Aluminium polijsten..

MrB

Die hard MF'er
4 feb 2004
615
0
Breskens
nogmaals een wanhopige vraag van mij aan jullie...


Ik ben zoals sommigen van jullie weten bezig met mn frame te polijsten.

Helemaal leuk en aardig , maar ik krijg het maar niet zoals ik het wil hebben :

Als ik vanaf bepaalde punten naar mn frame kijk is het echt super mooi en zie je elk haartje op je snuit staan , echter als ik dan een meter naar links/rechts ga en kijk ik dan weer is het helemaal dof en vol met kleine krasjes B| .

Ik ben als volgt te werk gegaan om mn frame kaal/glad te krijgen :

- Albastine
- Waterproof 400,600,800,1000,1200,2000 ( tussen 1200 en 2000 is hier niets te
krijgen...)
- Commandant 3 gevolgt door 4
- 1 of ander polijst goedje wat ik kreeg van een jachtwerf hier in het dorp..

Met commandant 4 en het potje is het resultaat als bovenstaand,

ik heb gepolijst met de boormachine met de volgende hulpstukken :

- Rubberen schijf ( gaat goed maar je kan niet echt veel kracht zetten )
- Soort stoffen cirkeltjes ( ze zitten ook wel bij dremels in het klein )
- "stoffen doek" ( leuk idee maar werkt echt niet )

Ik heb het ook nog met de hand geprobeerd maar dat blijft maar dof..

Natuurlijk heb ik met alle middelen v/d boormachine in de lengte richting van het frame gepolijst zodat ik geen lelijke cirkels zou krijgen ( tip van ZXRene)

ZXRene vertelde mij ook over Belgom ALU , dit zou veel beter werken dan Commandant 4 , echter kan ik dit hier ook nergens vinden in de buurt...

Wat doe ik fout ? Of vergeet ik een stap ? Heb geen zin om met een half dof frame te gaan rijden...
 
Ik heb ook het "een en ander" gepolijst aan mn ZXR.
Voor
(Afbeelding)
Na
(Afbeelding)

Alleen heb een beetje hetzelfde probleem als iemand eerder in dit topic (2 jaar geleden). Als je het recht naar het frame toe kijkt ziet het er prima uit, maar van de zijkant is het dof en zie je krasjes. Maar heb de polijst schijven al liggen hoor ;) Alleen nog zin maken O-)

En nog iets.. hoe voorkom je van die vette vlekken die je al krijgt als je het met 1 vinger aan raakt?

Als je van de zijkant nog krasjes ziet......heb je het niet goed genoeg gepolijst!

Ik heb mijn frame compleet met de hand gepolijst met korrel 1500 en zelfs 2000, pas dan ga je met Belgom Alu aan de gang en als allerlaatste heb ik nog een andere tube met polijstprut die NOG fijner is dan Belgom....en dan heb je een compleet spiegeloppervlak...
:} :} :}


Zie hier mijn resultaat (anno 2005)...heb even geen close-up bij de hand:

showfoto.php


En anno 2006:
showfoto.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n polijstsetje besteld bij louis.de.
In de (duitse) handleiding staat, dat de witte pasta moet gebruikt worden voor de 'grote' voorpolijstschijf, en de rode voor de gewone polijstschijf.
Die 'grote' polijstschijf staat niet op de foto maar is wat dikker, en bestaat uit een soort touw.

Maar als ik de schijven tegen zo n waxblok duw, heb ik de indruk dat het grootste deel gewoon in de lucht vliegt als stof, ipv aan die schijf blijft hangen.
Doe ik iets fout ofzo?

Ik heb nog maar geschuurd tot korrel 600, maar ik wou toch al eens properen om te zien wat het gaf.
Op de foto zie je 2 'blinkende' plekjes, die linkse is met het boormachien en polijstwax gedaan, en dat rechtse plekje gewoon met een doekje en belgom alu (blinkt iets feller).
In het echt ziet er wel iets shiny'er uit als op de foto :)
full


edit: hoe kan je meerdere fotos toevoegen zonder zelf te hosten?
 
Laatst bewerkt:
ik lees indrdaad veel dezelfde dingen.schuurpapier, belgom, en heb ik allemaal geprobeert.
ben zelf ook bezig met polijsten van het frame brug ect.
en hetzelfde resultaat.
ik kwam tot de ontdekking dat het laatste polijstborsteltje met de blauwe pasta voor hoogglanz de krasjes veroorzaakte.
wat ik heb gedaan is het polijstschijfje schoongemaakt en dan zonder pasta de polijsten.
hiervoor moet wel het onderdeel vetvrij zijn, want ieder restje pasta maakt weer krasjes.
zo nu en dan weer de borstel in de tinner en dan komt het wel goed.
ik heb het hier wel over een profesioneel borstelsetje, dus niet zo'n gamma doekjes ding.
deze krassen ook.
sucses
 
Ben vandaag begonnen met het polijsten van mijn achtervoetsteunen. Echt wel k*twerk. Maar je krijgt ook wel wat.

5c0bbfbaed11c66df3b0ea895673c5ef

0a91d8ba48d166d6f7ebbbc7f53fad03


De foto's zijn niet top, maar je ziet wel verschil op sommige plekken in de foto. Dit is dus in het echt stukken beter. Heb gewoon wat spulletjes van de gamma gebruikt, en mijn eigen Ferm (dremel imitatie). Morgen doe ik de andere kant, ik zal dan ook wat betere foto's maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan