antwoord op bezwaar, maar geen foto

Dan wordt die boete echt niet kwijtgescholden hoor ;)
dat weet ik, maar het kan toch een van beide zijn?:^


Waar komt toch dat idee vandaan dat overal bezwaar tegen aangetekend moet worden :? Zelf te hard rijden en dan nog proberen er op wat voor manier dan ook onderuit te komen... En dat allemaal van onze belastingcenten :P~[/quote]
 
Dan wordt die boete echt niet kwijtgescholden hoor ;)
dat weet ik, maar het kan toch een van beide zijn?

:^


Waar komt toch dat idee vandaan dat overal bezwaar tegen aangetekend moet worden :? Zelf te hard rijden en dan nog proberen er op wat voor manier dan ook onderuit te komen... En dat allemaal van onze belastingcenten :P

wie zegt dat ik er onderuit wil komen? ik wil gewoon die foto hebben. Er worden wel eens vaker fouten gemaakt.
 
dat weet ik, maar het kan toch een van beide zijn?
Dat kan maar je rijdt vast wel eens op die plek en ook vast wel eens te hard? Dan is de kans groot dat het gewoon een terechte boete is.


wie zegt dat ik er onderuit wil komen? ik wil gewoon die foto hebben. Er worden wel eens vaker fouten gemaakt.
Ik neem aan dat je bezwaar maakt om niet te hoeven betalen en niet omdat je zin had om eens een brief te schrijven ;)
 
Dat kan maar je rijdt vast wel eens op die plek en ook vast wel eens te hard? Dan is de kans groot dat het gewoon een terechte boete is.
Ik rij normaliter niet te hard. Het is mijn eerste boete in de 3 jaar dat ik mijn rijbewijs heb.


Ik neem aan dat je bezwaar maakt om niet te hoeven betalen en niet omdat je zin had om eens een brief te schrijven ;)
Ik wil niet betalen als het niet terecht is. Mij is alleen niet duidelijk gemaakt of het terecht is. Vind je het erg als ik het niet zomaar even aanneem?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap TS wel, ik ben ook eens naar het politiebureau gereden om details op te vragen van een boete die per flitskast was geconstateerd. Ik kon me er niets bij voorstellen.

Ik was het dus wel, alles klopte, maar ik vond het een prettige bevestiging, en ik accepteerde de boete. Ze lieten zelfs op Google Earth zien waar de kast stond en wat ik fout gedaan had, en had moeten doen. Ging om tegen het 1-richting in rijden. Ik was een weg ingereden. Daar geparkeerd, en later omgekeerd en teruggereden.
 
Dan wordt die boete echt niet kwijtgescholden hoor ;):^


Waar komt toch dat idee vandaan dat overal bezwaar tegen aangetekend moet worden :? Zelf te hard rijden en dan nog proberen er op wat voor manier dan ook onderuit te komen... En dat allemaal van onze belastingcenten :P

TS heeft groot gelijk, gewoon standaard altijd bezwaar indienen. Er zijn genoeg verhalen bekend van ongeeikte sets of flitsen in een bocht waarbij heel de meting gewoon van geen kanten klopt. Laat hen maar bewijzen dat alles goed zat.
 
Ik rij normaliter niet te hard. Het is mijn eerste boete in de 3 jaar dat ik mijn rijbewijs heb.
Ik ook niet O-) en toch kreeg ik laatst een (gelukkig redelijk lage) boete omdat ik ergens toch iets te hard gereden had -O- Een ongeluk wat snelheid betreft zit in een klein hoekje.


Ik wil niet betalen als het niet terecht is. Mij is alleen niet duidelijk gemaakt of het terecht is. Vind je het erg als ik het niet zomaar even aanneem?
Erg niet :) alleen is het (zeker op MF) bijna standaard dat mensen bezwaar aantekenen om te kijken of ze er onderuit kunnen komen terwijl ze weten dat ze wel eens te hard rijden, daar geweest zijn etc. Dan denk ik dus: gewoon betalen en niet zeuren over foto's, rapporten etc. Je weet dat die kans bestaat dat je moet dokken en als je dat niet wilt moet je op zeker gaan rijden.
 
Erg niet :) alleen is het (zeker op MF) bijna standaard dat mensen bezwaar aantekenen om te kijken of ze er onderuit kunnen komen terwijl ze weten dat ze wel eens te hard rijden, daar geweest zijn etc. Dan denk ik dus: gewoon betalen en niet zeuren over foto's, rapporten etc. Je weet dat die kans bestaat dat je moet dokken en als je dat niet wilt moet je op zeker gaan rijden.
:^

TS heeft groot gelijk, gewoon standaard altijd bezwaar indienen. Er zijn genoeg verhalen bekend van ongeeikte sets of flitsen in een bocht waarbij heel de meting gewoon van geen kanten klopt. Laat hen maar bewijzen dat alles goed zat.
:Z

Kansloze gezeik altijd. Door dat geneuzel ligt mijn bezwaar wat wel oprecht gemeend is ergens onderop een stapel te wachten tot alle bezwaren van dit soort losers (yep, meer kan ik er niet van maken) doorgewerkt zijn. :W

Wees een vent/vrouw en betaal gewoon die boete, als het bedrag overeenkomt met de geconstateerde (uiteraard gepleegde) overtreding. :W
 
Laatst bewerkt:
:^:Z

Kansloze gezeik altijd. Door dat geneuzel ligt mijn bezwaar wat wel oprecht gemeend is ergens onderop een stapel te wachten tot alle bezwaren van dit soort losers (yep, meer kan ik er niet van maken) doorgewerkt zijn. :W
hoezo is jouw bezwaar wel gemeend en oprecht en de mijne niet?

Wees een vent/vrouw en betaal gewoon die boete, als het bedrag overeenkomt met de geconstateerde (uiteraard gepleegde) overtreding. :W
het is nog steeds de vraag of hij gepleegd is. Dat is het hele eieren eten.

Kijk, ik kan de reactie wel begrijpen. Er zijn gewoon wel een heel groot aantal mensen die consequent te hard rijden. Ik ben daar alleen niet een van, zeker gezien dit mijn eerste boete is wil ik toch wel even toetsen hoe ze hieraan komen.
 
hoezo is jouw bezwaar wel gemeend en oprecht en de mijne niet?
Geen idee of je bezwaar terrecht is, ik doelde op het algemene verhaal dat mensen die wel weten dat het gewoon klopt alsnog bezwaar aan gaan tekenen.

Mijn verhaal?

Gelaserd en aangehouden met 24 te hard bbk, bedrag: agent 120, boetebase.nl 120, zelf in het bijbeltje van een andere diender gekeken 120, cjib: 164.... ;)

En nee, in dat bezwaar staat geen gemiep over of de betreffende agent wel mag laseren of niet, of het niet in een bocht was of niet bladiebla... Wil gewoon weten waarom het bedrag van het cjib niet klopt met de rest van mijn bronnen....

Kijk, ik kan de reactie wel begrijpen. Er zijn gewoon wel een heel groot aantal mensen die consequent te hard rijden. Ik ben daar alleen niet een van, zeker gezien dit mijn eerste boete is wil ik toch wel even toetsen hoe ze hieraan komen.
Ik rij consequent te hard, maar betaal ook gewoon consequent mijn boetes, mits ze administratief kloppen...
 
Laatst bewerkt:
volgens mij hoef je in nederland niet je onschuld te bewijzen. Maar moet de beschuldigende partij jou met bewijzen jou schuld bewijzen. Dus laat ze maar lekker op de proppen komen met de foto oid. Zou ff lekker worden. Kan je straks zelf foto's gaan maken als je te hard rijd of door rood rijd.
 
Omgekeerde bewijslast bij mulder zaken. Stel ze beschuldigen mij van een mulder delict, en deze is volledig uit de duim gezogen, dan is het alsnog aan mij om mijn onschuld aan te tonen.

Mocht je dit willen omdraaien dan moet je via wet van openbaarheid bestuursorganen iets moeten doen.
 
:^:Z

Kansloze gezeik altijd. Door dat geneuzel ligt mijn bezwaar wat wel oprecht gemeend is ergens onderop een stapel te wachten tot alle bezwaren van dit soort losers (yep, meer kan ik er niet van maken) doorgewerkt zijn. :W

Wees een vent/vrouw en betaal gewoon die boete, als het bedrag overeenkomt met de geconstateerde (uiteraard gepleegde) overtreding. :W

Ik vind jou moralistische gedrag nog veel kanslozer :W
Maar ik ben blij dat jij zo tevreden bent met de graaiende overheid en je ze 100% vertrouwd.

En ja ik stuur lekker bezwaarschriftjes in, laat heel dat justitiele apparaat maar lekker overlopen dat hebben ze er zelf naar gemaakt door van die kansloze boetes te geven voor 5 km/h te snel :W

De wet mulder is gewoon in het leven geroepen om lekker te kunnen graaien zonder bewijsmateriaal te hoeven leveren. Als ik een boete krijg en ook al weet ik dat deze terecht is dan wil ik nog steeds weten of de apparatuur waarmee de overtreding is geconstateerd goed werkt. Is dat zoveel gevraagd? Moet ik alles maar gewoon betalen en altijd denken: ze zullen wel gelijk hebben?

Ik ben geen onderdaan/slaaf van de overheid al denken ze dat wel in Den Haag. Ik wil gewoon bewijs, simpel as that.

Trouwens wat je zegt van onder op de stapel is bullshit. Ze moeten namelijk binnen een aantal weken verplicht reageren, doen ze dat niet dan wordt de boete kwijtgescholden dus je hebt er alleen maar voordeel mee!! :W
 
hmm, daar kan ik inhoudelijk natuurlijk niet tegenop :/

Dat kon je ook niet op mijn voorgaande post dus dat maakt weinig verschil ;)
Betaal jij je boetes nou maar gewoon want ze zijn allemaal terecht, dan blijf ik lekker wobjes insturen :)

Typisch nederlands, jezelf overal maar voor laten verzekeren en alles maar betalen want stel.... Nederlanders zijn gewoon een schijterig volkje die alles maar pikken en constant over zich heen laten lopen. Daar staan wij om bekend.

Als ik dan de zoveelste onzinboete krijg voor 5 km/h te snel en ik ga in bezwaar kan ik ineens mijn verantwoordelijkheid niet nemen :')

Als iemand bezwaar indient laat hem/haar dat toch lekker doen, daar is toch een wet voor die dat mogelijk maakt? Ik snap niet waarom er hier altijd zo afgereageerd wordt op mensen die gewoon gebruik maken van hun grondrechten, maar goed dit is allang geen motor-forum.nl meer maar eerder moraal-forum.nl.

Lekker leven en laten leven.
 
Betaal jij je boetes nou maar gewoon want ze zijn allemaal terecht, dan blijf ik lekker wobjes insturen :)

begrijpend lezen ook niet je beste kant. :W
:^

Typisch nederlands, jezelf overal maar voor laten verzekeren en alles maar betalen want stel.... Nederlanders zijn gewoon een schijterig volkje die alles maar pikken en constant over zich heen laten lopen. Daar staan wij om bekend.
Weet je wat ook typisch nederlands is... overal over lopen te zeuren... bijv:

Als ik dan de zoveelste onzinboete krijg voor 5 km/h te snel
Waar moeten ze dan beginnen met boetes uitdelen? Bij 10? 15? 150? Bij 10 gaat iedereen weer bezwaartjes schrijven omdat ze een boete thuisgestuurd krijgen van 11 te hard....

en ik ga in bezwaar kan ik ineens mijn verantwoordelijkheid niet nemen :')
Dat was net zo nuttig bedoeld als mijn 'moralistische geneuzel'...

maar goed dit is allang geen motor-forum.nl meer maar eerder moraal-forum.nl.
En dit buiten typisch nederlands... typisch MF... iemand met een andere mening maar direct een titel meegeven waar het woordje 'moraal' in voor komt... ongeacht het achtervoegsel...
 
Als iemand bezwaar indient laat hem/haar dat toch lekker doen, daar is toch een wet voor die dat mogelijk maakt? Ik snap niet waarom er hier altijd zo afgereageerd wordt op mensen die gewoon gebruik maken van hun grondrechten...
Het feit dat het een grondwet is houdt nog niet in dat je het altijd maar moet doen ook al weet je dat je fout zit :?


...maar goed dit is allang geen motor-forum.nl meer maar eerder moraal-forum.nl.
Grappig, dat riepen ze* lang voor jouw tijd op MF ook al :P
Maar wat wil je nou zeggen: dat iedereen die het vreemd vindt dat je bezwaar maakt als je weet dat je fout zit een moraalridder is :? _O- :W


Lekker leven en laten leven.
Maar wel nog even iemand uitmaken voor moraalridder :z


Waar moeten ze dan beginnen met boetes uitdelen? Bij 10? 15? 150? Bij 10 gaat iedereen weer bezwaartjes schrijven omdat ze een boete thuisgestuurd krijgen van 11 te hard....
:^
 
:^Weet je wat ook typisch nederlands is... overal over lopen te zeuren... bijv:Waar moeten ze dan beginnen met boetes uitdelen? Bij 10? 15? 150? Bij 10 gaat iedereen weer bezwaartjes schrijven omdat ze een boete thuisgestuurd krijgen van 11 te hard....Dat was net zo nuttig bedoeld als mijn 'moralistische geneuzel'...En dit buiten typisch nederlands... typisch MF... iemand met een andere mening maar direct een titel meegeven waar het woordje 'moraal' in voor komt... ongeacht het achtervoegsel...

Hehe tja ook jij moet toegeven dat het moraalgehalte hier het grootste is van heel internet, dat zagen we wel met de t-shirt en sandalen topics })

Wat dat betreft snap ik niet dat mensen hier nog posts als deze maken, de reacties zijn toch altijd: billen, blaren etc.

Misschien tijd voor een sticky bovenin met een link naar flitsservice juridisch voor vragen over bekeuringen/bezwaar etc ;)
 
De foto kan je gewoon kopen. Voor, ik meen, 4 euro nog wat sturen ze 'm gewoon op. Wat desalniettemin normaal gesproken ook werkte is zeggen dat je de foto nodig hebt jezelf indien nodig te verdedigen. Dan kwam'ie gewoon gratis. Eigenlijk raar dat ze 'm niet gewoon meegestuurd hebben.

Groeten, Karl
 
moet nog eens gaan betalen voor iets wat ik eigenlijk gewoon bij de boete hoor te krijgen.

afijn. Ik heb al een verzoek ingedient om de "bijgevoegde stukken" opnieuw te versturen. Tevens heb ik maar meteen een Wob verzoek gedaan aangezien de kans groot is dat ze die foto alsnog niet sturen.

het is jammer. Als ze die foto in de eerste instantie gestuurd hadden dan was waarschijnlijk de kous daarmee af. Nu ben ik wel erg geneigd om alles toch maar even te gaan uitzoeken. Ben er nu toch al wat tijd mee kwijt. Maargoed, ik wacht maar eerst af op die foto... misschien is er namelijk helemaal niets aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind jou moralistische gedrag nog veel kanslozer :W
Maar ik ben blij dat jij zo tevreden bent met de graaiende overheid en je ze 100% vertrouwd.

En ja ik stuur lekker bezwaarschriftjes in, laat heel dat justitiele apparaat maar lekker overlopen dat hebben ze er zelf naar gemaakt door van die kansloze boetes te geven voor 5 km/h te snel :W

De wet mulder is gewoon in het leven geroepen om lekker te kunnen graaien zonder bewijsmateriaal te hoeven leveren. Als ik een boete krijg en ook al weet ik dat deze terecht is dan wil ik nog steeds weten of de apparatuur waarmee de overtreding is geconstateerd goed werkt. Is dat zoveel gevraagd? Moet ik alles maar gewoon betalen en altijd denken: ze zullen wel gelijk hebben?

Ik ben geen onderdaan/slaaf van de overheid al denken ze dat wel in Den Haag. Ik wil gewoon bewijs, simpel as that.

Trouwens wat je zegt van onder op de stapel is bullshit. Ze moeten namelijk binnen een aantal weken verplicht reageren, doen ze dat niet dan wordt de boete kwijtgescholden dus je hebt er alleen maar voordeel mee!! :W

Ja, ga zo door |( Kan je straks in september weer klagen dat de (onzin-)boetes weer verhoogd gaan worden :Z Emigreren al overwogen? :W
 
Ha leuk, het wordt een chips en bier topic :9

Laat ik dan ook maar ff mijn mening spuien:
Ik rij zo af en toe een boete, eigenlijk nooit met de motor, maar meestal met het koekblik.
Als ik ook maar enigzins het idee heb dat mijn boete terecht is, dan betaal ik gewoon. Maar heb ik twijfels, dan teken ik bezwaar aan.

Ik ben het overigens deels met Martijn eens dat wij veel te makkelijk als Nederlanders maar zaken accepteren. Als vrachtwagenchauffeurs hier protesteren tegen een wederom absurde accijnsverhoging op de diesel, dan gaan ze een half uurtje stapvoets op de snelweg rijden. En dan nog geeneens op alle snelwegen, maar op aangekondigde plaatsen. Whoeoeoeoe, da's wel erg gewaagd |(
Nee, neem dan de Fransen: die blokkeren gewoon de hele boel en het land staat vast. Kijk, dat noem ik nou kerels! Tuurlijk heb je daar als gewone burger veel last van, maar we hoeven toch niet alles te pikken van die graaiers uit Den Haag. Owja, ik ben zelf ook (gemeente)ambtenaar, maar voor het gegraai uit DH heb ik geen goed woord over.

En dan dat eeuwige gezeik over veiligheid op de weg: geef gewoon toe dat je staat te flitsen omdat het zo lekker de staatskas spekt, daar zou ik veel beter mee kunnen leven dan die hypocriete reden die men nu altijd maar noemt.
Ben je echt voor verkeersveiligheid, dan ga je controleren bij scholen en in woonwijken. Als je daar 10 km te hard rijdt, kan dat echt ongelukken tot gevolg hebben, terwijl die 10 km te hard op de snelweg of provinciale weg echt niets uitmaakt. Haal die mensen die constant 75 rijden en voor de bocht terugvallen naar 65 eens van de weg en wijs ze erop wat er achter hun gebeurd in auto's.

Ach, ik hou er maar eens me op. De meesten van jullie zullen wel begrijpen wat ik bedoel 8-)

En dan nog ff voor TS: de overheid is verplicht om op grond van de WOB alle* gegevens die zij voor het uitvoeren van haar taak als publiekrechtelijk lichaam (dus niet in het privaatrechtelijk verkeer) aan de burger kenbaar te maken als deze daarom vraagt. Alleen als de staatsveiligheid of gegevens die een ander kunnen schaden in het geding zijn mogen ze weigeren informatie te verstrekken.

* alle: geschreven en digitale documenten, email, zelf aantekeningen van een ambtenaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan