Alternatief voor Sugru

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.185
2.931
Erps-Kwerps
Wie kent er een alternatief voor Sugru? Ik wil mijn actioncam met een chinmount aan mijn helm maken. Natuurlijk is het kinstuk niet vlak en dus zal het plaatje van de chinmount niet mooi aansluiten. Nu zoek ik dus een manier om de spleten op te vullen met een kleefstof of kleefpasta. Sugru is daar uitermate geschikt voor maar enkel online te bestellen. Ik zoek iets dat liefst gewoon in de doe-het-zelf of bouwmarkt te krijgen is.
 
Er zijn toch van die opzetstukjes met een kromming. Als je daar een dik stuk 3M dubbelzijdig tape tussen doet dan heb je de oplossing naar mijn mening.
 
Maizena en Siliconenkit wordt alleen niet keihard, blijft een beetje soepel.
Misschien juist wel goed voor een opvulstukje.
 
Alternatief... uhmmm "Greenstuff" (kneadatite)?
Is te koop bij zo'n beetje iedere GamesWorkshop of andere 'miniatuur-hobbywinkel' maar dan betaal je wel de hoofdprijs...

Verschil Sugru vs Greenstuff: greenstuff word hard, sugru blijft iets elastisch/zachter als ik me niet vergis.
 
Laatst bewerkt:
Bijna 25 euro voor een koker, als je een btw nummer hebt...
Beetje overkill om een klein plaatje te plakken. Moest je wat over hebben, ik houd me aanbevolen!
;)

Maar ik zit inderdaad ook in de richting van een kit te denken, iets in de trant van Tec7 of Soudal Fix All.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk maar een pakje Sugru besteld. Vond het eigenlijk wel veel geld, drie stukjes gum inclusief verzending zo'n 15 euro. Maar hiervan weet ik dat het werkt en voor het overschot heb ik nog wel andere mogelijkheden.
 
Op de helm van m’n vriendin plakt eigenlijk niks, stom ding. Bluetooth headset moet er iets van 20 keer afgelazerd zijn, maakte niet uit welke tape we pakten. Uiteindelijk gewoon badkamerkit gepakt, die shit plakt. 6 months and counting :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan