amerikaanse winkel die in nl levert?

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
2
Tilburg
hallo!

ik ben op zoek naar een leuke undertray voor mijn motor. ik heb al eentje gevonden, van hotbodies. dit is 100% wat ik wil, maar hotbodies is een amerikaans bedrijf. nou vroeg ik me af of er winkels zijn die ook naar europa verzenden. waarom dat?

deze undertray is ook in nederland verkrijgbaar, maar kost 215 euro, terwijl adviesprijs 90 dollar is, oftewel 65 euro. ik betaal geen 150 euro meer omdat ik het "recht" heb om in europa te wonen. ik heb op de site van de douane gegeken en behalve btw (mocht er gecontrolleerd worden) zijn er geen andere kosten die ik moet betalen (behalve verzendkosten, maar da's normaal). en dan ben ik misschien minder dan de helft van de NL prijs goedkoper...

sv02utssmain.jpg


ik heb de undertray al gevonden, maar die winkels verzenden niet naar EU. help iemand?

gr
chris
 
kijk maar is op ebay.com ;) komt die van mij ook vandaan

full


de prijzen de hier vragen zijn ind een beetje overdreven |(
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze geemaild met de vraag of ik eentje rechtstreeks kan bestellen! hopelijk is het antwoord ja, en dan is het allemaal opgelost. vind de prijzen hier idd EXTREEM HOOG, niet meer eerlijk...
 
hoi Aoleks,

als je inderdaad iemand hebt in Amerika waarnaar je het kunt verzenden, dan kan die het weer naar jou zenden. :Y

als die er heel duidelijk GIFT!!!! op zet, dan hoef je er zelfs geen btw over te betalen.

zal wel een tijdje duren voordat hij hier is, maar het scheelt de helft! *O*

groenten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo!

ik ben op zoek naar een leuke undertray voor mijn motor. ik heb al eentje gevonden, van hotbodies. dit is 100% wat ik wil, maar hotbodies is een amerikaans bedrijf. nou vroeg ik me af of er winkels zijn die ook naar europa verzenden. waarom dat?

deze undertray is ook in nederland verkrijgbaar, maar kost 215 euro, terwijl adviesprijs 90 dollar is, oftewel 65 euro. ik betaal geen 150 euro meer omdat ik het "recht" heb om in europa te wonen. ik heb op de site van de douane gegeken en behalve btw (mocht er gecontrolleerd worden) zijn er geen andere kosten die ik moet betalen (behalve verzendkosten, maar da's normaal). en dan ben ik misschien minder dan de helft van de NL prijs goedkoper...

ik heb de undertray al gevonden, maar die winkels verzenden niet naar EU. help iemand?

gr
chris

Leveren naar Nederland:

http://www.sigmacycle.com/Default.aspx

http://cyclesolutions.net/

Je moet zelf maar kijken of ze de artikelen hebben.
 
Ten kate is sinds kort officieel importeur van hotbodies :)

Daar zou je het dus moeten kunnen krijgen.
Maar of die zo goedkoop zijn.. denk het niet -O-
 
Laatst bewerkt:
Gift werkt slecht tegenwoordig ;)

Warranty is een betere optie...

Vergeet overigens niet de hoogte van de verzendkosten, die kunnen bij zoiets best nog wel eens richting de 60/70 dollar gaan, ook hier betaal je BTW over. Daarnaast kwam er bij mijn bestelde motoronderdelen altijd nog een percentage invoerrecht bij, zit er dan zoveel verschil tussen de verschillende type onderdelen?

Het verschil is nogal klein dan vind ik vanwege garantie en levertijd (de douane is nogal traag af en toe ;) )
 
Laatst bewerkt:
Gift werkt slecht tegenwoordig ;)

Warranty is een betere optie...

Vergeet overigens niet de hoogte van de verzendkosten, die kunnen bij zoiets best nog wel eens richting de 60/70 dollar gaan, ook hier betaal je BTW over. Daarnaast kwam er bij mijn bestelde motoronderdelen altijd nog een percentage invoerrecht bij, zit er dan zoveel verschil tussen de verschillende type onderdelen?

Het verschil is nogal klein dan vind ik vanwege garantie en levertijd (de douane is nogal traag af en toe ;) )

:^

Mijn Two brothers uitlaat kostte me 327,-

Maar aan de deur in NL (na 2,5 week bij de douane te liggen) kon ik 100,- invoerrechten/btw e.d. aftikken.

Je mag maar een heel klein bedrag belastingvrij importeren via de post, maar als je het meeneemt vanaf je vakantie dan mag je ineens 450,- meenemen
 
ok, ik heb net een mail gehad van de fabrikant :)!

ik mag het via hun website kopen maar moet wel met een credit card betalen, en dat heb ik niet. ik zal met mijn baas overleggen! dus 89.95$ + 45$ shipping = 134.95$... omgezet naar euro is dat 96 euro, oftewel 100 euro afgerond. komt 19% btw bij, 115 euro. 100 euro minder dan in de winkel :D!
 
Laatst bewerkt:
Precies, het is allemaal niet zo moelijk als het lijkt. Tot 150 euro (ex verzendkosten) zijn goederen duty-vrij (geen douanekosten) maar er moet bij ontvangst wel 19% BTW betaald worden. Daar staat tegenover dat de Amerikaanse winkel het wel zonder BTW (6%) kan versturen.

Nadeel is alleen dat amerikaanse bedrijven pakketten vaak DDU (delivery duty unpaid) ipv DDP versturen, wat voor (minimaal) 2 weken extra vertraging bij de douane zorgt.
 
ok, ik heb net een mail gehad van de fabrikant :)!

ik mag het via hun website kopen maar moet wel met een credit card betalen, en dat heb ik niet. ik zal met mijn baas overleggen! dus 89.95$ + 45$ shipping = 134.95$... omgezet naar euro is dat 96 euro, oftewel 100 euro afgerond. komt 19% btw bij, 115 euro. 100 euro minder dan in de winkel :D!


waarom vraag je niet gewoon een VISA od i.d. aan?
 
ik ben iets te jong voor zo iets... werk nog niet full-time. nou ja, werk wel full-time maar niet met contract. moet nog studeren
 
ok, ik heb net een mail gehad van de fabrikant :)!

ik mag het via hun website kopen maar moet wel met een credit card betalen, en dat heb ik niet. ik zal met mijn baas overleggen! dus 89.95$ + 45$ shipping = 134.95$... omgezet naar euro is dat 96 euro, oftewel 100 euro afgerond. komt 19% btw bij, 115 euro. 100 euro minder dan in de winkel :D!


Reken jezelf niet rijk, en calculeer die 20 € invoerrechten er ook gewoon bij, dan ben je nog steeds goedkoper, en als hij erdoorheen rolt heb je een paar biertjes extra het weekend erop ;)

Wat helpt zou kúnnen werken: opschriften met evt 'warranty replacement', 'gift' (maar die is té vaak misbruikt), 'used', en ook wil het wel helpen om op het pakket de waarde heel laag te laten noteren.

Je krijgt vast en zeker een mooi USPS trace nummer, werkt voor geen meter, is redlijkj tot zwaar vertraagd, maar je kunt in grote lijnen zien wat er gebeurt..
In realiteit ligt je pakje binnen 4 werkdagen op Schiphol, en vervolgens mag je wachten tot die lamme douanelosers tussen de koffiepauzes, ARBO besprekingen en toolbox meetings door jouw pakje hebben kunnen besnuffelen, en met wat mazzel heb je binnen 3 weken je spulletjes op de mat. *O*

Het kán wel sneller, maar meestal heb je 'medium luck' en duurt het een weekie of 3..
 
ik ben iets te jong voor zo iets... werk nog niet full-time. nou ja, werk wel full-time maar niet met contract. moet nog studeren

Voor studentjes hebben ze hele goedkope CC's hoor! Gewoon even bij je bank informeren. Is super makkelijk voor dit soort dingen en bijvoorbeeld als je in het buitenland bent.
 
sounddragon, staat duidelijk op de site van de douane dat je voor producten onder de 150 euro (excl. verzendkosten) GEEN invoerrechten betaalt. zelfs met verzendkosten en verzekering zit ik onder de 150 euro, dus er is geen sprake van invoerrechten, niet eens 2 tientjes :). maar ja, ik heb de undertray niet vandaag nodig, dus 3 weken is ok!
 
hoi Aoleks,

als je inderdaad iemand hebt in Amerika waarnaar je het kunt verzenden, dan kan die het weer naar jou zenden. :Y

als die er heel duidelijk GIFT!!!! op zet, dan hoef je er zelfs geen btw over te betalen.

zal wel een tijdje duren voordat hij hier is, maar het scheelt de helft! *O*

groenten

En fruit :+
 
Reken jezelf niet rijk, en calculeer die 20 € invoerrechten er ook gewoon bij, dan ben je nog steeds goedkoper, en als hij erdoorheen rolt heb je een paar biertjes extra het weekend erop ;)
Wat helpt zou kúnnen werken: opschriften met evt 'warranty replacement', 'gift' (maar die is té vaak misbruikt), 'used', en ook wil het wel helpen om op het pakket de waarde heel laag te laten noteren.
Je krijgt vast en zeker een mooi USPS trace nummer, werkt voor geen meter, is redlijkj tot zwaar vertraagd, maar je kunt in grote lijnen zien wat er gebeurt..
In realiteit ligt je pakje binnen 4 werkdagen op Schiphol, en vervolgens mag je wachten tot die lamme douanelosers tussen de koffiepauzes, ARBO besprekingen en toolbox meetings door jouw pakje hebben kunnen besnuffelen, en met wat mazzel heb je binnen 3 weken je spulletjes op de mat. *O*
Het kán wel sneller, maar meestal heb je 'medium luck' en duurt het een weekie of 3..

Zoals gezegd, het blijft een gok.
Hou er wel rekening mee dat de meeste Amerikaanse bedrijven absoluut niet willen meewerken aan het "aanpassen" van de nota om er bv. "gift" oid. op te vermelden.

Ik wilde een keer een MP3 speler voor m'n dochter kopen. Was inclusief verzenden een dikke honderd dollar goedkoper in Amerika. Maar met alle kosten er bij (incl. de invoerrechten en btw) was ie maar een tientje oid. goedkoper. Toen heb ik er maar van afgezien, je zit ook nog met garantie (grijze import).
 
Het is helemaal geen gok...
Tot 150 euro is belastingvrij..TENZIJ het via een internetwinkel wordt gekocht, dan is het 22 euro...
Dus in bruin karton laten verpakken, duidelijke rekening erop van het product, en de verzendkosten apart betalen daar hoef je geen belasting over te betalen, maar als het een incl. rekening is wel, want dat gaat de douane niet voor je scheiden....
Daar doe je verder niets illegaal aan, en je krijgt dan ook geen naheffingen

Oh ja een winkel vragen daar om een gefingeerde rekening is daar een misdrijf, daar worden hele zware straffen voor uitgedeeld, dus daar zijn ze niet erg happig op.
 
Laatst bewerkt:
Het is helemaal geen gok...
Tot 150 euro is belastingvrij..TENZIJ het via een internetwinkel wordt gekocht, dan is het 22 euro...
Dus in bruin karton laten verpakken, duidelijke rekening erop van het product, en de verzendkosten apart betalen daar hoef je geen belasting over te betalen, maar als het een incl. rekening is wel, want dat gaat de douane niet voor je scheiden....
Daar doe je verder niets illegaal aan, en je krijgt dan ook geen naheffingen

Oh ja een winkel vragen daar om een gefingeerde rekening is daar een misdrijf, daar worden hele zware straffen voor uitgedeeld, dus daar zijn ze niet erg happig op.

Oh? Wist ik niet, dat er verschil wordt gemaakt met een internetbestelling? Goed om te weten.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan