Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
bestaat een kans dat die KM-stand niet echt is, daar de kmteller van dit jaargang nog wel eens op 0 springt als de accu er een tijd af is geweest. Kijk dus even naar de banden (dot code) en zien ze er 4.000 km oud uit, maar ook naar pitjes links en recht. Een motor die 4.000 km heeft gereden in 11 jaar zal er nog als fabrieksnieuw uit moeten zien.

Na tien jaar stil staan kunnen natuurlijk de rubbere leidingen uitdrogen. Daarnaast kan ook in de tank het een en ander gebeuren. Sommige RSV hebben last van bubbels op de tank, maar wellicht ook in de tank genoeg zooi. Hij is van plastic, dus roest zal er niet in staan.

Qua power; komt er veel eerder in, en heeft een zeer constant vermogensafgifte (koppelkromme). Een eindschot zoals een 900RR heeft een RSV niet. In de bochten geeft een RSV veeeel meer vertrouwen, stuurt messcherp, dus dat wordt sowieso een verbetering. Een RSV is wel een stukkie minder vergevingsgezind, en je moet meer "werken" dan op een viercilinder, die hebben een soepeler blokkarakter.


Eerst en vooral bedankt voor uw reactie.

Dotcode banden 07/04. De kilometerstand is echt, ik heb mijn zaakvoerder de motor destijds weten aankopen. Deze staat dus bij ons op het bedrijf al meer dan 10 jaar achteraan in de garage. Zijn buurman heeft de 4000km op de motor gezet.

Ik ben iets of wat terughoudend gezien de 'horrorverhalen' over Italiaanse techniek en de mogelijks kosten (behalve banden, batterij, vloeistoffen, etc...) die voortvloeien door het lange stilstaan van de motor.

Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid en levertermijn van wisselstukken?

Qua eigenschappen van de motor > geen eindschot zoals op een CBR?
Het meeste power op het middengebied dan? Hoop dat dat geen teleurstelling gaat worden?

Handelbaarheid zal een vooruitgang zijn veronderstel komende van het CBR strijkijzer.
 
Laatst bewerkt:
Gentlepeople! :W

Ik loop al een tijdje mee op dit forum en ben al wat jaartjes in bezit van een Rode RSV Mille uit 2003. Ik schaam me diep dat ik me nog nooit eerder hier gemeld heb... :$ I'm so sorry.. :X

Mijn RSV heeft een paar jaartjes in de opslag gestaan en inmiddels zit er weer leven in, maar wil ik hem bij de dealer aanbieden voor onderhoud. Nu moet deze voor een grote beurt (24K) naar den dealer.
In de omgeving van Rotterdam waar ik woon, heb ik Motoport Rockanje als kandidaat dealer gevonden. Rockanje schijnt als MP vestiging goede recenties te hebben voor o.a. de werkplaats. Hebben jullie nog goede alternatieven qua Aprilia dealer in de omgeving van R-dam?

Gr,
Pter
 
Laatst bewerkt:
Ik ben iets of wat terughoudend gezien de 'horrorverhalen' over Italiaanse techniek en de mogelijks kosten (behalve banden, batterij, vloeistoffen, etc...) die voortvloeien door het lange stilstaan van de motor.

Dat valt wel mee. Het laadsysteem is een zwak punt (zoals bij veel japanners ook het geval is), en bij gebruik van slechte olie en/of lang doorrijden met een accu die het moeilijk heeft kan de startkoppeling het wel eens voor gezien houden. Beide problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen zolang je het ook oplost als het zich voordoet en niet door blijft rijden tot ie helemaal niet meer start.

Dat gezegd hebbende, een motorfiets die zo lang heeft stilgestaan zou ik wel even rekening houden met het feit dat de banden, olie, koelvloeistof, remvloeistof en accu 12 jaar oud zijn. Die zal je dus voor je er mee gaat rijden moeten (en de accu waarschijnlijk) (laten) vervangen. Edit: Dat zei je al, overheen gelezen... :)
Hoe zit het eigenlijk met de beschikbaarheid en levertermijn van wisselstukken?

[afbeelding]

De laatste jaren is de onderdelenlevering prima, dat was in het verleden niet zo, maar tegenwoordig heb je met een week alles in huis.
 
Laatst bewerkt:
Dat valt wel mee. Het laadsysteem is een zwak punt (zoals bij veel japanners ook het geval is), en bij gebruik van slechte olie en/of lang doorrijden met een accu die het moeilijk heeft kan de startkoppeling het wel eens voor gezien houden. Beide problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen zolang je het ook oplost als het zich voordoet en niet door blijft rijden tot ie helemaal niet meer start.

Dat gezegd hebbende, een motorfiets die zo lang heeft stilgestaan zou ik wel even rekening houden met het feit dat de banden, olie, koelvloeistof, remvloeistof en accu 12 jaar oud zijn. Die zal je dus voor je er mee gaat rijden moeten (en de accu waarschijnlijk) (laten) vervangen. Edit: Dat zei je al, overheen gelezen... :)De laatste jaren is de onderdelenlevering prima, dat was in het verleden niet zo, maar tegenwoordig heb je met een week alles in huis.



Bedankt voor jou reactie. Hier heb ik wat aan.

Dus kopen en knallen zegt u? 8-)

Of toch maar voort tuffen met de blade?
 
Laatst bewerkt:
Qua eigenschappen van de motor > geen eindschot zoals op een CBR?
Het meeste power op het middengebied dan? Hoop dat dat geen teleurstelling gaat worden?

Handelbaarheid zal een vooruitgang zijn veronderstel komende van het CBR strijkijzer.

Ondanks iets minder felle eindschot boven de 9500k toeren betekend niet dat het saai is. Hij gaat als een kanon en juist door het koppel voelt hij erg sterk.
 
Ondanks iets minder felle eindschot boven de 9500k toeren betekend niet dat het saai is. Hij gaat als een kanon en juist door het koppel voelt hij erg sterk.

Hier kwam een tijdje terug nog een dyno uitdraai langs, google het anders even. Het heeft een grote bak koppel wat vrij constant (lees: veel) wordt afgegeven. Een CBR is een stuk tammer onderin en gaat bij 7/8k trekken, terwijl een RSV er veel eerder in kikt. Daarnaast is de zit smal (van wege de V2) en stuurt hij messcherp en geeft daardoor snel veel vertrouwen.
 
Overigens, van de week in het boekje opgezocht dat er 15w50 SAE in een 2007 gaan, maar is dat in ons (koudere) kikkerlandje te vervangen voor 10w40? Welke olie rijden jullie? Thanks!
 
Overigens, van de week in het boekje opgezocht dat er 15w50 SAE in een 2007 gaan, maar is dat in ons (koudere) kikkerlandje te vervangen voor 10w40? Welke olie rijden jullie? Thanks!
Hier 15w50 motul 300v,40 is te dun aangezien de motor met 10 minutjes al 80 graden is heeft dunnere olie niet veel nut.bij de 50 is de oliefilm iets sterker dus minder kans op beschadigingen van de lagers.
Maar dit is puur MIJN theorie.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken geen terugroepactie van de ketting en/of remklauw. Die van de achterbrug uiteraard wel en die moet je zeker wel laten doen.

Daar zullen wel kosten aan verbonden zijn die nu niet meer worden vergoed zoals arbeidsloon. Tevens zou ik op basis van het framenummer eerst achterhalen of de brug nog niet geclaimd is. In het verleden zijn er ook door dealers al bruggen geclaimd op nummers waarvan de eigenaar zich nog niet had gemeld! Je krijgt dan nu geen gratis vervangende meer...
 
Ik ken geen terugroepactie van de ketting en/of remklauw. Die van de achterbrug uiteraard wel en die moet je zeker wel laten doen.

Daar zullen wel kosten aan verbonden zijn die nu niet meer worden vergoed zoals arbeidsloon. Tevens zou ik op basis van het framenummer eerst achterhalen of de brug nog niet geclaimd is. In het verleden zijn er ook door dealers al bruggen geclaimd op nummers waarvan de eigenaar zich nog niet had gemeld! Je krijgt dan nu geen gratis vervangende meer...


Ook bedankt voor uw reactie.


De codes terugroepactie zijn:

PA1MAZ0603 - (jaar 2007)

PA1XZZ0601A1 - (jaar 2006)

TA4ZZZ0703 - (jaar 2007)


betreft het vervangen van de achterbrug, ketting vervangen en ontluchten remklauw achteraan. Deze info heb ik van Aprilia België en deze staan nog open in hun systeem.

En inderdaad de kosten van het uurloon zijn inderdaad voor de aanvrager :(
 
Nou, wij dachten fijn met de motor een weekendje weg te gaan, via Winterberg naar het Harz.




Uiteindelijk de motoren in het bos achter gelaten (30cm sneeuw...) Mooi verhaal, helaas niet terecht gekomen in het Harz zoals we eigenlijk gepland hadden.
 
Heren, stel mijn vraag hier ook even. Heb een rsv mille uit 2003 die is omgebouwd naar Tuono.

Sinds gisteren heeft de motor ineens een vreemd kwaaltje. Zodra ik het contract aanzet hoor ik het knipperlicht relay schakelen. Knipperlichten staan echter niet aan. Doe ik een vd knipperlichten aan dan blijft het geluid hoorbaar. Zet ik het knipperlicht uit dan blijf ik het relay alsnog horen schakelen. Heb de accu al een keer losgemaakt maar dat helpt ook niet. De motor is voorzien van LED verlichting, heeft het altijd prima gedaan.

Motor start wel normaal en alle elektronica werkt. Iemand enig idee wat het kan zijn? b.v.d. voor de reacties :)
 
Wel mooi foto's en een mooi avontuur😊

Zeker, mooi verhaal om te vertellen haha. Maar echt leuk was het op dat moment niet.

Helaas heeft ook een voorvorkkeerring het begeven dit weekend, wat zijn ongeveer de kosten voor reparatie?
 
Zeker, mooi verhaal om te vertellen haha. Maar echt leuk was het op dat moment niet.

Helaas heeft ook een voorvorkkeerring het begeven dit weekend, wat zijn ongeveer de kosten voor reparatie?

Poten los wegbrengen kost het je ongeveer €100,- (bij Goedhart)
 
ik was nog geen 150 euro kwijt bij Hyperpro, en daar kon ik gewoon met de hele motor heen en werden ze netjes schoongemaakt, gepolijst en afgesteld op de motor...
 
Dat is geen geld die €50,- . Had eigenlijk gedacht dat het wat duurder is dan de gemiddelde voorvork, maar dat valt dus wel weer mee.

Heb ze net onder de motor uit gesleuteld, en denk dat het wat duurder word... Er zit in de lekke voorpoot een blanke slijtage plek in de binnenpoot. Lijkt me dan ook de oorzaak van de lekkage :r
 
Van het weekend een leuke Mille opgehaald.

Ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd :Y

2a4tx6v.jpg


Helaas kwam ik er achter dat de Mille inhoud/hapert bij hogere toerentallen.
Hij loopt onderin perfect maar als je vol gas geeft houdt hij bij 7-8000 toeren in en dan gaat hij weer.

Jammer want had hem een dezer dagen graag mee naar het circuit meegenomen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan