Aprilia Falco, parte 3!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo de winter voorbij en de falco weer bijna klaar!
Nog wat leidingwerk verbeteren, dempers inkorten (twijfel, ze klinken nu zo mooi) en wielen zwart of eig andere wielen..
full
 
Even een berichtje van deze kant.

Al vaak over gedacht, vaak over gesproken en bij woorden horen daden.

De Falco mag op zoek naar een andere eigenaar, aangezien ik gewoon geen tijd/zin/enz. meer heb om te rijden....

Het gaat om een blauwe Falco uit 2001.

Modificaties:
Ohlins schokdemper
Galfer stalen rem/koppelings leidingen
Xenon, 6000k
HK aangepastte voorpoten
SL carbon dempers
Gabro chip
K&N luchtfilter
Pazzo's, kort

Er moeten nog foto's gemaakt worden en daarna zal er ook een topic komen (wacht even op een normale temperatuur)
Mocht je meer info willen hebben of interesse hebben, laat even weten :) (tamaraapestaartjebizzjepuntnl)
 
Laatst bewerkt:
He falcorijders. Heb sinds 4 weken de falco in de tuin staan en een enkel ritje gemaakt, wat een feest!
Ik zit aan wat aanpassingen te denken, waaronder wat ik op diverse falco's heb gezien....ook de falcuono van falcuono heeft het.. Die kap/ kuip onder het blok, net achter het voorwiel, die ook het beginstuk van je uitlaat afschermt.
Weten jullie hoe dat heet en waar dat te krijgen is? ( heb een zwarte falco)
 
He falcorijders. Heb sinds 4 weken de falco in de tuin staan en een enkel ritje gemaakt, wat een feest!
Ik zit aan wat aanpassingen te denken, waaronder wat ik op diverse falco's heb gezien....ook de falcuono van falcuono heeft het.. Die kap/ kuip onder het blok, net achter het voorwiel, die ook het beginstuk van je uitlaat afschermt.
Weten jullie hoe dat heet en waar dat te krijgen is? ( heb een zwarte falco)

Dat is toch een lower fairing / belly pan ?
Ik zag er hier een : http://www.skidmarx.co.uk/product.php?id_product=30133
 
Ben trouwens nog steeds op zoek naar een rechter clipon voor mijn Falco.

Wie o wie heeft er nog een liggen ?
 
Is idd een bellypan maar de mijne is een gen2 Tuono versie omdat ik de olie en water radiators ook van dat model heb.

Is zo'n clipon niet te richten? Of buisje vervangen?
RSV past ook maar zijn iets lager, dus alleen als set vervangen.
 
Bij de Falco zit die buis vast....
En die constructie bied volgens mij niet veel mogelijkheden om deze opnieuw recht te buigen. Het is ook niet heel veel maar op het eind scheelt het toch wel een 1,5 - 2 cm.

Ben op jacht, en die originele clipons zijn vervangen door Aprilia door een € 250,- exemplaar.

En die rsv clipons zijn idd net ff een cm of 3-4 lager.
 
Helaas, ik kan je alleen helpen aan een linker clip-on.

En als je 'm nou gewoon monteert zonder die bout in de kroonplaat te draaien en dus alleen met de klembout vastklemt? Dan kan je 'm dus een paar graden verdraaien t.o.v. de linkerkant, zodat de hoek waarop die t.o.v. de kroonplaat staat toch gelijk is met de linkerkant.
 
Laatst bewerkt:
Even een berichtje van deze kant.

Al vaak over gedacht, vaak over gesproken en bij woorden horen daden.

De Falco mag op zoek naar een andere eigenaar, aangezien ik gewoon geen tijd/zin/enz. meer heb om te rijden....

Het gaat om een blauwe Falco uit 2001.

...
De blauwe zijn verreweg de mooiste!

En ik heb voor de geïnteresseerde er gelijk een mooie blauwe Bagster tankcover bij (niet kwijt te raken dat ding).

Zullen we de gezamelijke opbrengst delen dan, Bizzje??? ;)
 
Helaas, ik kan je alleen helpen aan een linker clip-on.

En als je 'm nou gewoon monteert zonder die bout in de kroonplaat te draaien en dus alleen met de klembout vastklemt? Dan kan je 'm dus een paar graden verdraaien t.o.v. de linkerkant, zodat de hoek waarop die t.o.v. de kroonplaat staat toch gelijk is met de linkerkant.

Is dat safe dan ? Dan zit de clipon maar met 1 bout geklemd :?
 
Heb jaren rond gereden zonder dat borgboutje omdat ik de hoek vd clipon niet fijn vond.
Geen probleem dus, heb je wat meer tijd om te zoeken, verschijnt vanzelf wel eentje op d bekende sites.
 
Sebaz, tnx, ga eens googlen naar een zwarte. Ziet er net ff wat sportiever uit met zo'n ding.
 
Nog maar weer eens een vraagje...
zojuist mijn remvloeistof en koppelingsvloeistof vervangen.
Heb een mooie techniek gevonden door gebruik te maken van en lange slang en die eerst om hoog te laten lopen en aan het eind een fietsventiel te plaatsen.

Ging allemaal super goed.

Het enige wat ik nu ervaar, en wat ik niet weet of dit daarvoor ook al was ....

Als ik de motor uit heb staan maar wel in de versnelling zet, dan voel ik met ingeknepen koppeling toch een beetje weerstand ? Is dat normaal ? Ik kon net de motor niet starten vanwege de geluidsoverlast ;) .... want anders had ik het wel even op de bok getest.
 
Zo, even mijn ervaringen delen van een eerste serieuze lange rit gistermiddag. In de veronderstelling dat het mooi weer zou zijn, ging ik vol enthousiasme door de kou naar mijn werk op de Falco. Later in de middag zou ik naar Zeeland Zuid moeten voor een verjaardag, wat voor mij toch een rit van 150 km enkele reis is. Helaas bleef het fris en waaide het ook nog eens stevig.
Bij snelheden van 150 km per uur en forse wind, leek de voorkant van de Falco wat onstabiel....?
Ook ving ik relatief veel wind, maar dat licht aan het model. Ben zelf niet zo groot, maar de voorruit van de falco is niet een grote windvanger.

Eenmaal thuis en toch wat vermoeid door het rijden met zoveel wind, toch eens naar de boordcomputer kijken. Heb ik mij nog niet eerder in verdiept, maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik draai de sleutel in het contact weer om en prompt brand het olielampje. Naar mijn weten doet Aprilia dat niet (andere merken wel, totdat je gestart bent). Ik kijk onder de motor en zie een klein druppeltje olie liggen. Oh nee toch, geen olie lekkage!!!
Na met een zaklamp (was al schemerig) onder de motor gekeken te hebben, zat de hele onderkant onder de olie. Toch maar eens kijken waar het vandaan komt.... Dit bleek bij het bijvul dopje van de olietank te zitten. Daar begon de olie-streep en zakte naar onder.
Nu heb ik voor vertrek het oliedopje losgedraaid om te kijken of er naast het kijkbuisje wellicht ook een pijlstok in zou zitten. (alles is nog nieuw voor mij). Die zat er natuurlijk niet, dus dopje er weer op. Dat ging wel stroef en stug, maar kreeg hem in mijn beleving wel vastgedraaid.
Nu denk ik dat hij er niet helemaal lekker op heeft gezeten, waardoor tijdens het rijden de olie er uit is gelopen.
Uit eerdere MF berichten begreep ik dat dit dopje niet heel erg top is.
Nu maar op zoek naar een rubber ringetje of dergelijke en hopen dat het daarmee beter gaat..... oh ja, en dopje er goed opdraaien.

Wel een vraag.... het olie lampje brand... dus bij voorkeur niet starten voor dat olie is bijgevuld.... maar hoeveel olie moet ik er in gooien, aangezien je pas olie kan meten als de motor warm gedraaid is....?
Ook staat er in de owner manual dat je er 15 W50 olie in dient te doen. Nu begreep ik uit eerder MF berichten dat het nogal wisseld qua ervaring in synthetisch of half synthetische olie...?

Maar al met al wel lekker gereden ook al kijk ik uit naar betere temperaturen en ZON
 
Zo, even mijn ervaringen delen van een eerste serieuze lange rit gistermiddag. In de veronderstelling dat het mooi weer zou zijn, ging ik vol enthousiasme door de kou naar mijn werk op de Falco. Later in de middag zou ik naar Zeeland Zuid moeten voor een verjaardag, wat voor mij toch een rit van 150 km enkele reis is. Helaas bleef het fris en waaide het ook nog eens stevig.
Bij snelheden van 150 km per uur en forse wind, leek de voorkant van de Falco wat onstabiel....?
Ook ving ik relatief veel wind, maar dat licht aan het model. Ben zelf niet zo groot, maar de voorruit van de falco is niet een grote windvanger.

Eenmaal thuis en toch wat vermoeid door het rijden met zoveel wind, toch eens naar de boordcomputer kijken. Heb ik mij nog niet eerder in verdiept, maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik draai de sleutel in het contact weer om en prompt brand het olielampje. Naar mijn weten doet Aprilia dat niet (andere merken wel, totdat je gestart bent). Ik kijk onder de motor en zie een klein druppeltje olie liggen. Oh nee toch, geen olie lekkage!!!
Na met een zaklamp (was al schemerig) onder de motor gekeken te hebben, zat de hele onderkant onder de olie. Toch maar eens kijken waar het vandaan komt.... Dit bleek bij het bijvul dopje van de olietank te zitten. Daar begon de olie-streep en zakte naar onder.
Nu heb ik voor vertrek het oliedopje losgedraaid om te kijken of er naast het kijkbuisje wellicht ook een pijlstok in zou zitten. (alles is nog nieuw voor mij). Die zat er natuurlijk niet, dus dopje er weer op. Dat ging wel stroef en stug, maar kreeg hem in mijn beleving wel vastgedraaid.
Nu denk ik dat hij er niet helemaal lekker op heeft gezeten, waardoor tijdens het rijden de olie er uit is gelopen.
Uit eerdere MF berichten begreep ik dat dit dopje niet heel erg top is.
Nu maar op zoek naar een rubber ringetje of dergelijke en hopen dat het daarmee beter gaat..... oh ja, en dopje er goed opdraaien.

Wel een vraag.... het olie lampje brand... dus bij voorkeur niet starten voor dat olie is bijgevuld.... maar hoeveel olie moet ik er in gooien, aangezien je pas olie kan meten als de motor warm gedraaid is....?
Ook staat er in de owner manual dat je er 15 W50 olie in dient te doen. Nu begreep ik uit eerder MF berichten dat het nogal wisseld qua ervaring in synthetisch of half synthetische olie...?

Maar al met al wel lekker gereden ook al kijk ik uit naar betere temperaturen en ZON

Het olielampje hoort te branden als de motor niet draait.
Hoort uit te gaan zodra de motor loopt.
 
Inderdaad hoort lampje te branden. Maar heb olie totaal maar ververst en nieuwe filter er in. Blijkt koud kunstje om ff te doen. Daarna toch maar ff ritje gemaakt en wat rijd de falco toch lekker.
Wel vind ik de windbescherming tegenvallen, maar pas bij snelheden boven de 130 km p/u.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan