Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Thanks, ga ik zeker even bekijken bij de jongens van Kriega. Ziet er goed uit op je Bike PLodewijck. Mooie kleursetting btw.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Ruud. Ik ben nu sinds een half jaar in bezit van een dorsoduro 750 uit 2008. Het is een zwarte met rode rimstriping en arrows eronder. Hij rijdt heerlijk ondanks de bekende nadelen:
bagage-ellende, actieradius.

Nu heb ik een tweetal problemen en een drietal vragen waarbij ik hoop dat mensen hiervan weten wat er aan de hand is of hoe dit op te lossen. Ik heb natuurlijk al wel het een en ander gelezen op dit forum.

1. De dorso rijdt wat bokkig. Ik wil hem graag laten remappen. Iemand een idee waar dit kan? En is het wellicht ook al voldoende een Fuel optimizer aan te schaffen?

2. Er zit vocht in mijn teller en soms doet de kilometerteller het helemaal niet. Iemand een idee of dit aan de sensor ligt?

3. Waar brengen jullie je Dorso heen voor onderhoud?

Alvast bedankt voor de reacties en veel rijplezier met het aankomende mooie weer...

Ruud

Punt 1 is makkelijk op te lossen door voor een tandwiel te monteren dat één tandje kleiner is.
Hierdoor rijdt de Dorso veel soepeler!
 
@ Davidian78
Mocht je interesse hebben in een O2 optimizer, dan heb ik er een voor je.
Heb hem vorig jaar via een groupbuy op dit forum gekocht. Maar brengt bij mijn motor niet het gewenste resultaat.
Ik ga nu proberen om via een ecu remap op het door mij gewenste resultaat te komen.

Heeft er bij mij 2 dagen opgezeten. Nieuwprijs incl. verzenden €95-100,-
Heb je interesse, doe een bod.
 
Vorige week een setje Moto-Master Flame remschijven gemonteerd 8-)

full

full
 
Beste Mede Dorso rijders,

Ik ben nu inmiddels één jaar trotse bezitter van een dorsoduro 750. En tot nu toe nooit problemen gehad tot gisteren. Sinds een week heb ik andere einddempers gemonteerd nu had ik gisteren opeens last dat de motor heel onregelmatig en slecht begon te lopen wanneer ik een constante snelheid probeerde aan te houden. Het was zo wanneer de gas hendel in een zelfde positie hou de motor langzaam in snelheid terug liep en soms weer versnelde. Op de route naar huis ben ik langs de plaatselijke motor dealer gereden (geen aprilia dealer) Die belde mij vanmiddag terug en kwam met het verhaal dat het door de andere dempers kwam en de motor moet worden afgesteld. Persoonlijk dacht ik zelf dat dit niet de oorzaak was. Daarom contact opgenomen met Arie molenaar deze vond het een vreemde geval en zouden wel kunnen gaan zoeker maar rade mij aan eerst zelf even te kijken door de orginele demper te monteren want zij zeiden dat de motor veelal geen andere afstelling nodig had.

Voor dat ik zelf allemaal dingen ga proberen of de Dealer ga laten zoeken zou ik graag jullie om raad willen vragen.

Bij voorbaat dank.
 
Je motor loopt te arm door de nieuwe dempers, installeer een motocorsaro o2 optimizer en het moet beter zijn :) Dit is een van de populairste mods op de Dorsoduro. Verder is er namelijk niks te doen aan de afstelling.
 
Laatst bewerkt:
Deze maand nieuwe bandjes erop gaan leggen. Heb in het verleden vaak met pilot power 2ct of road 2ct gereden. Nu zitten er metzelers op. Bevalt ook prima. Iemand nog suggesties??
 
Deze maand nieuwe bandjes erop gaan leggen. Heb in het verleden vaak met pilot power 2ct of road 2ct gereden. Nu zitten er metzelers op. Bevalt ook prima. Iemand nog suggesties??

Heb er net de nieuwe Roadsmart 3 onder liggen. Stuurt wat minder zenuwachtig (tov qualifier die er onder lag) en ligt veel stabieler :)
 
Wordt het geluid niet absurd luid icm bijvoorbeeld akra's?
Ben er wel van overtuigd dat t voor een stukje uitlaatgas stromen veel beter is. Maar het geluid is iets wat me tot nu toe tegen gehouden heeft.

Wie heeft hier ervaring met een katvervanger icm open dempers?
 
Wordt het geluid niet absurd luid icm bijvoorbeeld akra's?
Ben er wel van overtuigd dat t voor een stukje uitlaatgas stromen veel beter is. Maar het geluid is iets wat me tot nu toe tegen gehouden heeft.

Wie heeft hier ervaring met een katvervanger icm open dempers?

Zolang je de killers in je dempers laat zitten is het allemaal prima binnen de normen mijn inziens, rij met killers in mijn Leovince dempers zonder kat, en daar komt geluid uit dat niet veel harder, wel dieper, is dan standaard.
 
Zolang je de killers in je dempers laat zitten is het allemaal prima binnen de normen mijn inziens, rij met killers in mijn Leovince dempers zonder kat, en daar komt geluid uit dat niet veel harder, wel dieper, is dan standaard.

Ik rij ook zonder katalysator en met db-killers. Dit is het geluid wat er uitkomt:
https://www.youtube.com/watch?v=NOYH-GMOq00

Prima geluid en zeker niet asociaal hard :]
 
Nee dat valt inderdaad reuze mee.
Lijkt minder hard te klinken dan mijn akra's zonder db killer.

Misschien nog een optie om bij mij erop te knutselen voordat ik binnenkort naar Ruud Fredriks ga voor een ecu remap.
 
Nee dat valt inderdaad reuze mee.
Lijkt minder hard te klinken dan mijn akra's zonder db killer.

Misschien nog een optie om bij mij erop te knutselen voordat ik binnenkort naar Ruud Fredriks ga voor een ecu remap.

Je zegt het zelf al, zonder db-killers. Zonder komt er bij iedereen behoorlijk wat meer volume uit :+
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond. Ik ben mij aan het orienteren op een andere motor en de dorso 1200 kwam voorbij in mijn zichtveld en ben aardig er van gecharmeerd.
Rij nu een gsx-r 1000 2005 en deze bevalt op zich prima, maar ritjes die ik rij met vrienden/collega's zijn best zwaar vanwege het langzamere rijden en pijn in mijn reet die ik heb na 150 km en het protesteren van mijn knie.

Ik ben nu aardig verslaafd aan het vermogen wat ik heb en mijn quickshifter. Ben daarom benieuwd of er hier mensen zijn die de overstap van supersport hebben gemaakt naar een dorsoduro en hoe dit is bevallen. Is de dorsoduro bestand/geschikt tegen een quickshifter

Wat is het onderhoudsinterval van de dorsoduro? 6000 KM? En hebben ze nog zwakke punten. Is de motor geschikt voor langere ritten? Na 200 km snelweg rijden ben ik op de supersport er helemaal klaar mee en weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten en begint de extreme knie houding met mijn beenlengte die hoort bij 1.96 echt problemen te geven.

Heb ook nog de tuono 4V gezien, ook een gaaf model, maar qua beenpositie blijft het dan gelijk met wat ik nu heb.

Alvast bedankt voor jullie hulp/mening.
 
Laatst bewerkt:
Trotse eigenaar van een dorsoduro 1200 sinds enkele weken en nu al problemen :/ :/

in lage versnellingen 1 en 2 met gas geven /wegrijden houd hij plots in :(

soort van mechanisch geluid met schokje .

niet altijd maar zeker elke paar kilometer

iemand zoiets gehad?
 
@S100spit: ik rij sinds febr 2015 de dorsoduro 1.2, na 8j 1000RR honda, en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Voldoende koppel, en zeer handig stuurbare motor, ook voor langere ritjes (vorig jaar nog 800km op 1 dag gebold).

Hij is op onderhoud gegaan na +- 10000 km, verder geen enkel probleem, met uitzondering van een melding dat rechtse knipperlicht stuk was, maar dat bleek vals alarm. Het blijft een Italiaan natuurlijk, en geen Jap ;-)

De zithouding is voor mij met 1m78 zeer comfortabel, en gebruik hem dagelijks voor woon-werk verkeer.

Ga een keer proefrijden, en overtuig jezelf!
 
Ervaring met een 1200 heb ik niet. Maar mijn zitpositie op de 750 is met mijn 1,96 geen enkel probleem.
Ook niet met langere ritten. Alleen lang op de snelweg vind ik niks ivm windvangen, liever lekker binnendoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan