Aprilia RS 660

Hoi Nopper,
Hoeveel kilometers heb je met de Tuono gereden en hoe is ie bevallen?
(Ik vind de RS660 gaaf maar de reden dat ik er nog geen gekocht heb is dat ik m'n twijfels heb over de kwaliteit..)
 
Hoi Nopper,
Hoeveel kilometers heb je met de Tuono gereden en hoe is ie bevallen?
(Ik vind de RS660 gaaf maar de reden dat ik er nog geen gekocht heb is dat ik m'n twijfels heb over de kwaliteit..)
Volgens mij stond er recent in de Motoplus/Motorrad dat er weinig storingen zijn genoteerd in de gebruikerservaringen.
Misschien heb ik die nog liggen.
 
Voor eventuele belangstellenden: na mijn crash vorig jaar heb ik een partij gebruikte kuipdelen gekocht om mijn Aprilia weer op te knappen. Daar is nog een deel van over, wat nu op MP staat. Het gaat dus om een set gebruikte kuipdelen van een Acid Gold Aprilia RS660. Zie de bestellijst op de laatste foto’s op Marktplaats (waar ook de nieuwprijs voor alle afzonderlijke delen is te zien, en de totaalprijs: ruim 2400 euro), en waar elk onderdeel inclusief artikelnummer wordt getoond.
Alles is In goede staat, met hier daar lichte, nauwelijks zichtbare gebruikssporen.
Gaat uitsluitend in een koop weg, vaste prijs 1000 euro.
PS. Alleen als je een zeer aantrekkelijk bod doet op een van de afzonderlijke, duurdere kuipdelen wil ik misschien overwegen dat los te verkopen.
20231120_143545.jpeg

≥ Set kuipdelen Aprilia RS660 Acid Gold — Onderdelen | Merk-onafhankelijk — Marktplaats
 
Ik heb een Aprilia RS660 met bar-end spiegels, maar wil andere spiegels Deze gaan daarom te koop.

Rizoma Spiegels - Prijs €160,-
Rizoma Spy-Arm bar end spiegels. Typenummer BS300.

Kenmerken:
  • Origineel Rizoma met e-keur, nieuwprijs €360
  • Inclusief handleiding
  • Compleet met stuurgewichten passend op onder andere de Aprilia RS660
  • Hoge kwaliteit convex en ontspiegeld glas.
  • Vervaardigd uit massief aerospace aluminium.

Past mogelijk op andere motoren, al dan niet met een andere adapter. Voor de Aprilia RS660 is het 100% plug en play.

Lightech Mirror block-off plates - Prijs €20,-
Geschikt voor Aprilia RSV4 bouwjaar 2009-2024 en Aprilia RS660 2020-2023.

Type: SPE111NER
Nieuwprijs: €44,-
Bevat:
  • 2 afdek kapjes
  • bouten en moeren
 

Bijlagen

  • IMG_8686.jpeg
    IMG_8686.jpeg
    279,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8702.jpeg
    IMG_8702.jpeg
    292,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8690.jpeg
    IMG_8690.jpeg
    239,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8691.jpeg
    IMG_8691.jpeg
    334,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8701.jpeg
    IMG_8701.jpeg
    287,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8697.jpeg
    IMG_8697.jpeg
    294,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8698.jpeg
    IMG_8698.jpeg
    229,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8699.jpeg
    IMG_8699.jpeg
    405,4 KB · Weergaven: 0
Momenteel aan het orienteren voor mijn a2 bike, en de rs660 staat bovenaan mijn lijstje. Ik heb enigszins ervaring op een rs50, maar het zal mijn eerste echter motor worden. Zouden jullie de rs660 aanraden aan beginnende rijders?
 
Zeker! zelf nooit op gereden, maar is toh gewoon een vette fiets! Als jij die graag wil hebben moet je gewoon een proefritje maken en aanschaffen dat ding.
 
Ja, lekker compact en licht.
Waarom niet.
En ervaring op een RS50 is al de helft gewonnen. :+
 
Ik was erg nieuwsgierig naar de 457 maar de eerste keer live viel die zwaar tegen.
Net zo budget als de R3 en de Ninja 400/500.
Hoge clipons en een goedkope uitstraling.
Een toermotor met tupperware.
De 660 schurkt wat dichter tegen de RSV4 aan.
 
Ik was erg nieuwsgierig naar de 457 maar de eerste keer live viel die zwaar tegen.
Net zo budget als de R3 en de Ninja 400/500.
Hoge clipons en een goedkope uitstraling.
Een toermotor met tupperware.
De 660 schurkt wat dichter tegen de RSV4 aan.
Ja precies, hier ben ik dus ook bang voor. Maar eerst maar is ook in het echt bekijken of ik moet in de tussentijd een mooie 660 op a2 gevonden hebben :)
 
Ja precies, hier ben ik dus ook bang voor. Maar eerst maar is ook in het echt bekijken of ik moet in de tussentijd een mooie 660 op a2 gevonden hebben :)
Ik zou gaan voor de RS457 als ik A2 moest. Ik ken een aantal mensen met een Tuono 660 en RS660 op A2 (heb zelf ook een RS660 in de garage staan op A van de vrouw dus kan goed vergelijken) en die klagen allemaal dat het zo abrupt stop met de power. Elektronisch begrensd zijn ze niet echt leuk om te rijden, onderin nog wel koppel maar het is alsof je plotseling (en ook al vrij snel) tegen een berg rijdt, heb het zelf ook zo ervaren. Ik denk dat een echte A2 die je lekker kunt uitwringen ipv een elektronisch begrensde A2 veel leuker rijdt. Ben het eens met @superduc again dat de RS457 ook een hele mooie machine is.
Weet ook wel zeker dat de RS457 een stuk vlotter is om te rijden dan een RS660 op A2.
 
Ik zou gaan voor de RS457 als ik A2 moest. Ik ken een aantal mensen met een Tuono 660 en RS660 op A2 (heb zelf ook een RS660 in de garage staan op A van de vrouw dus kan goed vergelijken) en die klagen allemaal dat het zo abrupt stop met de power. Elektronisch begrensd zijn ze niet echt leuk om te rijden, onderin nog wel koppel maar het is alsof je plotseling (en ook al vrij snel) tegen een berg rijdt, heb het zelf ook zo ervaren. Ik denk dat een echte A2 die je lekker kunt uitwringen ipv een elektronisch begrensde A2 veel leuker rijdt. Ben het eens met @superduc again dat de RS457 ook een hele mooie machine is.
Weet ook wel zeker dat de RS457 een stuk vlotter is om te rijden dan een RS660 op A2.
Nou ik had die wijsheid ook maar van de ChromeBurner podcast maar het leek me wel logisch
En bij die podcast branden ze dingen tot de grond toe af als daar zin in hebben en dat is verfrissend
 
Ben het eens met @superduc again dat de RS457 ook een hele mooie machine is.
Hij heeft hem nog niet eens in het echt gezien, jij wel?
Mij viel het dus totaal tegen.
Ik was er voor in de markt als het een duidelijke upgrade was voor mijn 2023 R3.
Moderne fietsen worden vooral met een goede marge voor de fabrikant volgens A2 richtlijnen geproduceerd en de aantallen zijn behoorlijk lager dan hun grote broer dus de materialen duidelijk minder hoogwaardig.

(Maar beginners en minder ervaren motorrijders zien dat vast nog niet)

Vergelijk bijvoorbeeld in de showroom ook eens tussen een R3 en een R7.
Slechts crca €3.000 prijsverschil maar het verschil zou groter moeten zijn.
De R3 roest ook al in de showroom (cockpit frame en onder het balhoofd).

Ook bij de Ninja 400/500 zie je grote verschillen met de ZX-6R.
Maar zelfs van een Kawasaki ZX-4RR snap ik de dubbel R niet.
(Ook weer hoge clip-ons, aangelast subframe, eenvoudige vering en GPR-300 banden)
Hij is minder sportief dan zijn grotere broer maar wel met goedkopere materialen geproduceerd.
Het prijsverschil is minder dan de gebruikte materialen doen vermoeden (vind ik).

Het middensegment is duidelijk beter, duurzamer en meer waar voor je geld.
De kleine motoren zijn niet meer de high tech juweeltjes uit de jaren tachtig. -O-
(VFR400R, GSX-R400, ZXR400)
 
Hij heeft hem nog niet eens in het echt gezien, jij wel?
Mij viel het dus totaal tegen.
Ik was er voor in de markt als het een duidelijke upgrade was voor mijn 2023 R3.
Moderne fietsen worden vooral met een goede marge voor de fabrikant volgens A2 richtlijnen geproduceerd en de aantallen zijn behoorlijk lager dan hun grote broer dus de materialen duidelijk minder hoogwaardig.

(Maar beginners en minder ervaren motorrijders zien dat vast nog niet)

Vergelijk bijvoorbeeld in de showroom ook eens tussen een R3 en een R7.
Slechts crca €3.000 prijsverschil maar het verschil zou groter moeten zijn.
De R3 roest ook al in de showroom (cockpit frame en onder het balhoofd).

Ook bij de Ninja 400/500 zie je grote verschillen met de ZX-6R.
Maar zelfs van een Kawasaki ZX-4RR snap ik de dubbel R niet.
(Ook weer hoge clip-ons, aangelast subframe, eenvoudige vering en GPR-300 banden)
Hij is minder sportief dan zijn grotere broer maar wel met goedkopere materialen geproduceerd.
Het prijsverschil is minder dan de gebruikte materialen doen vermoeden (vind ik).

Het middensegment is duidelijk beter, duurzamer en meer waar voor je geld.
De kleine motoren zijn niet meer de high tech juweeltjes uit de jaren tachtig. -O-
(VFR400R, GSX-R400, ZXR400)
Geloof ik gelijk maar het ging mij om het rijden , waarbij je een echte A2 wel lekker kunt uit wringen en een terug getunede opeen ho zegt
En een A2 ga je ook niet kopen om te houden , en als je hem nieuw koopt heb je de tijd dat je hem hebt ook fabrieksgarantie, dus bij kwaliteits gebreken gewoon terug naar de dealer
 
Geloof ik gelijk maar het ging mij om het rijden , waarbij je een echte A2 wel lekker kunt uit wringen en een terug getunede opeen ho zegt
En een A2 ga je ook niet kopen om te houden , en als je hem nieuw koopt heb je de tijd dat je hem hebt ook fabrieksgarantie, dus bij kwaliteits gebreken gewoon terug naar de dealer
Ja, dat zal inderdaad wel kloppen.
De introductie praat van de 457 stak mij wat te positief.
De mooiste A2 (even vloeken) vind ik de CF Moto 450SR.
 
Geloof ik gelijk maar het ging mij om het rijden , waarbij je een echte A2 wel lekker kunt uit wringen en een terug getunede opeen ho zegt
En een A2 ga je ook niet kopen om te houden , en als je hem nieuw koopt heb je de tijd dat je hem hebt ook fabrieksgarantie, dus bij kwaliteits gebreken gewoon terug naar de dealer
Dit is idd wel echt een voordeel
 
Hij heeft hem nog niet eens in het echt gezien, jij wel?
Mij viel het dus totaal tegen.
Ik was er voor in de markt als het een duidelijke upgrade was voor mijn 2023 R3.
Moderne fietsen worden vooral met een goede marge voor de fabrikant volgens A2 richtlijnen geproduceerd en de aantallen zijn behoorlijk lager dan hun grote broer dus de materialen duidelijk minder hoogwaardig.

(Maar beginners en minder ervaren motorrijders zien dat vast nog niet)

Vergelijk bijvoorbeeld in de showroom ook eens tussen een R3 en een R7.
Slechts crca €3.000 prijsverschil maar het verschil zou groter moeten zijn.
De R3 roest ook al in de showroom (cockpit frame en onder het balhoofd).

Ook bij de Ninja 400/500 zie je grote verschillen met de ZX-6R.
Maar zelfs van een Kawasaki ZX-4RR snap ik de dubbel R niet.
(Ook weer hoge clip-ons, aangelast subframe, eenvoudige vering en GPR-300 banden)
Hij is minder sportief dan zijn grotere broer maar wel met goedkopere materialen geproduceerd.
Het prijsverschil is minder dan de gebruikte materialen doen vermoeden (vind ik).

Het middensegment is duidelijk beter, duurzamer en meer waar voor je geld.
De kleine motoren zijn niet meer de high tech juweeltjes uit de jaren tachtig. -O-
(VFR400R, GSX-R400, ZXR400)
Ik heb'm in het echt gezien en er even op gezeten. Voor de prijs vind ik het een nette motor, natuurlijk wel meer budget vergeleken bij de RS660 maar daar zit dan ook even meer dan 4k prijsverschil tussen. Heeft WEL een goed alu frame als enige bike in dat segment dus echt wel een stuk meer premium dan een R3.
 
Een A2 rijd je max 2 jaartjes en dan gaat hij de verkoop in, omdat de spoeling van leuke A2 fietsen een beetje dun is ben je een RS457 ook nog wel een keertje kwijt voor een leuk bedrag. Een RS660 als A2 kopen is handig als je de fiets wilt houden en terugzetten naar A. Blijf je wel steken bij 95pk volgens mij vergeleken bij de A versie met 100pk.
 
Ik heb de R3 gekocht als X+1 motor en voor op de openbare weg.
Binnen zes maanden ging ik er de kleine circuits met op.
Cartridges er in, volledig in hoogte verstelbare schokbreker achter, -10 kilo aan gewicht er af door het verwijderen van overbodige delen zoals katalysator, milieu systeem, etc.
Maar ok, dan ben ik niet de doelgroep. ;)

Ik zou mijn eerdere berichten wat kunnen nuanceren. :Y

.
 
Terug
Bovenaan Onderaan