Aprilia Falco, parte 3!

Status
Niet open voor verdere reacties.
iets minder zenuwachtig..maar kleppen stellen moesten nog wat klepdekselbouten besteld worden...vorige eigenaar/ monteur heeft er een verneukt... enja..gezien ik de fiets nodig heb om naar mn werk te rijden...mag ik binnenkort terugkomen.

Maar synchroonstellen doet al wonderen. :-)

Hows the paint doing?
 
ja idd...nja monteur besteld ze voor me...voor de zekerheid maar 6...heb ik daar geen geklooi meer mee...

mja net ff de DB killers gemonteerd...dadelijk richting mn studentenkametje in maastricht met de motor om daar wat te gaan dwijlen..als t niet te druk is..:s
 
afgelopen donderdag wilde ik ook ff me kleppen controleren...

dus maar begonnen met de voorste cilinder aangezien die klote was om de deksel vanaf te krijgen... dus na veel vloeken eindelijk dat ding los... kom ik er achter dat ik geen HUGE ASS imbus sleutel heb om de krukas te draaien _O- FAIL!

had ook geen zin om t te kopen.. dus deksel er weer op en klaar :+

volgende keer nieuwe ronden nieuwe kansen _O- wel heeft ze weer lekker nieuw olie filtertje en olie... KN filter ff schoongeblazen.. pff wat een meuk zat daar allemaal in zeg!
en koppelingsvloeisof ververst... tis nu alweer zwart :P
 
Je moet inderdaad dacht ik een maatje 16 hebben. Voordat ik aan de kleppencontrole begon heb ik er eentje gekocht en ik ben bij de achterste begonnen. Blijkt dat je daar helemaal geen inbussleutel nodig hebt, maar een beste dop. Voor was een kleppendekselbout dol, dus die heb ik nog niet gedaan. Maar voor is dus wel met die inbus?
 
Come to think of it.... als je niet zo'n inbus hebt haal je dus de deksel van de achterste cilinder af. Die kan je met dop/ratel verdraaien, daarmee draaien de nokkenassen van de voorste cilinder ook mee. Damn... voor niets zo'n inbus gehaald :(
 
Dag falco vrienden.
Afgelopen week heb ik een lekker stukje gereden:

GroteFoto-MZ4X7LC8.jpg


In 7 dagen tijd hebben we 4500 km op de tellers gezet. Zowel VFR als Falco waren uitzonderlijk fit: geen klap gemist en heerlijk gestuurd door de bergen.

Samenvatting:

- Ardennen
- Over de tolweg naar Lunas (1000 km pfff)
- Binnendoor naar de Pyreneen, daar 3 dagen gestuurd
- Snelweg naar Cevennen
- binnendoor naar Ardeche
- binnendoor naar Westelijke alpen
- binnendoor naar de Eifel
- snel naar huis vanaf Adenau.

in 4500 km ben ik over de 50.000 km gegaan en in totaal 0,4 L olie verbruikt.
VFR: over de 75.000 gegaan en geen druppel verbruikt. Netjes hoor.

Wat een heerlijke machine!
 
ik zie wel weer wie er veel tijd heeft;)...of tijd over:P..

ziet er netjes uit daar!


Hehe, gewoon een weekje vakantie opgenomen hoor.
Spanje wordt lekker gesubsidieerd door ons (Europa), en dat zie je aan de wegen. Die zijn van heel erg goede kwaliteit. En het is een super motor-minded land. Leuke reacties op onze "bigbikes". Zelfs van politie agenten.
Echt een aanrader dus ;)
 
Ik meld me hier aan, heb nu pas een falco streetfighter gekocht als 1e motor. Ze staat nu te wachten op nieuwe sloffen en een goede poetsbeurt. Foto's volgen.

En Gijzer, ik zal je dan wel snel tegenkomen!
 
Kijk aan! volgende zuidelijke rijder... ben benieuwd! welke wijk in maastricht woon je;)? dan weet ik uberhaupt of ik het zie...

en spanje...das wel ff doorbijten met rijden. Kreeg zondag al last van een zweet-reet op de motor.. damn dat ding wordt warm!
 
:^

een ritje door de stad is afdoende om er zeker van te zijn dat je je vriendin niet zwanger gaat maken die nacht _O- _O-
 
Ja daar heb je wel een punt. Toen ik na 1000 km in Zuid Frankrijk afstapte stond ik al ff naast de motor de benen de strekken, maar m'n zak zat nog tegen de tank geplakt... :X
 
iets minder zenuwachtig..maar kleppen stellen moesten nog wat klepdekselbouten besteld worden...vorige eigenaar/ monteur heeft er een verneukt... enja..gezien ik de fiets nodig heb om naar mn werk te rijden...mag ik binnenkort terugkomen.

Maar synchroonstellen doet al wonderen. :-)

Hows the paint doing?

Paint is going nice (I hope).
Ben er zondag geweest om het patroon te bepalen. Met 1,5 week hoop ik mijn Falco weer terug te hebben... :9~
 
Dag falco vrienden.
Afgelopen week heb ik een lekker stukje gereden:

In 7 dagen tijd hebben we 4500 km op de tellers gezet. Zowel VFR als Falco waren uitzonderlijk fit: geen klap gemist en heerlijk gestuurd door de bergen.

Leuk man!
Falco wordt dus goed gebruikt!
 
helaas...kan je niet helpen hiermee... heeft iedere willekeurige motorzaak wel op voorraad liggen...
 
Er komen mogelijk al wat veertjes mijn kant op. Zo niet mag ik je dan alsnog even een Pbtje sturen Beer?
Is je Mille al de deur uit btw?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan