel te hard en bovendien levensgevaarlijk reed, geen reden had om zich op die weg te bevinden en veel te veel herrie maakte.
Daarom dat je ik zei dat je in de auto ook je hoofd moet bewegen om goed te kijken.
Dus niet gewoon draaien en met je rug tegen de leuning blijven maar effectief je hoofd vooruit/ zijwaarts verplaatsen zodat die "peiling" anders wordt.
Je moet proberen rond de a stijl heen te kijken, net zoals je je hoofd/torso150 graden draait om over je schouder te kijken.
Als je correct kijkt heb je met de meeste "gewone" auto's nauwelijks een dode hoek. (een Ferrari ff is geen gewone auto)

Daarom dat ik voorstander ben van een actieve rijstijl, door je snelheid en positie op de weg te wijzigen verander je die peiling ook.
 
Daarom dat je ik zei dat je in de auto ook je hoofd moet bewegen om goed te kijken.
Dus niet gewoon draaien en met je rug tegen de leuning blijven maar effectief je hoofd vooruit/ zijwaarts verplaatsen zodat die "peiling" anders wordt.
Je moet proberen rond de a stijl heen te kijken, net zoals je je hoofd/torso150 graden draait om over je schouder te kijken.
Als je correct kijkt heb je met de meeste "gewone" auto's nauwelijks een dode hoek. (een Ferrari ff is geen gewone auto)

Daarom dat ik voorstander ben van een actieve rijstijl, door je snelheid en positie op de weg te wijzigen verander je die peiling ook.
Actieve rijstijl. Helemaal mee eens.
Als ik op de motor een drukker kruispunt nader doe ik altijd even wat heen en weer sturen op mijn eigen weghelft. In de hoop dat de ook naderende autobestuurder door de zwaaiende koplamp uit zijn coma ontwaakt en mij niet alleen ziet, maar zelfs waarneemt.
 
maar het ging er natuurlijk om of je nat en koud word in een strak broekie .............

de zichtbaarheid en veiligheid hebben "wij" er zelf bij gehaald...
topic gaat om de "looks"
 
maar het ging er natuurlijk om of je nat en koud word in een strak broekie .............

de zichtbaarheid en veiligheid hebben "wij" er zelf bij gehaald...
topic gaat om de "looks"
On topic:
Ik heb zwarte broeken, leder en plastic.
Die look vind ik goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan