Ik denk dat je je er een beetje op verkijkt, maar alles kan..
Die Laverda dingen 1 op1 overzetten lijkt me onwaarschijnlijk.
Zou proberen om een compleet blok met bedrading te scoren en dan alles over te bouwen. Een radiateur kun je wel van een of ander ding halen.. Heb ff gekeken, maar het blok en frame zijn wel compleet anders.
F800 heeft valstroom injectie (luchtfilter zit boven het blok) Laverda volgens mij traditioneel met het filter achter het blok onder het zadel.
Goed plaatje van het BMW/Rotax blok
[afbeelding]
Je hebt bij deze harttransplantatie niet alleen technische uitdagingen. Meer hierover lees je in Ander motorblok in het frame: Gevolgen voor de papierwinkel?.Geachte mede forummers,
Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ...
Je hebt bij deze harttransplantatie niet alleen technische uitdagingen. Meer hierover lees je in Ander motorblok in het frame: Gevolgen voor de papierwinkel?.
Maakt geen ruk uit wat je er in bouwt, even langs je locale rdw, aftikken en je krijgt een keurig nieuw aangepast kenteken.
Koop gewoon een donorfiets, heb je alle onderdelen die je nodig hebt.
Het is niet de bedoeling om aan het frame te gaan zagen en zo, ik neem aan dat schetsplaten om blokophangpunten te verleggen/maken wel is toegestaan indien deugdelijk uitgevoerd, en het blok zal inderdaad met een factuur of bewijs van herkomst aangeschaft worden.
Iedereen bedankt iig voor de reacties.