Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 11 - Deurdonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

In de 'kofferbak' van mijn R uit 2001 zit een soort stokje die los gemaakt kan worden. Deze loopt langs de linker-zijde tot iets onder het zadel. Iemand enig idee wat ik ermee kan?
 
vandaag iets raars meegemaakt,na een ritje in duitsland via de autobahn A3 weer richting arnhem gereden.
Behoorlijk rustig op de weg dus tot de grens zo'n 180 a'200 km/h gereden

Bij de grens voel ik ik dat hij nogal zwaar stuurt , blijkt m'n voorband leeg.
Gelukkig net voorbij een tankstation , dus via de vluchtstrook teruggereden (stapvoets ) naar het tankstation .
Daar de band weer opgepompt , en hij blijft hard!!
ik ben daarna gewoon naar huis gereden .
Thuisgekomen was er nog geen druk verloren.

Ik denk zelf dat het ventiel niet goed meer is , dat door de middelpuntvliedende kracht het ventiel ingedrukt wordt.
De band was wel behoorlijk heet geworden
Maar dat wordt een band op het circuit ook

Iemand die nog een andere oorzaak weet?
 
vandaag iets raars meegemaakt,na een ritje in duitsland via de autobahn A3 weer richting arnhem gereden.
Behoorlijk rustig op de weg dus tot de grens zo'n 180 a'200 km/h gereden

Bij de grens voel ik ik dat hij nogal zwaar stuurt , blijkt m'n voorband leeg.
Gelukkig net voorbij een tankstation , dus via de vluchtstrook teruggereden (stapvoets ) naar het tankstation .
Daar de band weer opgepompt , en hij blijft hard!!
ik ben daarna gewoon naar huis gereden .
Thuisgekomen was er nog geen druk verloren.

Ik denk zelf dat het ventiel niet goed meer is , dat door de middelpuntvliedende kracht het ventiel ingedrukt wordt.
De band was wel behoorlijk heet geworden
Maar dat wordt een band op het circuit ook

Iemand die nog een andere oorzaak weet?

Het is natuurlijk ook zo, hoe zachter de band hoe warmer hij wordt. Maar vreemd verhaal idd :/ In de band zie je ook niets zitten?
 
Hey,

In de 'kofferbak' van mijn R uit 2001 zit een soort stokje die los gemaakt kan worden. Deze loopt langs de linker-zijde tot iets onder het zadel. Iemand enig idee wat ik ermee kan?
Ja, is om je tank te steunen als je die omhoog zet.

Weer wat geleerd, thnx guys! (Al heb ik dan weer geen idee waarom ik mn tank omhoog zou moeten houden (yep, echt kennis 0!)
 
Hallo luitjes,

Zoals velen van julie denk ik was ik ook vandaag even op mijn tweewieler aan het genieten van het mooie weer. Nog even de bochtjes oppoetsen voor dat de winterstalling een feit is.

Maar eigenlijk meteen met het starten voelde de koppeling wat vreemd.
Misschien ligt het aan mij maar het volgende is aan de hand.

Zodra ik de koppelings hendel laat vieren staat hij meteen in de versnelling. De slag zeg maar van de koppeling is erg klein. Een beetje lastig om het te verwoorden maar het komt er op neer dat de koppeling alleen de vrij kent met de hendel ingetrokken en als je je hendel iets viert de versnelling er meteen inzit.

Weten jullie wat dit is? De motor heeft 20.000 km gedraaid en heeft niet last van een slippende koppeling. Ik hoor graag.
 
Hallo luitjes,

Zoals velen van julie denk ik was ik ook vandaag even op mijn tweewieler aan het genieten van het mooie weer. Nog even de bochtjes oppoetsen voor dat de winterstalling een feit is.

Maar eigenlijk meteen met het starten voelde de koppeling wat vreemd.
Misschien ligt het aan mij maar het volgende is aan de hand.

Zodra ik de koppelings hendel laat vieren staat hij meteen in de versnelling. De slag zeg maar van de koppeling is erg klein. Een beetje lastig om het te verwoorden maar het komt er op neer dat de koppeling alleen de vrij kent met de hendel ingetrokken en als je je hendel iets viert de versnelling er meteen inzit.

Weten jullie wat dit is? De motor heeft 20.000 km gedraaid en heeft niet last van een slippende koppeling. Ik hoor graag.

waarschijnlijk gewoon even ontluchten :Y
slangetje op de nippel links beneden net voor je voetsteun
nippel beetje los draaien koppeling in
nippel dicht koppeling los en zo verder tot er geen lucht meer uit komt.
en natuurlijk zorgen dat de vloeistof niet op raakt anders moet je weer helemaal op nieuw beginnen....
succes ;)
 
Hey mensen :W !

Ff banden vraagje; heb er momenteel voor een Pirelli Dragon Supercorsa en achter een Michelin Pilot Sport onder liggen en vind 'm in de bocht (voor m'n gevoel vooral voorin) niet echt vertrouwen geven, beetje onstabiel gevoel...heeft iemand dezelfde ervaring met dit type banden? En welk merk/type raden jullie aan?

Ben afgelopen dagen naar Keulen geweest (uiteraard op de motor), vrijdag de Intermot bezocht. Was erg leuk, weer es wat anders dan de beurs in Utrecht :Y ! Heb er geen MF'ers gespot, maar wel 2 zwarte RSV's zien staan op parkeerterrein bij Ingang Oost...misschien toch iemand van hier geweest :? ?

wel vreemd, die dragons zijn eigenlijk hele goede en hele sportieve banden.
alleen niet voor in de regen en hoe oud zijn ze? (kun je zien aan de dot code op de band bijv 2308= de 23e week uit 2008 en hoeveel x hebben ze al een heat cycle mee gemaakt?
juist omdat het een beetje racey banden zijn kunnen ze er niet heel goed tegen veel op te warmen en af te koelen. dan harden ze namelijk een beetje uit!...

pilot power (2ct) is altijd een goede keus! :Y zowel op nat als op droog wegdek.
en mis ff je vering na gaan...
 
849119aba5ccb1b7ef244a1b62b33a0c
 
hier nog iemand interesse in een pirelli dragon supercorsa pro 120/70-17 nog mooi rond met zat profiel?!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan