BoyB
MF veteraan
- 26 jun 2006
- 10.484
- 14
Nou daar stond ik dan. Met de motor gepoetst en wel, voor het eerst weer buiten na een paar weken in de garage te hebben gestaan. Klaar voor de start, beetje choke erop, koppeling in, en starten maar...
Normaal gesproken zou ie zo lopen, maar nu bleef ie maar doorstarten. Choke dicht, anders verzuipt ie. Nog even doorstarten. Kut... Rook ook al veel benzine. Dat kan niet goed zijn. Fuck, wat kan dat zijn Verstopte leiding of carburateurs... geen idee. Maar even kijken. Máár de motor stond niet thuis, maar bij familie in de garage. En natuurlijk geen gereedschap te vinden. En natuurlijk niemand thuis om even te wijzen waar dat dan wel ligt...
Wat nu? Ik had gisteren al de pech dat ik de ANWB heb moeten bellen nadat m'n koekblik ermee ophield op de snelweg. Wat blijkt, distributieriem naar de tandjes. Zuigers en kleppen staan tegen elkaar, en er komt (of kwam eigenlijk) een heel raar metaal op metaal gepingel uit het blok. koekblik...
Dus maar met de trein naar het werk. €10,- (dus stukken duurder dan koekblik of motor!)voor een enkele reis, mét overstappen en bijna verdubbeling van de reistijd. Gelukkig hoefde ik gisteren niet, zoals normaal, vroeg te beginnen, want dan kan ik niet eens op tijd komen...
Maar om nu daags erna wéér de ANWB te moeten bellen... Tsja, en toen kreeg ik een ingeving! Ik ben ook nog lid van de KNMV en heb daar ook recht op de pechdienst. Even bellen maar. Situatie uitgelegd en een 30-40 min. later wordt ik gebeld. Hulp staat voor de deur.
Ik loop naar buiten, en zie een bergings voertuig. Ik kon alleen maar: uitbrengen
Ik vraag, in mijn aller onschuld, aan hem:"Geen gereedschap?"
"Nee," zegt ie "ik kom je allen wegslepen ivm je lege accu."
"Lege accu? Ik heb geen lege accu, maar ergens zit iets verstopt, en daarom start ie niet." "Nou," zegt ie "ik ben geen monteur, dus kan ik hier niks voor je doen, maar ik kan je wel ergens afzetten met de motor."
Nou zo gezegd zo gedaan dan maar, want ja anders sta ik daar over een uur nog zonder gereedschap en met 'n niet startende motor. Dus motor maar bij de dealer gezet, bij gebrek aan ruimte om te sleutelen thuis. Helaas was het al aan het einde van de middag, dus niet meer vandaag klaar.
Dus bel je de KNMV pechservice. Bij de alarmcentrale duidelijk verteld wat er aan de hand was. Dan verwacht ja op z'n minst een tot aan de tanden volgepakte FJR of PanEuropean met een monteur erop die afgestudderd is met álle Haynes manuals in zijn kop gestampt, nee dan komt er een bergingsvoertuig om je op te halen...
Volgende keer toch maar weer de ANWB. Eerst kijken of het gefixt kan worden, en dan kan je altijd nog gesleept, of vervoerd, worden.
Al met al een lekker begin van het weekend dus.
Normaal gesproken zou ie zo lopen, maar nu bleef ie maar doorstarten. Choke dicht, anders verzuipt ie. Nog even doorstarten. Kut... Rook ook al veel benzine. Dat kan niet goed zijn. Fuck, wat kan dat zijn Verstopte leiding of carburateurs... geen idee. Maar even kijken. Máár de motor stond niet thuis, maar bij familie in de garage. En natuurlijk geen gereedschap te vinden. En natuurlijk niemand thuis om even te wijzen waar dat dan wel ligt...
Wat nu? Ik had gisteren al de pech dat ik de ANWB heb moeten bellen nadat m'n koekblik ermee ophield op de snelweg. Wat blijkt, distributieriem naar de tandjes. Zuigers en kleppen staan tegen elkaar, en er komt (of kwam eigenlijk) een heel raar metaal op metaal gepingel uit het blok. koekblik...
Dus maar met de trein naar het werk. €10,- (dus stukken duurder dan koekblik of motor!)voor een enkele reis, mét overstappen en bijna verdubbeling van de reistijd. Gelukkig hoefde ik gisteren niet, zoals normaal, vroeg te beginnen, want dan kan ik niet eens op tijd komen...
Maar om nu daags erna wéér de ANWB te moeten bellen... Tsja, en toen kreeg ik een ingeving! Ik ben ook nog lid van de KNMV en heb daar ook recht op de pechdienst. Even bellen maar. Situatie uitgelegd en een 30-40 min. later wordt ik gebeld. Hulp staat voor de deur.
Ik loop naar buiten, en zie een bergings voertuig. Ik kon alleen maar: uitbrengen
Ik vraag, in mijn aller onschuld, aan hem:"Geen gereedschap?"
"Nee," zegt ie "ik kom je allen wegslepen ivm je lege accu."
"Lege accu? Ik heb geen lege accu, maar ergens zit iets verstopt, en daarom start ie niet." "Nou," zegt ie "ik ben geen monteur, dus kan ik hier niks voor je doen, maar ik kan je wel ergens afzetten met de motor."
Nou zo gezegd zo gedaan dan maar, want ja anders sta ik daar over een uur nog zonder gereedschap en met 'n niet startende motor. Dus motor maar bij de dealer gezet, bij gebrek aan ruimte om te sleutelen thuis. Helaas was het al aan het einde van de middag, dus niet meer vandaag klaar.
Dus bel je de KNMV pechservice. Bij de alarmcentrale duidelijk verteld wat er aan de hand was. Dan verwacht ja op z'n minst een tot aan de tanden volgepakte FJR of PanEuropean met een monteur erop die afgestudderd is met álle Haynes manuals in zijn kop gestampt, nee dan komt er een bergingsvoertuig om je op te halen...
Volgende keer toch maar weer de ANWB. Eerst kijken of het gefixt kan worden, en dan kan je altijd nog gesleept, of vervoerd, worden.
Al met al een lekker begin van het weekend dus.
Laatst bewerkt: