Aprilia RS 660

Waar in of in de buurt van Brabant is ergens een rs660 te bewonderen/proef te rijden bij een dealer?

Of kan ik beter gelijk naar Bodegraven rijden?
De Zwart Motoren in Weert had er laatst nog een paar staan. Wellicht hem eens bellen?
 
Wilde deze toch even delen… dit kan dus ook met een RS660.

Voor wie nu kwijlt op zn beeldscherm/ipad, de vraagprijs is 25.000 Euro.
Fiets staat in Duitsland.

Er stond/staat een schadefiets op MP, zou daar best iets moois van willen bouwen,
maar ben afgelopen jaar van +200 naar 136pk terug gegaan en dan vraag ik me
af 100pk genoeg is….
 

Bijlagen

  • 255F4482-5B58-42B4-93E5-2D9394A72E47.png
    255F4482-5B58-42B4-93E5-2D9394A72E47.png
    620,1 KB · Weergaven: 139
  • 1DDD79A0-D390-496A-B43E-5129552FF00D.png
    1DDD79A0-D390-496A-B43E-5129552FF00D.png
    761 KB · Weergaven: 138
...en dan vraag ik me
af 100pk genoeg is….
Ligt eraan welk circuit je rijd lijkt me.
Met alleen een full uitlaatsysteem zonder kat zit je al gauw op 105 pk ahw.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om een RS660 zonder heel veel hoge kosten op 115pk ahw te krijgen. Dus als die 136pk van jouw aan de kruk is zoi je niet heel veel minder gebben met een wat geoptimaliseerde RS660.

Tja, je gaat er geen R6'en mee voorbijrijden op het rechte stuk maar dat begrijp je ook wel ;)

Maar bedenk ff; 100+ ahw voor een 660 twinnetje *O*
 
Ligt eraan welk circuit je rijd lijkt me.
Met alleen een full uitlaatsysteem zonder kat zit je al gauw op 105 pk ahw.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om een RS660 zonder heel veel hoge kosten op 115pk ahw te krijgen. Dus als die 136pk van jouw aan de kruk is zoi je niet heel veel minder gebben met een wat geoptimaliseerde RS660.

Tja, je gaat er geen R6'en mee voorbijrijden op het rechte stuk maar dat begrijp je ook wel ;)

Maar bedenk ff; 100+ ahw voor een 660 twinnetje *O*
Denk dat je wel erg optimistisch bent van ca 87 naar 115 ahaw pks, met geen of weinig kosten 🤔 🤗
 
Ligt eraan welk circuit je rijd lijkt me.
Met alleen een full uitlaatsysteem zonder kat zit je al gauw op 105 pk ahw.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om een RS660 zonder heel veel hoge kosten op 115pk ahw te krijgen. Dus als die 136pk van jouw aan de kruk is zoi je niet heel veel minder gebben met een wat geoptimaliseerde RS660.

Tja, je gaat er geen R6'en mee voorbijrijden op het rechte stuk maar dat begrijp je ook wel ;)

Maar bedenk ff; 100+ ahw voor een 660 twinnetje *O*
Heb 136pk aan het wiel met 1 cylinder en 100cc meer.
Dan ben je een sitting duck op elk recht stuk(je)
 
Ik zat te denken aan een R3 naast mijn S1000RR.
Leuk voor de kleine circuits.
Maar oud kampioen Mille Pajic vertelde mij zaterdag dat je beter met de stroom mee kan rijden.
Een moderne 600 viercilinder dus.
Ik gaf nog als tegenwerping dat ik dan maar in een langzamer groepje ging rijden.
Maar een recht stuk blijft een recht stuk.
Dat kan gevaarlijk zijn met te grote verschillen.
(Mille was al lang en breed weer stilletjes maar gestaag aan het werk bij mijn RR :} )
 
Nou, weet er eentje die nu op 105 ahw wiel zit (op een niet al te positieve bank) met enkel een full Akra en wat afstelwerk.
Maar inderdaad, nog eens 10 erbij wordt wel sprokkelen :Y
Ik zou het wel aandurven.
Lekker strippen en de full Akra.
Sturen als een dolle. :9
Het is wel jammer dat er meer cowboys in de langzamere groepen rondrijden.
Dus vaker ongelukken en minder rijtijd.
 
Ik zou het wel aandurven.
Lekker strippen en de full Akra.
Sturen als een dolle. :9
Het is wel jammer dat er meer cowboys in de langzamere groepen rondrijden.
Dus vaker ongelukken en minder rijtijd.
Tel daar bij op dat veel van die cowboys BMW rijden en je op de rechte stukken links en rechts (proberen) voorbij te rijden.
 
Ben aan het kijken voor een 2 cilinder en zit te denken aan een RS 660 of zoiets als een Duke 890 R. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor een RS 660? Heb ooit begrepen dat die niet altijd even goed verkrijgbaar zijn. In hoeverre is de RS 660 verder ook en beetje geschikt voor rondjes scheuren op het circuit? Zithouding is wat comfortabeler, meer gericht op straatgebruik?
Zijn er verder nog specifieke minpunten waar je rekening mee moet houden bij een RS 660.
 
Vanmorgen met veel plezier even wezen proefrijden. Vond hem aardig hard gaan voor een 660cc tweecilinder motor. Zal ook komen omdat ik enkel op oudere motors heb gereden met minder cc's en vermogen. Voor in Nederland lijkt mij dit ruim voldoende. In zijn 3e versnelling tikte hij met gemak de 170 aan.
Zat er ook prima op al lijkt al lijkt hij op de foto weer erg klein. Mooi dashboard ook. Qua vering heb ik geen idee maar die zullen, ondanks dat het geen topmateriaal is, ruim voldoende zijn voor mijn stuurmanskunsten.
20221015_102058.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo RS660 eigenaren.

Ik ben momenteel in het bezit van een Tuono 1100RR V4. Ik wil volgend jaar veel meer circuitdagen gaan rijden, en ik wil dus de overstap gaan maken naar een RS660 OF een RSV4 (2016 model ongeveer). De motor zal voornamelijk voor circuitgebruik zijn, en her en der misschien een motorvakantie.

Zijn er mensen die de overstap van een RSV4 of Tuono V4 hebben gemaakt naar een RS660 en hier geen spijt van hebben? Eigenlijk is de RS660 perfect voor mij, op het motorvermogen na. Ik ben bang dat ik na de gewenning van een V4 spijt krijg van het blok met minder vermogen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Mario
 
Ik heb geen 660, maar wel een vraag.
Welke circuits wil je veel meer gaan rijden? 100pk verschil is wel heel veel.
 
Assen, Zandvoort, Mettet. Dat soort circuits. Ik zag filmpjes waar de 1.50 reden op Assen op de RS660 dus het moet te doen zijn.
 
Hou er rekening mee dat je met een RSV4 op de meeste circuits in de problemen komt met het geluid. Been there, done that......

Dat zal met de RS660 een stuk beter gaan
 
Ja ik heb dat nu ook met de Tuono. Letterlijk overal.
Heb je ook last met de standaard uitlaat?
 
Hallo RS660 eigenaren.

Ik ben momenteel in het bezit van een Tuono 1100RR V4. Ik wil volgend jaar veel meer circuitdagen gaan rijden, en ik wil dus de overstap gaan maken naar een RS660 OF een RSV4 (2016 model ongeveer). De motor zal voornamelijk voor circuitgebruik zijn, en her en der misschien een motorvakantie.

Zijn er mensen die de overstap van een RSV4 of Tuono V4 hebben gemaakt naar een RS660 en hier geen spijt van hebben? Eigenlijk is de RS660 perfect voor mij, op het motorvermogen na. Ik ben bang dat ik na de gewenning van een V4 spijt krijg van het blok met minder vermogen.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Mario
Ik zou overstappen op een Street triple Rs. Het is anders wel een heeeeeele stap terug op het circuit.
 
Aankomende zondag ga ik kijken naar een (tweedehands) RS660, met uit 2021 met 3k op de teller. Hebben jullie nog tips en/of suggestisch waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik ga hem bekijken en een proefrit maken bij een particulier.
 
Met 3.000km zou er weinig mis mee kunnen zijn en anders zit ie nog in de fabrieksgarantie.
Welke kleur heb je op het oog?
 
Die had ik ook voorbij zien komen, aparte spiegels...

Ik zelf vind de Lava Red de mooiste, nou ja eigenlijk de moto America uitvoering maar die is boven m'n budget.
 
Eerst de originele spiegels er maar op voor de veiligheid.
Je wil wel thuiskomen met die motor. :Y
Deze Rizoma stealth achtige spiegels zie je ook veel op AliExpress.
 
Terug
Bovenaan Onderaan