Andere demper Honda CB600Fa 2007??

Nathalie1

Rookie
26 sep 2021
6
0
Ik heb dus een Honda CB600Fa Hornet uit 2007. Hier zit de standaard uitlaat/demper nog op. Graag wil ik een andere demper, groter/langer en in een andere kleur gespoten.
Waar kan ik een tweedehands demper vinden? Als ik zoek vind ik alleen de originele dempers ....Waar laat ik hem laten spuiten (omgeving Tiel)? En is het mogelijk hem er zelf op te zetten?

Graag hoor ik al jullie ervaringsverhalen/tips&tricks!
 
Marktplaats afstruinen.
Spuiten lijkt me een lastig verhaal, misschien poedercoaten?
Uitlaat wordt namelijk erg heet.
Erop zetten kan iedereen.
Zoek ook eens op dit forum naar topics op “einddemper” krijg je hele verhalen over DB,DB killers, controles, en Duitse polizei.
Ook wel iets om eventueel rekening mee te houden.
Succes!;)
 
Bedankt voor je reaktie. MP afstruinen wordt ik niet veel wijzer van helaas.
Spuiten, poedercoaten, wrappen het maakt mij niet uit als hij maar de gewenste kleur krijgt.
 
Zoiets?,
1632687954115.jpeg
 
Ik kan je ook nog de tip geven om eerst zoeken op een nieuwe.
Winkel
En dan zoek je het gewenste type op marktplaats.
Maar wat wil je nou als kleur? Ben ik wel nieuwsgierig naar;)
Chroom of Carbon is eenvoudig, maar echt een kleurtje als rood groen of blauw wordt lastig denk ik.
Poedercoat gaat tot zo’n 500 graden, en ik weet niet of je einddemper dat gaat houden.
 
Ik kan je ook nog de tip geven om eerst zoeken op een nieuwe.
Winkel
En dan zoek je het gewenste type op marktplaats.
Maar wat wil je nou als kleur? Ben ik wel nieuwsgierig naar;)
Chroom of Carbon is eenvoudig, maar echt een kleurtje als rood groen of blauw wordt lastig denk ik.
Poedercoat gaat tot zo’n 500 graden, en ik weet niet of je einddemper dat gaat houden.
Het gaat om de demper, niet de bochten. Zo heet wordt die ook weer niet. Ik heb al wel vaker succesvol een demper met gewone lak gespoten. Was wel zwart, lichte(re) kleuren kunnen wellicht wat verkleuren.
 
Het gaat om de demper, niet de bochten. Zo heet wordt die ook weer niet. Ik heb al wel vaker succesvol een demper met gewone lak gespoten. Was wel zwart, lichte(re) kleuren kunnen wellicht wat verkleuren.
Moet het dempingingswol nog wel goed zijn lijkt me.
Heb ooit eens een Carbon demper gehad die na een poosje gewoon begon te verkleuren, dus verf zal het ook niet fijn vinden lijkt me.
 
Of zoiets?
Bekijk bijlage 1680441
Deze vind ik idd wel mooi. Ik wil hem in de kleur van de buizen/bochten hebben of ietsje meer naar goud zoals mijn voorvork.
 
Zo is de motor nu, heb ik dan een andere bocht erbij nodig om de demper op de juiste plek te krijgen?
Een Megatron demper vind ik ook leuk 😄
 

Bijlagen

  • IMG20210923184645.jpg
    IMG20210923184645.jpg
    482 KB · Weergaven: 12
Je bedoeld Megaton zeker?
Dat kan je beter aan de leverancier vragen,
 
Terug
Bovenaan Onderaan