Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de stalen bandjes om de inlaatrubbers iig ook aangedraaid. Daar zat wel nog wat spelling op dus wie weet.
Maar toch wel apart dat dat dan ineens een rol zou gaan spelen?
Meer kan ik volgens mij niet doen tegen valse lucht. Ik heb de kleine slangetjes gecontroleerd die aan het lfh zitten maar die zijn niet gescheurd.

Ik denk zelf aan kapotte coils, verstopt brandstoffilter...Maar dat kan eigenlijk niet pas na een kwartier een rol gaan spelen, en dus de bougies. Wellicht icm doorslaande kabels/doppen...
 
Heren ik heb een klein probleempje. Ik krijg op mijn rsv 1000 het service interval indicator niet gereset . Ja,ik heb de handleiding gelezen en weet dat ik op het dashboard de + en - toetsen minimaal 15s ingedrukt moet houden. Dit heb ik nu gedaan met de ontsteking aan. Maar ook eerst de toetsen indrukken,en dan contact aan. Maar beiden zonder resultaat. Het enige wat rest is om het met een draaiende motor te doen.

De vraag is, hoe doen jullie dit?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf ook moeten doen, maar de knoppen zijn lastig in te drukken voor langere tijd.
Je moet er even geduld mee hebben en de knoppen hard indrukken.
Volgens mij duurde het wat langer dan 15 seconden bij mij.
 
Heeft iemand hier nog een zwarte puig kuipruit liggen voor een RSV 2007?
En heeft iemand nog een set goede braking etc. remschijven liggen voor het zelfde model?

Mvg Roo
 
mijn motor heeft een probleem ontwikkelt nadat ik m heb gepoetst en afgetankt.
Bij koude motor starten en wegrijden gaat perfect, maar na een kwartier ongeveer gaat hij stotteren bij gas geven..Dit word steeds erger totdat hij uitvalt. Dan kan ik direct naar neutraal en start hij ook weer. En dan rijd hij gewoon kut.
Ik heb de motor uit elkaar liggen en heb iridium bougies besteld want die waren flink buiten spec.
Heeft hier nog iemand goede ideeën wat het anders zou kunnen zijn?
Ik heb destijds een soortgelijk probleem gehad. Niet al te veel verstand van techniek, dus ik beschrijf op hoofdlijnen wat de dealer mij heeft verteld. De motor liep als die warm was te arm op één cilinder. Daarom ging de motor stotteren zodra die warm was. Niet fatsoenlijk mee te rijden in lage touren. RSV heeft daar aan de computer gestaan en ze hebben wat waarder aangepast (in de ECU?) waarna het probleem verholpen was.
 
Bedankt voor de input! Dan weet ik gelijk dat ik als de bougies niks helpen direct naar de dealer rijd.
 
Wat denken jullie? moet ik mijn kettingset al laten vervangen? 23 Mei heb ik een rijvaardigheids training op lelystad waarbij de motoren eerst worden gecontroleerd voor je het circuit op mag.
Ook wil ik uiteraard dat alles gewoon in orde is.

Naar mijn idee ziet het achtertandwiel er nog gewoon goed uit, voor begint het wel richting halve maantjes te gaan:
IMAG0709_zpsn2jkjjz7.jpg

IMAG0710_zpsxpcxq0op.jpg

IMAG0711_zpsmnpravvc.jpg
 
Wat denken jullie? moet ik mijn kettingset al laten vervangen? 23 Mei heb ik een rijvaardigheids training op lelystad waarbij de motoren eerst worden gecontroleerd voor je het circuit op mag.
Ook wil ik uiteraard dat alles gewoon in orde is.
Ben nog nooit op Lelystad geweest, maar op circuitdagen controleert men banden, remmen, vering (i.c.m. voorrem) en de uitlaat (geluid/db-killer). De controle bij een rijvaardigheidstraining zal wel niet veel verschillen, m.u.v. dat je op Lelystad een straat-legale motor moet hebben.
 
Wat denken jullie? moet ik mijn kettingset al laten vervangen? 23 Mei heb ik een rijvaardigheids training op lelystad waarbij de motoren eerst worden gecontroleerd voor je het circuit op mag.
Ook wil ik uiteraard dat alles gewoon in orde is.

Naar mijn idee ziet het achtertandwiel er nog gewoon goed uit, voor begint het wel richting halve maantjes te gaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Denk niet dat ze de boel gaan openen om het voortandwiel te zien.
Maar lijkt me inderdaad een extra kost te gaan worden bij het volgende onderhoud
 
Zijn de verbindings dingetjes waarmee de kuip ruit gemonteerd zit te hergebruiken?
Zat laatst al te kijken maar het zijn een soort clipjes.

Kreeg een mail dat mijn donkere kuip ruit binnen is, maar als die clipjes niet te hergebruiken zijn moet ik nog ff een setje schroefjes bestellen ofzo.
 
Zijn de verbindings dingetjes waarmee de kuip ruit gemonteerd zit te hergebruiken?
Zat laatst al te kijken maar het zijn een soort clipjes.

Kreeg een mail dat mijn donkere kuip ruit binnen is, maar als die clipjes niet te hergebruiken zijn moet ik nog ff een setje schroefjes bestellen ofzo.

Jazeker. Heb de mijne nog een paar weken terug vervangen.

Je moet ze er wel voorzichtig afhalen met een platte schroevendraaier of zo, dat de boel wel heel blijft.
 
Denk niet dat ze de boel gaan openen om het voortandwiel te zien.
Maar lijkt me inderdaad een extra kost te gaan worden bij het volgende onderhoud

Oke, ik kijk het nog even aan, duurt nog een maand en in de tussentijd rij ik ook nog veel.
Als het me niet lekker zit tegen die tijd laat ik het vervangen :)


Heeft er nog iemand 2 Originele Dempers te koop voor een mooi prijsje? Ook nodig voor de circuit dag, en handig voor in DE
 
ik zoek inderdaad ook 2 van die clipjes. heb de zwarte dopjes nog wel. Iemand een suggestie waar deze te vinden zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan