Alles over de Aprilia RSV Mille -Deel 17- ''Dikke Duuzends''

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kunt ze origineel bestellen á 6,60 per lager en 8,50 per keerring. ben je een kleine 100euro kwijt.
Je kunt ook naar de lokale lagerboer gaan, dan ben je ong 1/3 kwijt daarvan.
De originele naaldlagers zijn zonder kooi waardoor het wat lastiger werken is en je de naaldjes sowieso verliest als de boel droog staat.
Je kan ze ook lagers met kooi monteren, dan is het contactoppervlak iets minder maar ook dat gaat bij een appie hier in de garage al minstens 40k goed.

Nylon heeft zelfsmerende eigenschappen en de slijtage op het alu is verwaarloosbaar in vergelijking met alu-alu.

Met de appies hier in de garage rijd ik bij elkaar al bijna 90K met de ringen, bij demontage van het linksysteem zit het vet er 40k later nog in. Probeer dat maar eens te halen met een appie waar nooit naar het linksysteem is gekeken.

Aha oke.

Op een engels aprilia forum was daar discussie over. De speling zou juist zo ontworpen zijn door aprilia om de beweging tussen het frame en de achterbrug op te vangen.. Nu weet ik niet zeker of dit waar is. en hoe het bij een nieuw linksysteem zit van aprilia. En hoe het bij andere merken zit. Maar als je echt veel speling hebt, meer dan 0,2 mm dan zou ik idd wel de ringetjes nemen. Deze monteer je na de keerring?

Wel is het zo dat een volnaald lager het dubbele meer aan radiale krachten kan weerstaan, waar het vooral om gaat bij een linksysteem. dus niet zozeer het draaien. Daarom ben ik zelf niet zo fan om lagers met kooi te nemen.. Maar is dus wel weer veel goedkoper... :X

Ik ga eerst maar eens alles loshalen en kijken wat ik kan hergebruiken.. Is je advies om de keerring sowieso te vervangen? En gelijk achterbrug as ook maar invetten?

Grt
 
Heeft er hier nog iemand kuipboutjes liggen? ik heb 2 van die quick release boutjes nodig met washers en een gewone inbusschroef die in het linkerkuipdeel zitten. (die onder de voetsteun)

Kan wel ff op mn werk kijken.. Die inbusbouten hebben wij zo in de stelling liggen geloof ik.
M6x16 ofzo?

Die snelsluiters kan ik je helaas niet aan helpen
 
Wat ben ik blij dat mijn achterrem het nog prima doet ;)

Zag wel dat het niveau van mijn koppelingsvloeistof gedaald is. Heb begrepen dat hij nog wel eens kan gaan lekken op een seal bij de koppelingscilinder?
 
Kan wel ff op mn werk kijken.. Die inbusbouten hebben wij zo in de stelling liggen geloof ik.
M6x16 ofzo?

Die snelsluiters kan ik je helaas niet aan helpen

Ze zeggen: SCREW W/ FLANGE M5X12*
Jammer van de snelsluiters. Ik had gehoopt dat iemand ze had liggen nadat ze verwisseld waren voor de sluiters met handgreepje.
 
Het is een kantel schakelaar?
Mijn gok is dat de 2 kleine pinnetjes voor verlichting van de knop is en de grote voor wat je daadwerkelijk wil in/uit schakelen.

Edit: Waar ik me meer druk op zou maken of deze schakelaar wel waterdicht is???


<< oja dat bedoel ik dus, was inderdaad klein lampje maar die laat ik lekker zitten. Thanks hij is aangesloten! Wat betreft waterdicht heb je een punt. Maar heb isolatie tape en knopje zit bij me tellers lekker droog komt wel goed.
Thanks nogmaals!
 
Okay begrijpelijk, nou ja dan moet ik ze waarschijnlijk gewoon bestellen.
Maar die dealer prijzen voor 3 boutjes zijn echt abnormaal ;(

Ja, gaat helemaal nergens over. Laats ook een klein handje vol boutjes, schroeven en sluiters gekocht en was ruim E60,- kwijt (en het scheelde nog dat ik een deel daarvan als gebruikt heb gekocht). Heb nu nog een paar plastic bevestigingsschroefjes/pielletjes nodig waarmee de stroomlijnschildjes op de topkiup vastzitten maar die kosten ruim €6,- en das me toch net even te gek (heb er 8 nodig dus das 8x6=€48,-). Kijk wel of ik bij de bouwmarkt voor weinig een alternatief kan vinden.
 
Okay begrijpelijk, nou ja dan moet ik ze waarschijnlijk gewoon bestellen.
Maar die dealer prijzen voor 3 boutjes zijn echt abnormaal ;(

M5x12 heb ik wel, weet niet zeker of ik van die flensinbussen heb, kan zijn dat ik alleen bolkopjes inbus heb.

Hoeveel moet je er hebben? Zijn van rvs.
Kosten je niks,, alleen verzendkosten voor n envelopje
 
Wat ben ik blij dat mijn achterrem het nog prima doet ;)

Zag wel dat het niveau van mijn koppelingsvloeistof gedaald is. Heb begrepen dat hij nog wel eens kan gaan lekken op een seal bij de koppelingscilinder?

Hou de koppelingvloeistof maar in de gaten ;) In de slave cilinder (onderaan) zit een zuiger met een rubber ring. Hier gaan ze vaak lekken. Mocht je hem moeten vervangen, het is een eenvoudig klusje. Zou wel gelijk even kijken naar de 'zuigerwand' in de cilinder. Deze kan vrij ruw zijn en in dat geval ben je zo weer aan de beurt. In dat geval goed schoonmaken en proberen het oppervlak goed te polijsten... 8-)

Heb hem zelf jaar of 2 terug ook moeten vervangen en afgelopen zomer dacht ik dat het weer raak was, maar na bijvullen is het niet meer gezakt :P
 
M5x12 heb ik wel, weet niet zeker of ik van die flensinbussen heb, kan zijn dat ik alleen bolkopjes inbus heb.

Hoeveel moet je er hebben? Zijn van rvs.
Kosten je niks,, alleen verzendkosten voor n envelopje

Als je van die flensbussen hebt zoals de originele bouten dan wil ik er graag 4 van je hebben.
 
Zijn er hier nog RSV rijders die nog niet naar hun linksysteem gekeken hebben?
Op het appie forum hebben al een hoop mensen hun linksysteem doorgesmeerd en nylon ringen gemonteerd om de axiale speling te verkleinen.
Daardoor blijft het vet beter in de lagers en schuren de linkplates ook niet meer tegen de dogbone.

Voor de liefhebbers heb ik nog wat setjes liggen, pm me maar als er interesse is

[afbeelding]

[afbeelding]
Zal je zo meteen even pb sturen hierover
 
Hou de koppelingvloeistof maar in de gaten ;) In de slave cilinder (onderaan) zit een zuiger met een rubber ring. Hier gaan ze vaak lekken. Mocht je hem moeten vervangen, het is een eenvoudig klusje. Zou wel gelijk even kijken naar de 'zuigerwand' in de cilinder. Deze kan vrij ruw zijn en in dat geval ben je zo weer aan de beurt. In dat geval goed schoonmaken en proberen het oppervlak goed te polijsten... 8-)

Heb hem zelf jaar of 2 terug ook moeten vervangen en afgelopen zomer dacht ik dat het weer raak was, maar na bijvullen is het niet meer gezakt :P

Thanks voor de info. Had inderdaad begrepen dat het vaker voorkomt. Gelukkig moet ik toch nog groot onderhoud plegen, kan dit er ook nog wel bij :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan