Aprilia Tuareg 660

1000041055.jpg


Je zou toch denken dat ik er ondertussen iets van zou leren.. :X

En ja de complete bende is afgebroken.

 
@Garfield het ging echt langzaam.
In zijn 1 over dat single trailtje.
Bocht iets te ruim, voorwiel raakt dode boom/tak die op de grond ligt. Schiet dus naar rechts onder me uit en ik val naar links om.
Ondanks alle ruimte: precies tegen die boom.

Dommer dan een ezel dus eigenlijk, 3 keer met de voorkant tegen een boom.

MST is nog maar de enige op de markt met een stevigere rally toren oplossing.
A 1150 euro.. :X :o
En daarvan hoor ik dat dat ook nou niet echt super stevig is.
En het laswerk ziet eruit alsof de stagiair zijn eerste werkstuk heeft ingeleverd. Bizar voor dat geld.
 
Laatst bewerkt:
@bommes : mooi shit! T is en blijft n mooie motor. K denk dat bij de meeste motoren er dan wel wat afgebroken zou zijn. De nieuwe Transalp 750 is rond de cockpit ook van pisbakkenijzer. Nou, goed herstel van je motor en jezelf toegewenst.
 
IMG-20240107-WA0007.jpg

Dit is de fiets die nu mee doet aan de AER. Zo is ie helemaal 🥵. Alleen een beetje jammer van dat halve voorspatbord. Yamaha inspireert anderen om slechte keuzes te maken 🫣
 

Was wat fris op vrijdag 😒.... Ik doe tegenwoordig ook mee met de Tuareg 660 (Atreides Black) ipv een V85tt. Net z`n 1000 beurt gehad.
Aanpassingen tot dusver:
> De bakplaat vervangen door die van AXP
> Tutoro oiler voor de weg km's
> SW-Motech handkappen van de V85
Nog in afwachting van de Outback Motortek beugels.
1704719869867.jpeg
 
Mooie kleurstelling :Y

Voor offroad gebruik zou ik ook even de mod voor die bout van de schakelpook doen. Als ze dat niet al zelf aangepast hebben voor dit modeljaar.
 
Was wat fris op vrijdag 😒.... Ik doe tegenwoordig ook mee met de Tuareg 660 (Atreides Black) ipv een V85tt. Net z`n 1000 beurt gehad.
Aanpassingen tot dusver:
> De bakplaat vervangen door die van AXP
> Tutoro oiler voor de weg km's
> SW-Motech handkappen van de V85
Nog in afwachting van de Outback Motortek beugels.

Uitlaat origineel gehouden?
Die vind ik wel heel massaal...
 
Beetje koud in mijn garage, 8°C maar het moest uit mijn hoofd..Wat is er nou kapot.

Nog geen half biertje en een paar minuten later staat het apparaat er zo bij.
1000041316.jpg


Nog een 20 minuutjes, en flink koude voeten later.
1000041351.jpg


De schade, linker en rechter bracket gebroken.
1000041344.jpg


1000041345.jpg


Online al meteen gevonden, voor nog geen 100 euro in huis.
1000041368.jpg

Ja benaming is het zelfde maar het waren toch echt 2 verschillende onderdelen die ik aanklikte.

Dat is nog wel erg ver weg van die 1150 euro die de MST Adventure tower kost. Die met dat bras laswerk..

Ga de originele onderdelen maar bestellen, misschien kijken of ik er iets aan kan verstevigen.
Maar niet te veel, dit is wel een goed breekpunt om eerlijk te zijn.
Net als bij zo een perforatierandje rondom de ouderwetse postzegel. Om te voorkomen dat je die in 2en scheurde.
 
Uitlaat origineel gehouden?
Die vind ik wel heel massaal...
Ja, daar hoeft voor mij niet meer geluid uit te komen. En qua gewicht kan ik beter ff aan mezelf werken😅. Ik ga hou die collector wel even in de gaten voor de zomer qua hitte. Als mij dat te gek wordt dan pak ik nog de bochten van arrow dacht ik. .. daarbij lijkt het nog alsof de collector erop zit.

De v85 kon ook goed warm worden maar daar had ik uiteindelijk niet zoveel last van.
 
Ook komend van een V85 viel me al meteen op dat deze Tuareg warmer aan voelt als je er op zit.
Mijn V85 had geen CAT meer, dus de decat y-pijp gemonteerd, met originele demper.
Warmte was daarmee wel iets minder, maar daarvan heb ik geen bewijs anders dan mijn eigen gevoel/idee.

Wel vond ik het teveel herrie maken, zeker na een paar 1000km zonder die CAT, dat had toch wel wat van het dempingsmateriaal uit de de demper geblaft denk ik zo.
Off-road heb ik het liefste zo min mogelijk aandacht en meer geluid helpt daar niet bij.
Dus voor deze Tuareg ben ik er nog niet uit?? .De-cat of Wel-cat.
Meer herrie willen we niet, minder gewicht en warmte is altijd welkom.
 
Ik zag trouwens dat die gasten die met de Eco Africa rally mee rijden op Tuaregs de thermostaat er uit hebben.
+ nog een hele rij aanpassingen maar die thermostaat viel me wel op, ook hun doen dus effectief iets om de temperatuur lager te krijgen.
  • GCorse Titanium full exhaust by Zard
  • Dedicated mapping with lambda sensor operation disabled by UpMap
  • Front cartridges by Andreani
  • Ohlins rear shock absorber by Andreani + 3mm
  • Front wheel 1.85×21 Rear wheel 2.15×18 Excel
  • Canister Elimination
  • SAS valve elimination
  • ABS elimination
  • Elimination of thermostatic valve
  • Biting front single disc
  • Biting rear disc
  • Metzeller Six Days Pro Fim tyres
  • Acerbis Rally Handguards
  • GCorse aluminium underbody
  • Roadbook F2R navigation system with handlebar mounted hand control
  • GCorse aluminium navigation system holder
 
Daar is het niet echt koud dus heeft een thermostaat minder zin. De flow van je koelwater verbetert wel, want niet meer geremd door het klepje van de thermostaat.
 
Eensch, voegt niets toe voor koeling wel voor flow.
Beter een andere temperatuur sensor steken zodat dat fans eerder aan gaan. Dat kan de temp bij lage snelheden (technisch werk) wel lager houden.
 
...
Ga de originele onderdelen maar bestellen, misschien kijken of ik er iets aan kan verstevigen.
Maar niet te veel, dit is wel een goed breekpunt om eerlijk te zijn.
Net als bij zo een perforatierandje rondom de ouderwetse postzegel. Om te voorkomen dat je die in 2en scheurde.

Ik zou zelf denk iets proberen met smalle dunne aluminium strips er langs die je gewoon bij de bouwmarkt haalt. Dan breekt de boel waarschijnlijk alsnog maar dat alu verbuigt alleen. Dat kun je dan met de hand weer terug "in model" buigen. Dan kun je weer door onderweg zonder een handvol plastic.
 
Goed idee @SuperTanker , als het gaat langs de binnenzijde. Erg goede overweging om mee te nemen.

In ander nieuws, wat doe je tegenwoordig als je vast komt te zitten als eerste??

Delen met je matties natuurlijk :Y

Vervolgens moet het lijk omgedraaid



Als jullie denken: waar is de powah, de speed, de ongetemde rally Goeroe??
Die was bang dat hij de sloot in zou bollen..
Dus Rustah!
 
Recht over het gat van de USB poort is waar het orginele torentje van mijn Tuareg is door gebroken.
IMG-20240113-WA0037.jpg


De andere kant is op ongeveer de zelfde lijn ook door gegaan.

IMG-20240113-WA0039.jpg


Beetje vreemd ontwerp ook eigenlijk.
Op ongeveer het "smalste punt", bijna onderaan, dus waar de meeste krachten op komen, zo een groot gat er in laten.
Daar kan mijn bijna 3 jarige dochter nog wel bij bedenken dat dat gaat breken bij de minste of geringste krachten.
20240113_211426.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Misschien is dat juist zo bedoeld ?
Dat deze simpel te vervangen onderdelen kapot gaan ipv. duurdere / complexere onderdelen ?
 
Misschien is dat juist zo bedoeld ?
Dat deze simpel te vervangen onderdelen kapot gaan ipv. duurdere / complexere onderdelen ?
Dat lees en hoor ik vaker.
Maar zo heel hard ging het nou ook al weer niet tussen mij en die boom.
En ik lees wel meer berichten dat het snel afbreekt.
Een beetje buigen voor breken zou niet verkeerd zijn.

Bij een gemiddelde KTM 790/890, BMW GS of Yamaha T7 breekt het ook allemaal niet zo snel af volgens mij.
En heel eerlijk is/zijn dat wel de beoogde groep/soort motoren waar ze de Tuareg tussen hebben verzonnen.
Sterker nog mij vorige mode poppetjes motor, de Guzzi V85 was deze constructie zelf nog beter. Van staal, veel te zwaar okay, maar wel zo dat het boog, niet brak.

Ik denk dat ze met dit materiaal gewoon een foute keuze hebben gemaakt.
Net te stevig waardoor het niet voldoende buigt of meegeeft. Maar weer net niet stevig genoeg om wat stress te overleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan