Allround motoren advies gevraagd

die, of toch die andere? of toch die?

  • Moto Guzzi NTX 750

    Stemmen: 1 3,1%
  • Honda Transalp

    Stemmen: 6 18,8%
  • Honda Africa Twin

    Stemmen: 3 9,4%
  • Kwak KLE 500

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha XTZ 750

    Stemmen: 13 40,6%
  • Yamaha XTZ 660

    Stemmen: 3 9,4%
  • andere

    Stemmen: 5 15,6%
  • chopper, of een cbtje :+

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32
kom op mensen de Yamaha XTZ 750 lijkt te winnen. doe er wat aan :+

Euh... uiteindelijk gaat het er toch om wat voor keuze jij zelf maakt? :+

Als jij een XTZ mooi vindt en hij past binnen jouw budget, dan moet je die zeker nemen. Verder nog iets op het oog gehad?
 
hmm tot nu toe lees ik dat die africa twin een beetje tegen valt, waarom vind jij dat niet?

In verhouding met z'n kleinere broertje Trans-Alp is het gewicht meer gestegen als het vermogen, zou je kunnen zeggen, maar het is gewoon wat meer "motor" vergeleken met de TA. TA is leuk hoor, maar als je toch ook wat vaker 80 en 120 km wegen rijdt zou ik persoonlijk echt voor een AT gaan.
 
In verhouding met z'n kleinere broertje Trans-Alp is het gewicht meer gestegen als het vermogen, zou je kunnen zeggen, maar het is gewoon wat meer "motor" vergeleken met de TA. TA is leuk hoor, maar als je toch ook wat vaker 80 en 120 km wegen rijdt zou ik persoonlijk echt voor een AT gaan.

Inderdaad, die AT is ook prachtig. Net wat je zegt, wat meer "motor". Let wel op de brandstofpomp, die gaan nogal eens stuk bij dit type. Verder een prima motor!
 
Euh... uiteindelijk gaat het er toch om wat voor keuze jij zelf maakt? :+

Als jij een XTZ mooi vindt en hij past binnen jouw budget, dan moet je die zeker nemen. Verder nog iets op het oog gehad?

ja das waar. maar stel ik vind 1 heel mooi, maar tis eigenlijk een poepding dan kan ik um beter laten staan.

eigenlijk zijn nu alleen de XTZ750 en de TransAlp motoren die ik op het ook heb. De Africa Twin is toch ff wat te duur, op marktplaats staan ze zo rond de 4000 euro.

de XTZ vind ik wel mooier en heeft meer vermogen dan de TA maar daar staat dan wel tegen over dat de XTZ nog wel wat gebreken heeft, koppelingkorf bv. Die ook wel te verhelpen zijn. de TA heb ik nog geen slechte dingen over gehoord en alleen maar positieve verhalen.( nu heb ik over die XTZ ook nog maar 1 gehoord die um wou verkopen omdat het een poepding was).

Nu heb ik mijn papiertje nog niet, en ook nog geen geld voor een motor, dus ik kan der nog overnadenken enzo. En de XS650 is zeker ook nog niet uit mijn hart :)
 
Ik zie al dat de 1-cilinders naar de achtergrond raken. Heb je wel eens 100 km op de snelweg op zo'n ding gedaan? Kan ik je niet aanraden dus zal iig voor een 2-cil. gaan.
 
ik zou in jou geval voor een transalp of african twin gaan, als de accu goed is en er zit olie en benzine in dan is het net als een opeltje dat voor de deur staat, sleutel erin en gaan. ntx? zijn de tolleranties van een mg niet zogroot als de slijtage marges van een honda?
je hoord wel eens van die 3 honderdduizend km verhalen van die at's dusse...

Een Honda Transalp heeft een V-blok en een Honda Dominator heeft een één-cilinder-blok. Persoonlijk zou ik nooit meer voor een één-cilinder kiezen. Die hebben over het algemeen een kortere levensduur.

[edit]oeps... tekst gecorrigeerd, stond een blundertje in![/edit]
ja idd een dominator zou wel eens aan een reviesie toe kunnen zijn als ie 130kkm heeft gelopen maar som ook niet (hé ro)
 
Tsja, ik ben zelf gek van de XTZ660. Geweldig koppel. Rijdt lekker op de snelweg en off road en kleine bochtige bergweggetjes. Heb er zelf 2 op het moment. Een 1991 model heb je voor 1750 euro, als ie mooi is.
 
zo heeft iedere fiets zijn eigenaardigheden

het is de kunst te zoeken met welke je zelf in jou situatie/mogelijkheden het beste kan leven.....
 
ja zo'n guzzi heeft aantrekkings kracht he. Heb wel es op een 1000sp mogen rijden en dat heeft flink wat indruk achter gelaten. maarjah, blijft wel een italiaan en je ziet ze niet zo veel, dus als der en stront aan de knikker is....ja denk dat ik daar wel op uit kom. maar wat zijn de eventuele problemen met die fietsen? Waar ik les hebben ze een alpje staan, misschien dat ik na mijn AVB es ga vragen of ik der es een keertje op mag rijden.

okee een beetje laat maar toch.

Met die guzzi kan je idd wel is stront aan de knikker hebben maar als er iets is dan kan je eigenlijk alles zelf doen met behulp van een handboek. Ik heb er zelf al 3 jaar 1 en eigenlijk weinig problemen gehad, het enige zijn de zogenaamde motoplat kastjes die willen nog wel is rot zijn. Maar dan kan je of vervangen of een digitale ontsteking erin zetten of ombouwen naar contactpuntjes. Ik heb gewoon 2ehands een stuk of wat van die kastjes gekocht en kan daarom nog wel een paar jaar voort. Voor de rest zijn de onderdelen goedkoop en past er veel van andere de verschillende guzzi types op elkaar.
 
Al eens gedacht aan een Aprilia Pegaso 650?
De oudere modellen zijn heel goed te betalen.

Het blok is van Rotax en zit ook onder een BMW.
Niet stuk te krijgen en ook in het terrein nog heel wat mans! 8-)

En wat het trillen van een 1-cylinder betreft: "bullshit" !
Kwestie van alles goed afstellen.

Suc6 O-)
 
Ik zou een twin kopen als je het geld hebt, zoals baksteen al zei is het iets meer motor dan een alp. (heeft toch wel maar 5 versnellingen hoor, maar dat terzijde) als je budget minder is en je toch een hoop lol wilt hebben, koop dan een alp. Staan er voldoende op het forum bij de transalpclub, kijk daar eens (zoals dj verhulst al zei)
 
Al eens gedacht aan een Aprilia Pegaso 650?
De oudere modellen zijn heel goed te betalen.

Het blok is van Rotax en zit ook onder een BMW.
Niet stuk te krijgen en ook in het terrein nog heel wat mans! 8-)

En wat het trillen van een 1-cylinder betreft: "bullshit" !
Kwestie van alles goed afstellen.

Suc6 O-)
YEP, Ik ben erg tevreden over m'n Vliegend Paardje. Zo'n 1 cylinder trilt niet alleen lekker de knal bij het remmen op de motor is ook niet te versmaden. Prima all-road!

Zo'n Alp is net een Kadet, ben je te jong voor, Astra dan maar ;)

Casper
 
YEP, Ik ben erg tevreden over m'n Vliegend Paardje. Zo'n 1 cylinder trilt niet alleen lekker de knal bij het remmen op de motor is ook niet te versmaden. Prima all-road!

Zo'n Alp is net een Kadet, ben je te jong voor, Astra dan maar ;)

Casper

Jammer alleen dat een 1 cylinder een snellere slijtage heeft dan een multi-cylinder.

...bovendien kan ik de vergelijking met een Astra niet helemaal volgen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan