aluminium spuiten

masceline

MF veteraan
6 mrt 2009
1.155
0
Wanroij
dag mede mfer's ik heb van aluminium plaat werk van 2 mm dik een onderkanje van de motor gemaakt
deze wel te verstaan

full


omdat ik niet over profesionele (hoe het het ook weer???)wals beschik en aluminium hamers heb ik het met een dood eenvoudige hamer gedaan.
dit wel te verstaan met beleid ,maar dat weerhoud niet dat je slag punten krijgt aan de anderekant van het metaal.

nou ga ik dit proberen weg te slijpen met een speciale schuurschijf die ik van een kamaraad leen ,maar het kan natuurlijk zijn dat ik het er niet helemaal mee weg krijg en als ik teveel weg slijp ga ik er of doorheen of het matriaal wordt te dun op bepaalde plekken.


nou is de vraag kan ik aluminium plamuren naadat ik deze met m40 geschuurd heb en zo ja ,kan ik dan gewone plamuur gebruiken die je ook op plaat werk van auto's gebruik of heb ik daar speciale voor nodig?

en moet ik eventueel nog een voorbehandeling doen met het matriaal of is met 280 3m opschuren en vervolgens de gewone spuit volgorde voldoende? (primer /hoofdlak /vernislak)

cheers ted
 
M40???
Als je korrel 40 (P40) bedoelt is dat te grof.
P120 is grof genoeg.

Bij alu moet je eerst een wash-primer(etsende primer) spuiten voordat je verder gaat met gewone primers etc.
Sommige epoxy primers kunnen ook over alu.
P240 is dan voldoende.
 
Laatst bewerkt:
m40 schuren om een grove structuur te vervaardigen daar waar de plamuur komt te zitten of m80 als die voldoet.

maar de vraag daar was OF ik aluminium kan plamuren?


en de wash primer als eerste basis laag voor dat je gewoone primer gaat gebruiken kun je die gewoon be een goede auto speciaal zaak kopen?
 
Laatst bewerkt:
m40 schuren om een grove structuur te vervaardigen daar waar de plamuur komt te zitten of m80 als die voldoet.

maar de vraag daar was OF ik aluminium kan plamuren?


en de wash primer als eerste basis laag voor dat je gewoone primer gaat gebruiken kun je die gewoon be een goede auto speciaal zaak kopen?
P40 is veel te grof.
Machinaal P80 kan, maar P120 is grof genoeg(anders gaat het na verloop van tijd inzakken/aftekenen).
Je kan gewoon over alu plamuren met de meeste proffesionele plamuren.
Als ie'dan strak is een dun laagje washprimer (kan ook gewoon over je plamuur).
Laten drogen.
Vullende primer.
Schuren.
Spuiten.
Kuipje monteren :P

Een goede zaak zou washprimer moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
zoals norrie al zei kan je er gewoon overheen plamuren,maar let op met slijpen met wartme inbreng of dun maken van je materiaal want dan kan het gaan scheuren!
ik schuur mijn alu altijd gewoon met korrel p120 op een schuurmachine want het is zo zacht dat het toch wel "slijpt"!
wij spuiters bedoelen het merk 3m en de P staat voor de grofte van het schuurpapier of slijpschijven.
dat verklaart wat misschien..??

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan