Aprilia Falco, parte 3!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Zattara:

Leuk wat je gedaan hebt met je spiegels. En voor mij handig om te zien hoe de spiegels er van binnen uitzien. Heb ontdekt dat mijn losgetrilde spiegeltje nog stevig vastgeplakt zit aan de bevestigingsplaat, maar dat de bevestigingsplaat aan een kant niet meer vast zit aan de behuizing. Weet nog niet of het schroefje is losgetrild, of dat het piefje is afgebroken.

Wel nog een opmerking: je hebt 't over een low-budget manier om aan led-spiegels te komen, maar je gebruikt wel in totaal 3 of 4 spiegels. Bij mij is ooit een spiegel vervangen en die dingen kostten toen nieuw € 86,85. Dat kan je toch niet meer low-budget noemen? Of groeien ze bij jou aan een boom in je tuin? ;)

Groeten,

Bas
 
@ bas, pas maar op, voor je het weet ben je die van je motor kwijt als je ergens parkeert.... maar via ebay kosten ze een stuk minder ;)

@gijzer, die chips van John uit Oss zijn niet slecht volgens mij, maar wel onnodig duur, de standaard chip van een 2001-2003 RSV mille voldoet ook prima. kijk anders even op het ara forum. in het eeprom topic.
 
@ bas, pas maar op, voor je het weet ben je die van je motor kwijt als je ergens parkeert.... maar via ebay kosten ze een stuk minder ;)

@gijzer, die chips van John uit Oss zijn niet slecht volgens mij, maar wel onnodig duur, de standaard chip van een 2001-2003 RSV mille voldoet ook prima. kijk anders even op het ara forum. in het eeprom topic.


ik heb die chip uit oss ook ( P-line eprom) ok.. motor rijdt wel top als je hard wilt gaan... maar onderin vind ik t ronduit klote kutzooi... heb er nu een custom chip in zitte van de vorige eigenaar.. die heeft dat ergens in duitsland laten doen en ik kan zelfs nog met 2000 rpm normaal rijden.
 
@Zattara:

Leuk wat je gedaan hebt met je spiegels. En voor mij handig om te zien hoe de spiegels er van binnen uitzien. Heb ontdekt dat mijn losgetrilde spiegeltje nog stevig vastgeplakt zit aan de bevestigingsplaat, maar dat de bevestigingsplaat aan een kant niet meer vast zit aan de behuizing. Weet nog niet of het schroefje is losgetrild, of dat het piefje is afgebroken.

Wel nog een opmerking: je hebt 't over een low-budget manier om aan led-spiegels te komen, maar je gebruikt wel in totaal 3 of 4 spiegels. Bij mij is ooit een spiegel vervangen en die dingen kostten toen nieuw €86,85. Dat kan je toch niet meer low-budget noemen? Of groeien ze bij jou aan een boom in je tuin? ;)

Groeten,

Bas
Nou ik had nog een spiegel liggen met wat krassen op de behuizing en 1 waarvan het scroefdraad meedraaide met de moer, dus beide rijp voor sloop. Op Ebay heb je inderdaad ook al 2 spiegels voor onder de €35,-.
En daarbij, is het natuurlijk niet noodzakelijk maar dien je dan gewoon extra voorzichtig te zijn... ;)
 
ik heb die chip uit oss ook ( P-line eprom) ok.. motor rijdt wel top als je hard wilt gaan... maar onderin vind ik t ronduit klote kutzooi... heb er nu een custom chip in zitte van de vorige eigenaar.. die heeft dat ergens in duitsland laten doen en ik kan zelfs nog met 2000 rpm normaal rijden.
Ik was in het begin ook niet helemaal overtuigt van het lage toeren gedrag, maar toen ik 2 weken later een K&N luchtfilter plaatste, veranderde dat een heleboel ten goede van de smeuigheid onderin!
Het zal natuurlijk altijd nog beter kunnen maar vooruitgang was bij mij wel duidelijk merkbaar. :Y

En het blijft natuurlijk een Twin hè..... ;)
 
Ik was in het begin ook niet helemaal overtuigt van het lage toeren gedrag, maar toen ik 2 weken later een K&N luchtfilter plaatste, veranderde dat een heleboel ten goede van de smeuigheid onderin!
Het zal natuurlijk altijd nog beter kunnen maar vooruitgang was bij mij wel duidelijk merkbaar. :Y

En het blijft natuurlijk een Twin hè..... ;)

mijne is bij roke afgestelt met de p-line eprom met open dempers en K&N filter... en nog vind ik t crappy...
 
zoo ff wat anders...

iemand toevallig al ervaring met de seal vervangen van de koppelings hendel?

vanaf je hendel gaat er een pin je remcilinder in.. en daar zit een seal... maar die ik bij mij gescheurd :( dus die wil ik ff vervangen maar online kan ik ze niet echt vinden :X
 
dat wordt een nieuwe...

motans in eindhoven heeft er een te koop. 35,- http://motoren.marktplaats.nl/onder...c9zMKyD2R/Wp8IOsAw+v9/gdO3qN7&fta_ind=10&fs=1

koppelings en remcilinders van brembo zijn niet te reviseren...
ECHTER! Bevel Heaven Ducati Products - Brembo Brakes, rebuild kits and parts
deze website beweert van wel....heb toen ik bij Motor Center Venlo werkte daar heeeel veel voor gebeld bij leveranciers...maar die konden me niks los leveren... zou goed kunnen dat van een ander merk de seal t zelfde is...maar de kans is klein...
 
btw...lekt dat de pomp nu?... zo nee..dan hoeft je niet te vervangen...is de dustseal alsk me niet vergis ...kans dat hij dan lekt raakt is vrij groot.
 
is idd alleen de dust seal.. ik dacht dat ie lekte maar dat was gelukkig alleen combi van vet met regenwater...

tsja denk dat ik mar gewoon lekker ding ga opmeten en zelf maar iets van een dust seal ga fabriceren..... Brembo scoort hier wel flinke minpunten bij... seals moeten gewoon leverbaar zijn....

zou leuk zijn als auto fabricanten dat gaan hanteren... banden versleten.. oh sorry meneer we leveren geen banden en anderen ook niet... koop maar gewoon een nieuwe _O-
 
brembo heeft zo alles afgeschermd...niks after market..en niks reviseerbaar..onder t motto... het is kei-goed en t gaat niet kapot, en als het kapot is koop je maar een nieuwe.

heb je reactie in t verleden héél vaak gehoord. Ook de klauwen...als deze lekker of vast zitten kun je beter nieuwe kopen..

btw...suzuki kan wel losse delen leveren..

check die van de DL1000 eens...http://www.mrcycles.com/fiche_secti...=Motorcycles&make=SUZUKI&year=2009&fveh=28471

dan heb je een sealtje..
 
zoo ff wat anders...

iemand toevallig al ervaring met de seal vervangen van de koppelings hendel?

vanaf je hendel gaat er een pin je remcilinder in.. en daar zit een seal... maar die ik bij mij gescheurd :( dus die wil ik ff vervangen maar online kan ik ze niet echt vinden :X

gewoon bij de dealer bestellen, kost de hele wereld niet,

let wel ff op dat je plunjertje er uit kan vliegen als je hem vervangt, dus koppeling ontluchten na de tijd.


edit: nr 23 in deze tekening
: SL 1000 Falco 2000-2003 ~ Clutch pump - Parts at Aprilia Genuine Parts, Aprilia Parts, Aprilia Spare Parts, Aprilia Accessories, Aprilia Motorcycle Parts
 
Laatst bewerkt:
ALS deze nog leverbaar zijn...
had vaak dat de nummers doorgezet waren naar...jawel een nieuwe pomp..maar je kunt t eventueel met dat nr bij de lokale dealer proberen...voor n 10,- kun je niet zelf gaan kloten..
 
voor 10 euro kan ik wel kloten hoor :P

beetje rubber hoeft niet zo duur te zijn :)

Zoals ik al zei, ding kost maar een paar euro bij de dealert, had het lijstje alleen ff toegevoegd om aan te geven welk ding je bedoelde.

zelf kloten zou ik niet doen, als het klem gaat zitten blijft je koppeling hangen ( dat deed de gescheurde seal bij mij ook.. )

Heb een maand geleden die van mij vervangen..
 
Laatst bewerkt:
f*ck wat is t warm vandaag...zelfs TE warm om op terras te zitten om n pint te drinke... das toch niet normaaaaaal...

had medelijden met de paar motorrijders die zich op t vrijthof waagden ... à 35C...

iemand t lef/vochtgehalte gehad vandaag om te kneuren?
 
f*ck wat is t warm vandaag...zelfs TE warm om op terras te zitten om n pint te drinke... das toch niet normaaaaaal...

had medelijden met de paar motorrijders die zich op t vrijthof waagden ... à 35C...

iemand t lef/vochtgehalte gehad vandaag om te kneuren?
alleen even buitenom naar de koffieautomaat gelopen wegens de verbouwing... toen weer snel de airco in...
 
Alleen op en neer naar mijn werk, maar niet in mijn leren pak. Was nog best te doen...

Wil binnenkort een koelvest kopen. Met echt heerlijk zijn met deze dagen.
 
Afgelopen zondag aan een tracktraining meegedaan op Lelystad. Was erg geslaagd! Mijn lieve vriendin stond voor deze gelegenheid haar eigen 20 jaar oude, 400cc'tje af aangezien het hier meer op het bochtenwerk dan om de topsnelheid gaat. Lekker moeten poken met dat ding.

Ondanks dat ik de motor nog vele malen platter had kunnen/moeten gooien was het tempo prima bij te houden en kan ik zeggen dat ik heerlijk heb gereden en veel heb geleerd. :Y

TT__0249.jpg


Het is toch een compliment als je gedurende de dag naar een snellere groep verhuisd en na de sessie een man op het laatste model Fireblade je verteld dat hij je niet kon bij houden... O-)
 
idd..ik ook op en neer naar t werk...alleen de jas ..broek vond ik te veel moeite..had t zweet al na 1x mn arm optillen op mn voorhoofd staan...

nu ff wachten op de regen en dan weer 'normaal'weer..
 
Zooo... Ben net terug van roke..
Nou echt geen rubbertje he....
Ook bij ktm geprobeerd maar die hebben alleen complete revisie setjes :(
Dingen zijn dus alleen van een sloper te halen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan