Aprilia Tuareg 660



Weer terug in elkaar en het ding doet het ook weer. Blijkbaar kan ik toch nog wel de juiste stekkertjes in elkaar steken.

1000043073.jpg


Voor nu met 2k lijm en wat aluminium stripjes hersteld.
1000042960.jpg

De nieuwe onderdelen zijn wel binnen maar die houd ik even op voorraad.

Eerst deze setup nog maar eens een paar keer afbreken :P -O-
 
Hoop dat dat laatste meevalt….@bommes

Is er iemand die al heeft gevonden hoe je een gps (Garmin zumo xt) aansluit op een geschakelde aansluiting. Navigatie zit nu met de usb kabel in de usb poort, meer hebt het liever wat netter en met de “normale “ Garmin kabel.
 
@casq er ligt een geschakelde voeding achter de teller die via een sterker verbinding naar de USB connector gaat.
Daar heb ik een aftakking in gemaakt voor mijn TomTom.
Daarvan is met het knuffelen van die laatste boom ook de houder gebroken dus die kan ik helaas niet meer gebruiken.

Maar evengoed een aftakking is zo gemaakt. En er is ook ruimte om wat kabeltjes en connectors weg te werken achter de teller.
 
  • Leuk
Waarderingen: casq
Hoop dat dat laatste meevalt….@bommes

Is er iemand die al heeft gevonden hoe je een gps (Garmin zumo xt) aansluit op een geschakelde aansluiting. Navigatie zit nu met de usb kabel in de usb poort, meer hebt het liever wat netter en met de “normale “ Garmin kabel.
Ik heb hetzelfde als Bommes.


Exact hetzelfde, alleen de motor ziet er anders uit. Wees aardig voor een eventuele volgende eigenaar en ga niet knippen in de kabelboom.
 
Ik heb hetzelfde als Bommes.


Exact hetzelfde, alleen de motor ziet er anders uit. Wees aardig voor een eventuele volgende eigenaar en ga niet knippen in de kabelboom.
Klopt bij de V85 zit daar ook een USB aansluiting, wel wat minder ruimte om wat weg te werken.
 
Ik zou het pas gaan (laten) checken ls je er iets van merkt. KYB is Japans en staan nou niet direct bekend om rommel.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het pas gaan (laten) checken ls je er iets van merkt. KYB is Japans en staan nou niet direct bekend om rommel.
Klopt. Maar daar zit dus ook wel een beetje het punt. Het is nu niet opeens slecht alleen kan het veel beter. De ervaringen waren dat vooral korte onevenheden hard doorkomen terwijl met het goed opbouwen de motor zowel soepel was als veel beter de veerweg gebruikt. Maar ja.. het is nu uiteraard al wel beter dan de meeste andere straatmotoren.
 
@bommes bij mij is zo'n boutje van het dashboardafdekplaatje aan de voorkant(waar aprilia op staat) dol. het metalen busje draait dol in het plastic. Uiteraard is er ook zo'n metalen busje achter gevallen waardoor het klepje er echt af moet. Heb jij enig idee of je er via de voorkant bij kan komen? Ben bijna in staat het lost te knippen en een nieuw kapje te bestellen (is 30 euro). Sowieso ga ik die stomme metalen busjes vastplakken met twee componentenlijm in de plastic behuizing.
 
@casq ik vond het ook al een rot constructie met die 4 draad bussen los/vast klem in een kunststof behuizing.
Kun je er met een punttang tussen?
Anders heb ik echt geen idee hoe ik dat zou aanvliegen.
 
@casq ik vond het ook al een rot constructie met die 4 draad bussen los/vast klem in een kunststof behuizing.
Kun je er met een punttang tussen?
Anders heb ik echt geen idee hoe ik dat zou aanvliegen.
punttang gaat helaas niet lukken. Kapje maar alvast besteld, wel eerst even langs de dealer want vind dat dit niet zo mag bij een nieuwe motor..wellicht is het nog garantie (mogen ze meteen kijken naar waarom de
Voorband al sinds nieuw met 1 bar per week leegloopt).
 
Klepje moest eraan…. Dus een tip voor iedereen (denk ik) lijm die metalen busjes vast in het plastic. ( en laat ze niet vallen in het donkere gedeelte onder de koplamp).
 

Bijlagen

  • IMG_2362.jpeg
    IMG_2362.jpeg
    558 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2363.jpeg
    IMG_2363.jpeg
    440,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2364.jpeg
    IMG_2364.jpeg
    343,8 KB · Weergaven: 0
@Rubboo inderdaad chaos, komt ook veel samen daar.
20240109_205656.jpg


Maar chaos is het zeker, dat was bij mijn Guzzi V85TT wel wat beter en netter.
 
punttang gaat helaas niet lukken. Kapje maar alvast besteld, wel eerst even langs de dealer want vind dat dit niet zo mag bij een nieuwe motor..wellicht is het nog garantie (mogen ze meteen kijken naar waarom de
Voorband al sinds nieuw met 1 bar per week leegloopt)
Ik had dat ook, en heb de ene draadbus die niet wilde zo gedraaid dat hij het minste grip had op de behuizing.... en toen met gepast geweld uitgedrukt/getrokken incl die draadbus. Die was bij mij gewoon veel te vast gedraaid. Daarna alles weer gemontered zoals het moet en nog geen nieuwe issues daarmee gehad. Ik heb wel in m`n achterhoofd om het evt vast te lijmen mocht het nog een keer gebeuren.
 
Klepje moest eraan…. Dus een tip voor iedereen (denk ik) lijm die metalen busjes vast in het plastic. ( en laat ze niet vallen in het donkere gedeelte onder de koplamp).
Mijn tip voor de volgende keer: Als je de vier schroeven van het display los draait kan je via de andere kant bij de bedrading. Heb dit gisteren gedaan omdat ik 3 van die bouten aan de voorkant niet los kreeg. Moet nog wel een keer bekijken hoe ik die draadbussen vanaf die kant vast kan zetten zodat ik de schroeven weer los krijg.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een week of 2 ben ik de trotse eigenaar van deze fiets. In de Canyon Sand kleurstelling.

Met OEM quickshifter, handvatverwarming en middenbok

Inmiddels het volgende toegevoegd:
  • Garmin Zumo
  • Outback Motortek Crashbars
  • Bumot Aluminium Kofferset
  • Givi Topkoffer
  • Quadlock telefoon houder en lader
  • Opzet windschermpje
In bestelling zijn nog een paar ali-mistlampen die ik wil gaan aansluiten op de bestaande lichtschakelaar

IMG_0387_2.jpg
IMG_0409.jpeg
IMG_0410.jpeg
 
Mijn tip voor de volgende keer: Als je de vier schroeven van het display los draait kan je via de andere kant bij de bedrading. Heb dit gisteren gedaan omdat ik 3 van die bouten aan de voorkant niet los kreeg. Moet nog wel een keer bekijken hoe ik die draadbussen vanaf die kant vast kan zetten zodat ik de schroeven weer los krijg.
Dank! Ik dacht dat die dus ook via de achterkant gingen…leergeld 😁😬
 
Sinds een week of 2 ben ik de trotse eigenaar van deze fiets. In de Canyon Sand kleurstelling.

Met OEM quickshifter, handvatverwarming en middenbok

Inmiddels het volgende toegevoegd:
  • Garmin Zumo
  • Outback Motortek Crashbars
  • Bumot Aluminium Kofferset
  • Givi Topkoffer
  • Quadlock telefoon houder en lader
  • Opzet windschermpje
In bestelling zijn nog een paar ali-mistlampen die ik wil gaan aansluiten op de bestaande lichtschakelaar

Bekijk bijlage 1978948Bekijk bijlage 1978950Bekijk bijlage 1978951
Wat een mooie motor is het toch…had afgelopen weekend naar 1 gaan kijken maar het ding was erg afgeragd…wijselijk laten staan, zal wel een nieuwe kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan