Alles over de Aprilia RSV Mille -Deel 17- ''Dikke Duuzends''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké ik zal mijn mening bijstellen over het afstellen, of was het nou......... :+
 
Je kan er op besparen... Ik zou het gewoon controleren.

Niet dat dit topic straks de schuld krijgt mocht er iets fout gaan. :+

Geef niemand de schuld :Y . Ik kar voorlopig wel even verder zo en durf het er wel op te wagen. Wie weet dat ik bij een volgende beurt er wel zin in heb.
 
Is er hier kennis aanwezig om de achterrem van de mille te verbeteren?
Ook mijn achterrem laat zijn italiaanse karakter zien door niks te doen. Vloeistof zit er uiteraard wel in.

Ik las hier en daar wat over de achterrempomp van een shiver?

Wie kan mij hier meer over vertellen
 
Is er hier kennis aanwezig om de achterrem van de mille te verbeteren?
Ook mijn achterrem laat zijn italiaanse karakter zien door niks te doen. Vloeistof zit er uiteraard wel in.

Ik las hier en daar wat over de achterrempomp van een shiver?

Wie kan mij hier meer over vertellen

Ik heb sinds kort een rempomp er op van een duc 1098.
Nog niet kunnen testen vanwege het zout op de wegen maar schijnt volgens Aprilia-riders.nl een goede oplossing te zijn.
Hoop binnenkort meer info te hebben hoe hij mij bevalt.
 
It is alive! Wat bleek het nou te zijn? Lag een bougiekap los. Heb alles nagekeken en vastgezet. Alles snel er weer op dankzij snelsluiters. Daarna even een koud ritje gedaan en meteen stapelverliefd. Op de terugweg jammer genoeg de db killer kwijt van mijn akra. Maar die bestel ik vanzelf wel weer.
 
Zijn er hier nog RSV rijders die nog niet naar hun linksysteem gekeken hebben?
Op het appie forum hebben al een hoop mensen hun linksysteem doorgesmeerd en nylon ringen gemonteerd om de axiale speling te verkleinen.
Daardoor blijft het vet beter in de lagers en schuren de linkplates ook niet meer tegen de dogbone.

Voor de liefhebbers heb ik nog wat setjes liggen, pm me maar als er interesse is

RhkX3hs.jpg


index.php
 
Waar bestellen jullie de naaldlagers busjes etc voor het linksysteem. Is nog wel een vrij prijzig klusje geloof ik? Maar ik had begrepen dat die nylon plaatjes niet heel goed zijn voor je linksysteem. Omdat het linksysteem juist een beetje speling moet hebben.. En nylon op alu ook gewoon slijtage geeft.
 
Oja weet iemand hoeveel schakels ketting ik moet hebben als ik een 16/43 twv wil hebben. En wat is het voordeel van deze verhouding tov 17/42?
 
even een "technisch" vraagje die waarsch heel simpel is maar ik wil er niet op gokken.
full

Ik heb dus gewoon een rode en een zwart kabeltje en dan trek ik die daarna door naar de accu. Maar naar mijn idee hadden er dan 4 grote pinnetjes op moeten zitten?
Het is voor LED dagrijverlichting.

De vraag dus: Kan ik dat hiermee aansluiten of moet ik een andere schakelaar hebben?
 
Laatst bewerkt:
Het is een kantel schakelaar?
Mijn gok is dat de 2 kleine pinnetjes voor verlichting van de knop is en de grote voor wat je daadwerkelijk wil in/uit schakelen.

Edit: Waar ik me meer druk op zou maken of deze schakelaar wel waterdicht is???
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog RSV rijders die nog niet naar hun linksysteem gekeken hebben?
Op het appie forum hebben al een hoop mensen hun linksysteem doorgesmeerd en nylon ringen gemonteerd om de axiale speling te verkleinen.
Daardoor blijft het vet beter in de lagers en schuren de linkplates ook niet meer tegen de dogbone.

Voor de liefhebbers heb ik nog wat setjes liggen, pm me maar als er interesse is

[afbeelding]

[afbeelding]

[me="De Erik"]meldt zich[/me]

Geldt dit voor alle bouwjaren? Heb ik in ieder geval een extra aandachtspuntje voor het onderhoud eind v/d maand.
 
Waar bestellen jullie de naaldlagers busjes etc voor het linksysteem. Is nog wel een vrij prijzig klusje geloof ik? Maar ik had begrepen dat die nylon plaatjes niet heel goed zijn voor je linksysteem. Omdat het linksysteem juist een beetje speling moet hebben.. En nylon op alu ook gewoon slijtage geeft.

Daar heb ik nog niks van gehoord. Waar heb je die kennis vandaan?
 
Heeft er hier nog iemand kuipboutjes liggen? ik heb 2 van die quick release boutjes nodig met washers en een gewone inbusschroef die in het linkerkuipdeel zitten. (die onder de voetsteun)
 
Waar bestellen jullie de naaldlagers busjes etc voor het linksysteem. Is nog wel een vrij prijzig klusje geloof ik? Maar ik had begrepen dat die nylon plaatjes niet heel goed zijn voor je linksysteem. Omdat het linksysteem juist een beetje speling moet hebben.. En nylon op alu ook gewoon slijtage geeft.

je kunt ze origineel bestellen á 6,60 per lager en 8,50 per keerring. ben je een kleine 100euro kwijt.
Je kunt ook naar de lokale lagerboer gaan, dan ben je ong 1/3 kwijt daarvan.
De originele naaldlagers zijn zonder kooi waardoor het wat lastiger werken is en je de naaldjes sowieso verliest als de boel droog staat.
Je kan ze ook lagers met kooi monteren, dan is het contactoppervlak iets minder maar ook dat gaat bij een appie hier in de garage al minstens 40k goed.

Nylon heeft zelfsmerende eigenschappen en de slijtage op het alu is verwaarloosbaar in vergelijking met alu-alu.

Met de appies hier in de garage rijd ik bij elkaar al bijna 90K met de ringen, bij demontage van het linksysteem zit het vet er 40k later nog in. Probeer dat maar eens te halen met een appie waar nooit naar het linksysteem is gekeken.
 
Hebbie een plaatje?
Helaas op moment niet.
Enige verschil is dat de originele pomp aan de voorzijde de aansluiting heeft voor je remslang.
En de 1098 boven op.
Stelt niet veel voor en hoop binnenkort te weten of deze swap nut heeft gehad.

Heb er in elk geval veel vertrouwen in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan