midlifecrisis
MF veteraan
Mapping kan idd nog op 1 staan.
Kan je aanraden de motor gewoon eens bij Roké te brengen en af te laten stellen, zij controleren dan of de mapping juist staat (1 of 2) en of de laatste software geladen is.
Verder stellen ze de CO per cilinder af en synchroniseren ze de gasklephuizen. Vooral dat laatste kan veel uitmaken zeker bij twee cilinders.
Was €90 euro kwijt, 1,5 uur werk. Motor rijdt als een zonnetje en heeft juist in middengebied veel meer trekkracht. Ik rijd zelf ook met Akra's zonder db-killers.
Ohja, op hun aanraden heb ik de PCV juist van de motor gehaald. Zijn zij niet zo fan van, liever dan gewoon de motor zelf afstellen ipv via extra hardware. Zeker omdat je verder geen grote veranderingen hebt gedaan zou mapping 2 met bovengenoemde afstelling voldoende moeten zijn.
Wat betreft dynamo, dan zou je het denk ik open moeten maken inderdaad. Maar zou gewoon rijden tot 'ie kapot gaat. Wat is km-stand? Meestal gaat de originele om de 20k km kapot. Dus als je richting de 20k gaat of een meervoud daarvan dan kan het zijn dat 'ie stuk gaat
Ok, bedankt voor de info.
De locale motorzaak hier noemde Niwa als aprilia dealer, deze zit op 12 km hiervandaan.
Ervaring met Niwa? iemand?
Ik zie ook dat Roke 2 vestigingen heeft, welke geeft de voorkeur?
Synchroon stellen kan ik laten controleren/doen, maar als er onderling grote verschillen zijn begin ik altijd te twijfelen over de klepspeling, een grote afwijking kan een indicatie zijn van een niet goede klepspeling.
Motor heeft bijna 32K gelopen , dus grote kans dat de dynamo al eens vervangen is, hopenlijk voor een aangepaste.