Het is in vergelijking met andere systemen. In de loop der jaren zijn dat er de nodige geweest (en de auto is nog dezelfde).Overigens kan ik absoluut niet zeggen dat de voorloper, de A1 traag is of een slechte GPS heeft. Heb je misschien een auto met warmte werend glas? Want daar houden sommige GPS systemen niet zo van.
Die extra aansluiting aan de achterzijde is er voor om andere apparaten van de stroom te voorzien.
http://www.geotel.cc/g1.php
Ik heb de Geotel G1 binnen gekregen. Het toestel ziet er prima uit. Scherm is helder en in zonlicht afleesbaar. Hij is ook behoorlijk groter dan de A1.
Alleen valt mij wel op dat het batterijdeksel lang zo stevig niet vast zit als bij de A1. En het lijkt mij ook minder goed waterdicht. Bij de A1 kun je aan het deksel van alles vast maken en zo de telefoon op het stuur vastmaken.
Leuk detail (dacht ik) is de USB aansluiting aan de achterkant van de telefoon. Rechtstreeks op de de accu. Dat maakt het dan weer makkelijker om een nette laadaansluiting te fabriceren. Zit uit het zicht en redelijk beschermd onder het toestel.
Echter geeft de telefoon niet aan dat de batterij geladen wordt als je deze aansluiting gebruikt. Terwijl de batterij wel degelijk geladen wordt. De batterij is een soort powerbank. En met 7500 mAh is laden waarschijnlijk niet eens nodig. Maar toch. We gaan kijken hoe het een en ander in de praktijk werkt.
Een probleem wat bij de Rider 400/550 al vaker werd aangekaart is het bedienen van de smartphone met je handschoen.
Tijdens het rijden is het uiteraard nooit verstandig om te doen maar ondanks dat is het wel prettig dat het met de handschoenen aan wel kan.
De Rider 450 heeft daarvoor een nieuw scherm gekregen waarmee dit wel mogelijk moet zijn. Dit probleem speelt echter ook bij de smartphone aangezien lang niet iedere smartphone met handschoenen te bedienenen is. Sommige handschoenen (steeds meer overigens) hebben garen in de vingertop zitten waarmee het bedienen wel mogelijk zou moeten zijn. Voor de handschoenen die dit niet hebben of niet goed werkt kwam ik een oplossing tegen. Nanotips. Hiermee maak je iedere handschoen touchscreen vriendelijk.
Nog niet. Ik ben wel van plan om het te gaan kopen.
Ik ben absoluut geen voorstander om het bedienen tijdens het rijden maar ik ben ook niet roomser dan de paus.
Ik merk wel dat ik best irritant vind, dat ik iedere de handschoen uit moet doen als ik stil sta.
Dat werkt inderdaad ook maar de houdbaarheid van die lik is erg beperkt. 2-3 keer ergens op klikken en de handschoen is weer droog.Kleine tip: geef eens een lik over je handschoenwijsvinger en probeer dan je smartphone eens te bedienen...
De A1 nadat er een achterwiel van motor overheen is gegaan:
Zijn beide lagen glas kapot of alleen de voorste? (Nog een voordeel van een goepkope rugged phone tov een TT ;-)De A1 nadat er een achterwiel van motor overheen is gegaan:
Ja en het vervelende is dat de SD kaart problematiek in 4 en in 5 zat. Ik heb de TomTom kaarten nooit op de SD kunnen krijgen... Android versies lopen achter? ....