Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Goedemiddag allen,

Hierbij een nieuwe RSV bezitter uit Duiven.

Na diverse 4 cilinders nu toch een dikke twee pitter. Wat opvalt is dat hij de sticker op de kont mist, verder is de motor naar mijn mening redelijk origineel. Zo ook de einddemper waar je moeilijk omheen kunt:P Dan ook direct de vraag... iemand hier toevallig nog iets moois liggen qua einddemper

De motor heeft nog geen 20.000 gelopen dus die kan voorlopig nog wel even mee.

Ik ga het hier in de gaten houden. Mochten er nog leuke weetjes zijn over dit model hoor ik het graag:)

Gr. Wouter



1389107
1389108
 
Goedemiddag allen,

Hierbij een nieuwe RSV bezitter uit Duiven.

Na diverse 4 cilinders nu toch een dikke twee pitter. Wat opvalt is dat hij de sticker op de kont mist, verder is de motor naar mijn mening redelijk origineel. Zo ook de einddemper waar je moeilijk omheen kunt:P Dan ook direct de vraag... iemand hier toevallig nog iets moois liggen qua einddemper

De motor heeft nog geen 20.000 gelopen dus die kan voorlopig nog wel even mee.

Ik ga het hier in de gaten houden. Mochten er nog leuke weetjes zijn over dit model hoor ik het graag:)

Gr. Wouter



Bekijk bijlage 1389107Bekijk bijlage 1389108

De mooiste kleur 😜
Lekker he zon dikke 2 cylinder?!
 
Goedemiddag allen,

Hierbij een nieuwe RSV bezitter uit Duiven.

Na diverse 4 cilinders nu toch een dikke twee pitter. Wat opvalt is dat hij de sticker op de kont mist, verder is de motor naar mijn mening redelijk origineel. Zo ook de einddemper waar je moeilijk omheen kunt:P Dan ook direct de vraag... iemand hier toevallig nog iets moois liggen qua einddemper

De motor heeft nog geen 20.000 gelopen dus die kan voorlopig nog wel even mee.

Ik ga het hier in de gaten houden. Mochten er nog leuke weetjes zijn over dit model hoor ik het graag:)

Gr. Wouter



Bekijk bijlage 1389107Bekijk bijlage 1389108
Gefeliciteerd!
 
Heren (en dames?)

Na een tweetal gen2 RSVs te hebben gereden (1e ongeluk, 2e gevoelsmatig niet goed) rij ik alweer een jaartje een Superduke. Heel leuk...maar het kriebelt toch weer. Ben nu op zoek naar een leuke 2006-2008 factory. Ik zag er net een in Maassluis te koop...iemand hier bekend met deze motor? Kilometerstand is wel erg laag, prijs pittig en Cama ken ik zelf niet.


$_85.jpeg


Mocht er iemand nog wat leuks te koop weten/hebben dan houd ik me aanbevolen ;)
 
Heren (en dames?)

Na een tweetal gen2 RSVs te hebben gereden (1e ongeluk, 2e gevoelsmatig niet goed) rij ik alweer een jaartje een Superduke. Heel leuk...maar het kriebelt toch weer. Ben nu op zoek naar een leuke 2006-2008 factory. Ik zag er net een in Maassluis te koop...iemand hier bekend met deze motor? Kilometerstand is wel erg laag, prijs pittig en Cama ken ik zelf niet.


Bekijk bijlage 1389369

Mocht er iemand nog wat leuks te koop weten/hebben dan houd ik me aanbevolen ;)
Weet wel een Gen2 mille te koop, maar is geen Factory.
 
Heren (en dames?)

Na een tweetal gen2 RSVs te hebben gereden (1e ongeluk, 2e gevoelsmatig niet goed) rij ik alweer een jaartje een Superduke. Heel leuk...maar het kriebelt toch weer. Ben nu op zoek naar een leuke 2006-2008 factory. Ik zag er net een in Maassluis te koop...iemand hier bekend met deze motor? Kilometerstand is wel erg laag, prijs pittig en Cama ken ik zelf niet.


Bekijk bijlage 1389369

Mocht er iemand nog wat leuks te koop weten/hebben dan houd ik me aanbevolen ;)

Mooi ding, kmstand zou weleens kunnen kloppen. Duur ja, wel nagenoeg nieuw. Dit is toch geen Factory?
 
Heren (en dames?)

Na een tweetal gen2 RSVs te hebben gereden (1e ongeluk, 2e gevoelsmatig niet goed) rij ik alweer een jaartje een Superduke. Heel leuk...maar het kriebelt toch weer. Ben nu op zoek naar een leuke 2006-2008 factory. Ik zag er net een in Maassluis te koop...iemand hier bekend met deze motor? Kilometerstand is wel erg laag, prijs pittig en Cama ken ik zelf niet.


Bekijk bijlage 1389369

Mocht er iemand nog wat leuks te koop weten/hebben dan houd ik me aanbevolen ;)
Hmmm... Die km-stand is idd wel erg laag voor een fiets van 11 jaar oud. Je weet het nooit natuurlijk, maar toch 🤨

Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ik kan dinsdag einde dag wel even langs rijden om te kijken of het wat is.
 
Mooi ding, kmstand zou weleens kunnen kloppen. Duur ja, wel nagenoeg nieuw. Dit is toch geen Factory?
Dit is inderdaad geen Factory. Vanaf 2006 kregen alle RSV weliswaar dezelfde Öhlins voorvork, maar je mist de Öhlins veer/demper achter en de OZ wielen (design is wel nagenoeg gelijk). En al het carbon natuurlijk. Overigens zijn de zwarte wielen ook niet origineel, behoren rood te zijn op deze uitvoering.
 
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ik kan dinsdag einde dag wel even langs rijden om te kijken of het wat is.

Ik heb zeker geen haast. Liever beter en later dan snel iets waar ik niet blij van word.

Dit is inderdaad geen Factory. Vanaf 2006 kregen alle RSV weliswaar dezelfde Öhlins voorvork, maar je mist de Öhlins veer/demper achter en de OZ wielen (design is wel nagenoeg gelijk). En al het carbon natuurlijk. Overigens zijn de zwarte wielen ook niet origineel, behoren rood te zijn op deze uitvoering

Weer wat geleerd. Dacht dat Ohlins altijd Factory betekende. Heb sowieso niet de illusie dat ik goed genoeg kan rijden om het verschil echt te merken. Ben vooral op zoek naar een later model ivm de kleurstellingen en verbeteringen.
 
Gisteren weer hoop lopen poetsen en alle kappen erop gezet.

Wenslijstje is nog:

- Onbeschadigde linkerdemper/linkpijp.
- Groter tandwiel achter (icm met nieuwe kettingset, maar is nu nog heel goed). Zou wel wat soepeler willen rijden in korte bochtjes.
- Mooiere/andere boutjes voor de uitlaatsteunen.

Helaas lees ik nu pas het verhaaltje over de Michelin Pilot Powers ;), anders had ik wel wat anders genomen.

Bekijk bijlage 1388710


Bekijk bijlage 1388712
Gaaf, geweldige kleurstelling 8-)
 
Kan iemand me dit nog even bevestigen? Vork eruit incl tstukken -> andere vork erin?
Evenals de öhlins achterveer ''gewoon'' plug and play over te zetten? :)

Ohlins heeft andere diameters, even uit mijn hoofd;
Volgens mij boven 51mm ipv 53mm en onder 56mm ipv 53mm. (of onder wel gelijk, dat weet ik ff niet meer)
 
Laatst bewerkt:
Met t stukken erbij maakt dat niet uit. Kan gewoon 1 op 1 overgezet worden. Alleen de achterveer is een ander verhaal. Deze het liefst met bijbehorende linksysteem bevestigen. Hier zit best een verschil tussen 98-99, 00 r en non r, 2001-2002 r en non r, en de 2003 versies. Lees dit topic ven door, staat een heel mooi lijstje bij met de verschillende versies. The Definitive "What Shock Fits" Thread for Falcos
 
Met t stukken erbij maakt dat niet uit. Kan gewoon 1 op 1 overgezet worden. Alleen de achterveer is een ander verhaal. Deze het liefst met bijbehorende linksysteem bevestigen. Hier zit best een verschil tussen 98-99, 00 r en non r, 2001-2002 r en non r, en de 2003 versies. Lees dit topic ven door, staat een heel mooi lijstje bij met de verschillende versies. The Definitive "What Shock Fits" Thread for Falcos
Ja idd bedoeling was hele vork eruit hele vork erin.
Oke achterveer wist ik niet.. ga ik even inlezen! Hoorde op ARA ook al wel dat “upgraden” niet eens heel veel beter was omdat Sachs/Showa ook al best goed zijn..
 
Ja idd bedoeling was hele vork eruit hele vork erin.
Oke achterveer wist ik niet.. ga ik even inlezen! Hoorde op ARA ook al wel dat “upgraden” niet eens heel veel beter was omdat Sachs/Showa ook al best goed zijn..

Ik merk op de gen 2 duidelijk verschil tussen de Sachs shock op mijn broertjes motor en de Ohlins shock op mijn motor.
Vaak heeft een andere shock meer impact dan de voorvork. Ik merk dus dat mijn motor duidelijk stabieler is met uit een bocht accelereren.

Andersom merk ik niet echt verschil met de voorvork; bij mij Sachs RSV4 vork en broertje gen 2 Ohlins.

Effe een plaatje, omdat dat gewoon leuk is om naar te kijken..

47744267071_72e24b009a_b.jpg
 
Wil mijn mille alvast 'pensioen proof' maken 🥴
Oftewel krijg wat last van de sportieve houding 😜

Iemand ervaring met het plaatsen van deze Apex riser clipons of iets dergelijks?

65C473F9-4306-4C29-B8E7-1760112FAD84.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan