Anti-diefstal tip: Airtag

Waarom ben je verbaast dat de politie een onderzoek instelt als er aangifte is gedaan en er aanwijzingen zijn?
Omdat er nog zoveel op de plank ligt dat belangrijker is dan een gejatte rugzak.
Door het afpoederbeleid.
Door verhalen her en der waaronder ook op MF.
Enz.
Enz.

Ben blij dat ze hebben ingegrepen en met de uitkomst. Ik leef nog steeds met de gedachte dat je aangifte doet voor de statistiek of de verzkekering en niet met de hoop dat de politie er wat aan gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Omdat er nog zoveel op de plank ligt dat belangrijker is dan een gejatte rugzak.
Door het afpoederbeleid.
Door verhalen her en der waaronder ook op MF.
Enz.
Enz.

Ben blij dat ze hebben ingegrepen en met de uitkomst. Ik leef nog steeds met de gedachte dat je aangifte doet voor de statistiek of de verzkekering en niet met de hoop dat de politie er wat aan gaat doen bij dit soort zaken.
Jammer dat je zo denkt. Er zijn natuurlijk wel veel aangiften die echt voor de statistiek en de verzekering zijn zonder enige aanwijzing (geen imeinummer bij telefoon, geen frame of serienummer bij gereedschap/apparaten. Er wordt juist veel ingezet op juist jouw voorbeeld. Ik wil je wel uitleggen waarom,..het is in de opsporing heel makkelijk om van diefstal/verduistering afkomstige goederen op te sporen omdat het een delict is wat nooit afloopt (het is namelijk heling op dat moment) Heling is altijd heterdaad en geeft veel meer bevoegdheden. Als iemand dat redelijk accuraat kan aangeven waar een goed is op dat momentkun je vrij eenvoudig doorstappen. (Ik denk aan die fatbikes van 2300 euro die als bosjes gestolen worden maar ook weer aangetroffen worden in boxen,...) Ik begrijp het gevoel dat je uitspreekt en snap dat de verwachtingen hoog liggen als er iets gestolen wordt maar vaak geven aangevers (niet opzettelijk trouwens) bijna of geen werkbare aanwijzingen. En natuurlijk kun je pech hebben en pas heel laat geholpen worden bij het doen van aangifte,..helaas is de vraag altijd groter dan de capaciteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Het waarschuwt de dief intussen dus ook.. Heb een tijdje zo’n tag in de auto gehad, om die reden. Passagiers met een iphone kregen dan telkens volgende melding op hun telefoon:
Bekijk bijlage 1869583

De privacy wetgeving steekt er dus een stokje voor.. Apple heeft intussen ook wat op z’n website staan hierover:

Als je de melding krijgt kan je trouwens zelf de tag uitschakelen om niet meer gevolgd te worden. Voor mij is het dus waardeloos geworden op die manier. De dief krijgt dus direct melding en kan ‘t gewoon uitschakelen direct.

Edit: als de dief geen iphone heeft dan gaat mijn stelling niet op uiteraard hé.
Kleine aanvulling, er zijn ook op Android telefoons apps te instaleren die AirTags en soortgelijke trackers detecteren en daar via de telefoon melding van maken.
 
Nutteloos niet, ik heb dankzij de AirTag al 2 van mijn motoren kunnen terugvinden na diefstal.

Nu heb ik er ook een Invoxia GPS tracker in gestopt, zodat ik een melding krijg zodra de motor begint te bewegen en deze houdt ook de historie bij (wat de AirTag niet doet)

Het beste is natuurlijk de motor diefstal laten verzekeren.

Wat bedoel je met die laatste zin? Het beste voor wie of wat?
Met verzekeren pak je de bron niet aan, sterker nog: je zorgt voor meer nieuwe motoren op straat en dus meer "handelswaar"

Ik vind het beste dat je je motor terug vind en dat de dief gestraft wordt.

Ikzelf heb de keuze gemaakt om motoren te rijden die niemand wil hebben. Dat vind ík de beste diefstalverzekering. (Geen zorgen en geen werk mee)
 
Wat bedoel je met die laatste zin? Het beste voor wie of wat?
Met verzekeren pak je de bron niet aan, sterker nog: je zorgt voor meer nieuwe motoren op straat en dus meer "handelswaar"

Ik vind het beste dat je je motor terug vind en dat de dief gestraft wordt.

Ikzelf heb de keuze gemaakt om motoren te rijden die niemand wil hebben. Dat vind ík de beste diefstalverzekering. (Geen zorgen en geen werk mee)
Wat ik daarmee bedoel is dat je de dieven niet kan tegenhouden als ze je motor willen meenemen. Ongeacht hoe goed je hem op slot hebt gezet en/of er trackers in zitten. Ik heb foto's gezien van opengebroken garagedeuren waarbij ze een S1000RR hebben meegenomen.

Voorkomen is beter dan genezen, maar in dit geval kan je het niet echt voorkomen (tenzij je een motor rijdt die niemand wil hebben inderdaad), dus dan maar genezen.

Dat de dief gestraft wordt wil ik ook wel, maar zo simpel is het niet. Ik heb twee diefstallen meegemaakt en heb van beide camerabeelden. Maar ze hebben niemand kunnen straffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan