kristof2180
MF'er
bestaat een kans dat die KM-stand niet echt is, daar de kmteller van dit jaargang nog wel eens op 0 springt als de accu er een tijd af is geweest. Kijk dus even naar de banden (dot code) en zien ze er 4.000 km oud uit, maar ook naar pitjes links en recht. Een motor die 4.000 km heeft gereden in 11 jaar zal er nog als fabrieksnieuw uit moeten zien.
Na tien jaar stil staan kunnen natuurlijk de rubbere leidingen uitdrogen. Daarnaast kan ook in de tank het een en ander gebeuren. Sommige RSV hebben last van bubbels op de tank, maar wellicht ook in de tank genoeg zooi. Hij is van plastic, dus roest zal er niet in staan.
Qua power; komt er veel eerder in, en heeft een zeer constant vermogensafgifte (koppelkromme). Een eindschot zoals een 900RR heeft een RSV niet. In de bochten geeft een RSV veeeel meer vertrouwen, stuurt messcherp, dus dat wordt sowieso een verbetering. Een RSV is wel een stukkie minder vergevingsgezind, en je moet meer "werken" dan op een viercilinder, die hebben een soepeler blokkarakter.
Eerst en vooral bedankt voor uw reactie.
Dotcode banden 07/04. De kilometerstand is echt, ik heb mijn zaakvoerder de motor destijds weten aankopen. Deze staat dus bij ons op het bedrijf al meer dan 10 jaar achteraan in de garage. Zijn buurman heeft de 4000km op de motor gezet.
Ik ben iets of wat terughoudend gezien de 'horrorverhalen' over Italiaanse techniek en de mogelijks kosten (behalve banden, batterij, vloeistoffen, etc...) die voortvloeien door het lange stilstaan van de motor.
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid en levertermijn van wisselstukken?
Qua eigenschappen van de motor > geen eindschot zoals op een CBR?
Het meeste power op het middengebied dan? Hoop dat dat geen teleurstelling gaat worden?
Handelbaarheid zal een vooruitgang zijn veronderstel komende van het CBR strijkijzer.
Laatst bewerkt: