Aprilia Pegaso 650 i.e.

Caliber-63

Rookie
25 mei 2023
4
3
Hallo allemaal,

Ik ben een (bijna) 60 jarige her-opstapper die na zo'n 20 jaar niet gereden te hebben kort geleden een Aprilia Pegaso 650 i.e. uit 2002 heeft
gekocht. Deze motor zit prima met mijn 1.90 meter lengte maar vraagt wel wat gewenning bij lage snelheden. In de eerste vernelling bij
lage toeren bokt hij wat maar schijnt er bij te horen.

Uit voorzorg wil de motor toch zelf een service beurt gaan geven. Zijn er hier mensen die een goed adres/website hebben waar ik voordeling
goede onderdelen kan kopen.

Ik heb er inmiddels wat ritjes op zitten en het valt me op dat de cooling fan gaat blazen wanneer ik de motor uitzet. Ik ga ervan uit dat dat zo hoort
maar wilde het hier toch even navragen of dat zo is.

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-06-07 at 20.49.37.jpeg
    WhatsApp Image 2023-06-07 at 20.49.37.jpeg
    241,3 KB · Weergaven: 21
Leuk ding hoor. Ik heb er zelf een uit '99 (carburatie versie) voor er bij. Onderdelen voor een beurtje zijn nog prima te krijgen bij een aprilia dealer of bijv. NR1motor. Lage toeren zeg maar onder de 3000 houdt-ie niet echt van maar bovenin gaat het erg vlot voor een eencilinder. Ze worden inderdaad snel warm bij lagere snelheden en kunnen blijven blazen met de motor uit. Bij aandachtspunten qua onderhoud kan je ook bij de BMW F650 kijken dat zijn dezelfde blokken (op 1 inlaatklep na) en qua onderdelen ook deels gelijk.
Ik zou de bougiekabel en bougiedop meteen mee vervangen bij een beurt, zeker bij een eencilinder is een goeie vonk belangrijk. Verder willen de achterremcilinders wel gaan vastlopen na veel dienstjaren dus kijk even of je achterremblokken goed "lossen".
Zie ook

Laat je Aprilia Pegaso ff zien​

alhier :)
 
Weet iemand wat de diameter van de O-Ring nr: 8 is die de deksel afdicht? En waar ik hem evt kan bestellen.
Ik kan hem nergens vinden.

1687110673561.jpeg
 
Als de afdek plaat (nr 5 ) er af is kan je zelf heel mooi meten welk rubber je nodig hebt. Hij valt namelijk in de deksel om een rand heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan