Ander kenteken op motor dan daadwerkelijke fiets

Hier kan ik maar heel kort over zijn: framenummer type en kenteken moeten gewoon kloppen:

zoek een frame met kenteken van het juiste type en je bent klaar (kost vaak geen drol).
Het huidige kenteken kun je laten beeindigen bij de RDW.

ik weet niet wat een drol kost.
maar ik weet wel dat een frame van een crosser al snel rond de 1000 euro(2de hands) zit zonder kenteken. kun je na gaan wat een frame met kenteken kost
 
Zo.....gaat lekker hier..

Als we nu afspreken dat we niet preken voor motoren afkomstig van diefstal. Denk niet dat iemand hier op zo'n motor wil rondrijden.

Dan blijven dus over: Motoren die later voorzien worden van een bijgekocht kenteken.
Primair: Formeel mag het niet.

Kans op ontdekking wanneer het hetzelfde type motor is en wanneer wat moeite is gedaan, niet heel groot. Zeker niet bij routinecontroles. Maar....als het aan het licht komt zit je 100% fout en kost het geld!

In het geval van een ongeval is de kans op ontdekking heel groot, zeker als er sprake is van een niet passend kenteken. Gevolgen voor de eigenaar zijn drastisch. Niet alleen krijg je een boete, je hebt een probleem met je verzekeringsmaatschappij en in het uiterste geval achtervolgt je dit nog jaren!

Dus...zint eer ge begint!

Moet je het nu wel of niet doen? Ik zou het niet doen, maar bepaal het lekker zelf :)
 
Volgens mij is het gewoon vervalsing in geschrifte en dus strafblad in plaats van bekeuring.

Ooit een SM gehad met zo'n dubieus kenteken maar ik hoef het niet meer.
 
Zo.....gaat lekker hier..

Als we nu afspreken dat we niet preken voor motoren afkomstig van diefstal. Denk niet dat iemand hier op zo'n motor wil rondrijden.

Dan blijven dus over: Motoren die later voorzien worden van een bijgekocht kenteken.
Primair: Formeel mag het niet.

Kans op ontdekking wanneer het hetzelfde type motor is en wanneer wat moeite is gedaan, niet heel groot. Zeker niet bij routinecontroles. Maar....als het aan het licht komt zit je 100% fout en kost het geld!

In het geval van een ongeval is de kans op ontdekking heel groot, zeker als er sprake is van een niet passend kenteken. Gevolgen voor de eigenaar zijn drastisch. Niet alleen krijg je een boete, je hebt een probleem met je verzekeringsmaatschappij en in het uiterste geval achtervolgt je dit nog jaren!

Dus...zint eer ge begint!

Moet je het nu wel of niet doen? Ik zou het niet doen, maar bepaal het lekker zelf :)

Precies.
Het is natuurlijk niet slim om een xr600 kenteken over te tikken in een ktm 380. Maar als je een cr250 kenteken hebt en je tikt t framenummer in je cr250 crosser.... tja.... T is wel altijd de vraag waar het frame is waar het framenummer in staat.....

Zoals Mario zegt, t is niet slim.... Ik zorg ook altijd dat ik mn spulletjes in orde heb, maar als ik al kijk bij de clubs hier in de buurt, zou ik ze niet graag de kost geven die op een omgekatte crosser rijden of zonder rijbewijs....
 
Volgens mij is het gewoon vervalsing in geschrifte en dus strafblad in plaats van bekeuring.

Ooit een SM gehad met zo'n dubieus kenteken maar ik hoef het niet meer.

Het word anders genoemd maar is inderdaad een misdrijf dus 'strafblad'.

Formeel gezien kan de straf oplopen tot een boete max 7400 euro of 6 maanden zitten, danwel een combinatie van die twee. :X
 
Precies.
Het is natuurlijk niet slim om een xr600 kenteken over te tikken in een ktm 380. Maar als je een cr250 kenteken hebt en je tikt t framenummer in je cr250 crosser.... tja.... T is wel altijd de vraag waar het frame is waar het framenummer in staat.....

Zoals Mario zegt, t is niet slim.... Ik zorg ook altijd dat ik mn spulletjes in orde heb, maar als ik al kijk bij de clubs hier in de buurt, zou ik ze niet graag de kost geven die op een omgekatte crosser rijden of zonder rijbewijs....
wat zijn we weer braaf allemaal,je zou ze de kost moeten geven die het doen......

Je zou de mannen de kost moeten geven die graag sex hebben met mannen.... en wat draagt zo'n opmerking nu bij aan de discussie ??
_O-
 
ik weet niet wat een drol kost.
maar ik weet wel dat een frame van een crosser al snel rond de 1000 euro(2de hands) zit zonder kenteken. kun je na gaan wat een frame met kenteken kost

Een CRF450 frame zal wel niet zo dik gezaaid zijn als een Xt600 frame want die koop je voor enkele tientjes of soms gratis, er zijn zat mensen die een kaal frame hebben staan en er vanaf willen vanwege schorsingskosten enzo.
Als er een type goedkeuring bestaat kun je het via de RDW regelen, dan volgt een keuring en diverse kosten met o.a. BPM. Die kosten maken het niet aantrekkelijk om de motor op kenteken te zetten, wellicht beter naar een andere crosser uitkijken waar wel een kenteken op zit.

Als er niet zo veel CRF450's op kenteken zijn gezet kan de prijs van een frame met kenteken best wel oplopen en moeilijk te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt:
een setje slagcijffers en letters is hierbij een uitkomst...laten we niet roomser als de paus zijn,dit gebeurt i.d.d. veel.
Geen probleem zolang het kenteken wel bij de motor past dus type overeenkomt enzo, ook moet je er zeker van zijn dat het originele frame dat bij het kenteken hoort niet in omloop kan komen of dat daar de nummers grondig uitgeslepen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan