Kappa koffers : op zoek naar winkel met voorraad / kennis er van

Fietsie

Die hard MF'er
14 aug 2003
446
121
Ergens in de buurt van Joure
Ik heb een BMW met daarop een set Kappa k'mission zijkoffers.
Graag wil ik er een topkoffer bij.

Ik kan natuurlijk googelen, en online is er wel eea te vinden, maar ik zoek toch wat advies, gezien de extreme prijs-differentiatie in met name montageplaten.
De ene site claimt daarbij dat een Kappa op een specifieke onderplaat moet, de ander komt met Givi of SWMotech onderplaat die ook zou moeten passen.

Ook zijn er sites die de bruto adviesprijs als prijs aanhouden voor deze onderdelen, terwijl anderen met meer zinnige prijsstellingen komen maar e.e.a. dan moeten bestellen.
De koffer moet in Duitsland / Frankrijk (en webshops) tussen de 220,- en de 240,- kosten (en kon ik de onderplaat niet zo snel vinden), hier in NL kost de onderplaat die Kappa adviseert alleen al 185,- . Dat voelt ook vrij.. willekeurig.

Daarom mijn vraag: weet iemand toevallig welke vakhandelaar in NL die dingen in huis heeft en er ook werkelijk regelmatig met de handen aan zit?
 
Wat voor motor heb je?
Kappa was vroeger altijd compatible met givi.
Een aluminium GIVI onderplaat voor een r1200gs is maar 105 euro bij rad.eu
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft je opmerking over 'stiller'; het zou kunnen dat door de topkoffer de lucht weer anders over je motor gaat. Heel misschien maakt dat nog wat uit qua geluid. Persoonlijk ga ik of voor een piepklein ruitje (zoals nu) of voor een complete voorpui. Of te wel vol in de wind met mijn hoofd en alleen wat minder druk op de romp of volledig achter de ruit. Al die maten daartussen leveren meestal turbulentie rond het hoofd dus meer herrie. Maar goed, dat is een andere, eindeloze, discussie. Eerst maar zorgen dat al je spul mee kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan